ECM Michelangelo A2 til salg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kaffefar
    Grøn bønne
    • Mar 2008
    • 28

    [Solgt] ECM Michelangelo A2 til salg

    Hej Espressobar.

    Jeg har i et stykke tid haft en ECM Michelangelo A2 til salg på DBA, denne her: http://www.dba.dk/espresso-maskine-ecm/id-1018090406/
    Jeg har ikke selv haft maskinen i brug, overtog den fra en ven som et DIY projekt, men endte med at jeg ikke selv fik gjort noget ved den og sendte den derfor på professionelt værksted i København for at få den efterset/ serviceret. Der er stadig garanti på denne service og den er nydelig og velholdt og ifølge dem der servicerede den en dejlig maskine. Desværre har jeg ikke fået solgt den endnu. Jeg ved godt at mage der har behov for en 2-gruppes maskine leaser med en eller anden service aftale og at det for mange ikke er ligeså atraktiv at selv købe en brugt(men lækker, velholdt og serviceret maskine ) nåh men synes det er synd at den bare står og ikke bliver brugt, har nærmest lyst til at få den opstillet et sted hvor den kunne blive nydt, men så da helst at jeg fik den solgt.

    Så ja, del gerne linket på dba med hvem I ellers mener kunne have interesse eller skriv til mig herinde
    mvh
    Vedhæftede filer
    Last edited by kaffefar; 27. October 2016, 23:03.
    Espressomaskine:ECM Giotto
    Kværn: Mazzer Super Jolly
    Debutmaskine: Rancilio Silvia
  • Sonne
    Master Brewer
    • Jul 2007
    • 1641

    #2
    Er 220v eller 400v?
    La Marzocco GS/3 AV
    Mahlkönig K30 Vario
    Mahlkönig Vario Home m/stålknive
    La Pavoni Professional
    Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
    BLOG

    Comment

    • kaffefar
      Grøn bønne
      • Mar 2008
      • 28

      #3
      Hej, jeg ved det faktisk ikke, jeg har jo ikke haft den tilsluttet, og udfra controlleren læste jeg 220v, men kablet er ikke monteret med stik og har fire ledninger, så er det mon 400v?
      Vedhæftede filer
      Espressomaskine:ECM Giotto
      Kværn: Mazzer Super Jolly
      Debutmaskine: Rancilio Silvia

      Comment

      • Joe_Black
        Coffeeholic
        • Feb 2012
        • 1424

        #4
        Den kan køre både 230 v og 400 v, dog er den meget længe om at varme op på 230 og har ikke fuld kapacitet. Det er nok mest hvid man vil trække te vand den ikke kan følge med på 230 v
        Wega MiniNova
        Mahlkönig K30
        Moccamaster
        Santos #4
        AeroPress
        Bodum Vakuum Brygger

        Comment

        • kaffefar
          Grøn bønne
          • Mar 2008
          • 28

          #5
          tak for opklaringen Joe_Black, formodede også at det var 400v
          Espressomaskine:ECM Giotto
          Kværn: Mazzer Super Jolly
          Debutmaskine: Rancilio Silvia

          Comment

          • jørn
            Mellemristet
            • Jan 2008
            • 162

            #6
            Fra fabrik 400V 2 faser 0 og jord effekt ca. 4300Watt.

            ECM IT. lukkede for en del år siden( i dag Rocket...) men har lige været på messe i Milano og La pavoni produkter nu
            maskinen i original design

            Hilsen Klemmen

            Comment

            • kaffefar
              Grøn bønne
              • Mar 2008
              • 28

              #7
              God information Jørn, tak, specielt rart at vide at den stadig bliver produceret i originalt design, men nu af pavoni, så gør det da lettere at finde reservedele umiddelbart.
              Jeg fik den repareret på dit værksted, klemmen storkøkken?
              Espressomaskine:ECM Giotto
              Kværn: Mazzer Super Jolly
              Debutmaskine: Rancilio Silvia

              Comment

              • Joe_Black
                Coffeeholic
                • Feb 2012
                • 1424

                #8
                Det der er lidt specielt med den maskine er at den har Pre-Infusion, jeg har ikke set det på andre maskiner end de gamle ECM, men der er måske nogen der kan rette mig.
                Har renoveret en Donnatello med samme system og ledte i den forbindelse efter en tegning af den gruppe, uden held.
                Wega MiniNova
                Mahlkönig K30
                Moccamaster
                Santos #4
                AeroPress
                Bodum Vakuum Brygger

                Comment

                • kaffefar
                  Grøn bønne
                  • Mar 2008
                  • 28

                  #9
                  det er vel kun et plus at den har pre-infusion, men er der ikke en del/mange maskiner der har pre-infusion Joe_Black? min mindre ECM Giotto har da f.eks også et punkt ved dens lever hvor der er pre-infusion? er det ikke et fællestræk for e61 bryghovedet?
                  Espressomaskine:ECM Giotto
                  Kværn: Mazzer Super Jolly
                  Debutmaskine: Rancilio Silvia

                  Comment

                  • malling
                    Master Brewer
                    • Apr 2011
                    • 4545

                    #10
                    Mange maskiner har i en eller anden grad en slags preinfusion indtil trykket når op til de ca. 9 bar i bryghovedet og over kaffen, det tage typisk et par sek. på en rotationspumpe maskine. Nogle har så et kammer der enten dumper vand nedover kaffen inden pumpen slår til og andre har et mindre kammer inde i bryghovedet der først skal fyldes op og derved forlænger tiden hvorved trykket når op på fuld styke til en 3-5sek.

