EspressoBar arrangement veloverstået

In Uncategorized by ms@squareweb.dk

Vi vil fra EspressoBars side gerne sende en stor tak til alle de spændende mennesker, der lørdag den 26. januar 2008 var med til at gøre EspressoBar arrangementet til en stor succes. Vi havde en yderst dejlig og interessant dag, og det er også vores indtryk, at brugerne fandt rigtig godt sammen, fik leget, testet og snakket en helt masse …

Fotokonkurrence til kalender

In Uncategorized by ms@squareweb.dk

Årets Espressobar.dk kalender 2008 er på trapperne, men vi mangler billeder. Har du et super fedt billede af den perfekte latte art, espresso, naked shot, lækre ristede bønner, makroshot af dit yndlingsudstyr eller noget andet, der refererer til espressoens lækre verden? Så send billedet til os påkalender2008@espressobar.dk. Deadline SENEST 31/12 – meget gerne før. Bliver dit billede optaget i kalenderen, får du et …

Riste- og cuppingaften med The CoffeeCollective hos Behag din Smag

In Uncategorized by ms@squareweb.dk

Glæden og entusiasmen var stor, da jeg på Lene Hyldahls blog opdagede, at der skulle afholdes et arrangement på hendes kaffebar, hvor The CoffeeCollective (TCC) ville komme og lave en “live” ristning og arrangere en cupping (smagning) af deres kaffer. Der var uden tvivl lagt op til et par rigtig spændende timer i selskab med nogle af de mest markante personligheder i markedet for …

EspressoBar Arrangement

In Uncategorized by ms@squareweb.dk

Tid og sted for det næste EspressoBar Arrangement er endelig fastlagt. Arrangementet afholdes lørdag d. 26. januar 2008 i KaffeAgenternes showroom/risteri i Århus N. Tilmelding kan ske i vores forum i denne tråd, hvor der også kan læses lidt mere om arrangementet. Der er intet officielt program for arrangementet. Først og fremmest er formålet, at vi tager hver vores maskineri med, så vi kan se …

Lene Hyldahl, Dansk Barista Mester

In Uncategorized by ms@squareweb.dk

Med titlen af regerende Danmarksmester i Barista, 8. pladsen ved VM i Barista 2007, deltagelse på det danske landshold i Nordic Barista Cup og indehaver af kaffebaren Behag din Smag er der lagt op til et spændende kaffebekendtskab. EspressoBar.dk satte Lene Hyldahl stævne en torsdag formiddag på hendes café i Aalborg.  Mødet skulle vise sig at blive en interessant og informativ snak om …

Test: OneCafé Kaffebrev

In Uncategorized by ms@squareweb.dk

Introduktion: Et dansk/svensk firma er kommet med kaffens svar på tebrevet – OneCafé. Jeg fik en prøve af dette, som jeg med stor nysgerrighed gik hjem og testede. Dette kunne være løsningen på mine arbejdsdage, hvor jeg helt må undvære kaffe, fordi kaffen på kontoret nærmer sig det udrikkelige. OneCafé er en god løsning, når man ikke har mulighed for …