                    Så når man snakker preinfusion er det måske meget godt at få klarlagt hvad der reelt tales om, en del forbinder det med on-line preinfusion hvor kaffen får op til 10sek. på 1-2bars tryk inden pumpen slår til, hvilket giver noget helt helt andet end overstående, og så er der modellerne hvor man tryk profilere det, samt visse lever som gør det med et keddeltryk.

                    så hvorvidt det er godt kommer an på hvordan og hvad der defineres som godt
                    Last edited by malling; 1. November 2015, 10:26.
                    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                    Comment

                    • Joe_Black
                      Coffeeholic
                      • Feb 2012
                      • 1424

                      #11
                      Oprindeligt indsendt af kaffefar Se indlæg
                      det er vel kun et plus at den har pre-infusion, men er der ikke en del/mange maskiner der har pre-infusion Joe_Black? min mindre ECM Giotto har da f.eks også et punkt ved dens lever hvor der er pre-infusion? er det ikke et fællestræk for e61 bryghovedet?
                      På oven nævnte type e61 sidder returventiler på siden af bryggruppen, der er tale om en 3 ports magnetventil der dumper trykket over pucken på port 3 (toppen af ventilen) i modsætning til de e61 grupper på eksempelvis Rocket hvor trykket bliver dumpet lodret ned i drypbakken. Tutnasen under gruppehovedet er en cylinder med et stempel der bliver presset ned af vandtrykket og først når det er i bund stiger trykket over pucken, når 3 vejs ventilen dumper trykket efter endt bryg bliver kammeret tømt med tryk fra en fjeder på den anden side af stemplet. På Rocket typen er der manuel preinfusion lår man løfter håndtaget så ventilen åbner men pumpen ikke er startet.
                      Jeg mener bestemt ikke det er en dårlig feature, beklager hvis set fremstod sådan. Maskinen i denne annonce er en fin maskine, jeg ville bare fremhæve den feature.
                      Wega MiniNova
                      Mahlkönig K30
                      Moccamaster
                      Santos #4
                      AeroPress
                      Bodum Vakuum Brygger

                      Comment

                      • jørn
                        Mellemristet
                        • Jan 2008
                        • 162

                        #12
                        Pre-infusiens kan ædres ved at monterer en mindre jet i bryghovedet, normal 0,7mm kan ændres til evnt. 0,5mm og dermed længere pre- infusions tid.

                        tryk over filterholder kan også ændre ved kraftigere fjeder i for stempel.

                        ved tømning af pre-infusion vil der også komme et vacum i filterholder.

                        jeg syntes Micheangelo er en flot maskine og en rigtig arbejdshest, og der er mange tilbage på cafeer i Kbh der er 10-15 år gamle og kører endnu, uden de store reparationer.

                        klemmen

                        så held og lykke med salget

                        Comment

                        • kaffefar
                          Grøn bønne
                          • Mar 2008
                          • 28

                          #13
                          Altid godt med lidt indskud fra indskud fra eksperter herinde, og jeg kan slet ikke være med på graden af forståelse for pre-infusion og hvordan dette kan manipuleres med forskellige dyser osv. Men jeg får da lyst til at lege med det på min egen ECM Giotto, selv om jeg også går i opgraderingstanker, har kigget en del på Rocket R58, eller at begive mig ud i et mindre restaurationsprojekt, ikke en stor 2-gruppes.

                          Anyway, tilbage til ECM Michelangelo'en, forstod også kun din pointe som positiv Joe_Black Og til dig Jørn, fedt at du kan attestere at det er en arbejdshest der burde have en del gode år tilbage i sig og hvad med prisen? jeg har haft den annonceret til mere og er droppet ned i pris, men prisen er sat med henblik på at der kan bydes og handles, hvad synes I umiddelbart er en rimelig pris? Får mere og mere lyst til at finde et sted hvor den kan blive nydt, har bare ikke selv plads til den, men som nævnt, hvis I kender nogen der kunne nyde at have den stående er jeg ikke udelukkende overfor en eller anden form for gratis udlån, synes bare at det er synd at den ikke bliver benyttet
                          Espressomaskine:ECM Giotto
                          Kværn: Mazzer Super Jolly
                          Debutmaskine: Rancilio Silvia

                          Comment

                          • kaffefar
                            Grøn bønne
                            • Mar 2008
                            • 28

                            #14
                            Update, maskinen er solgt, og regner bestemt med at den vil falde godt til hos dens nye ejere der lader til at værdsætte kaffebrygning og derfor også maskinen, dejligt at den snart kan få lov til at blive brugt
                            Espressomaskine:ECM Giotto
                            Kværn: Mazzer Super Jolly
                            Debutmaskine: Rancilio Silvia

                            Comment

                            • Husfar
                              Stamgæst
                              • Apr 2012
                              • 769

                              #15
                              God stil !
                              Jeg fornemmer at dit "salg" nærmede sig formen af en donation, således at maskinen ikke skulle kasseres.
                              Genbrug er fælleskab og god samvittighed.
                              Fluid-o-tech og vægtstang

                              Comment

                              Working...
                              X