Five Elephant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • -E*
    Master Brewer
    • Apr 2013
    • 1949

    Five Elephant

    Hustruen er hjemvendt fra Berlin og se hvad hun har med... Filter fra kenya og ethiopien
    Click image for larger version

Name:	2015-05-22 18.50.18.jpg
Views:	1
Size:	57,8 KB
ID:	234719
    Den ene, ethioperen, er en hun fik lokket ud af fyren, som ikke er til salg på hylderne endnu Han var ikke helt tydelig omkring om den kom på hylderne, men mon ikke den gør. Det er dog lidt en tur at tage for at købe kaffe...
    -Sune

    Mahlkönig Kenia / OE Lido3
    Chemex / V60 / Phoenix70 / Aeropress
    Computerstyret Hottop
    Instagram
  • aero
    Mørkristet
    • Nov 2014
    • 466

    #2
    Dejlig kone
    /Claus

    Espresso
    Oscar, Obel Mito M64

    Sort
    Wilfa, Aeropress, Chemex, V60

    Comment

    • frachlitz
      Stamgæst
      • Jul 2013
      • 936

      #3
      Nice! Kunne være man skulle omkring Ry :-)

      De har en webshop, men deres fragt er dyr!
      LMWDP #422
      La Marzocco GS/3 matsort m. valnød + Faema Faemina (1951)
      Mahlkönig PEAK & K30 Vario WBC, , Baratza Forté BG + The Comandante C40 MK3 Nitro Blade + OE Lido 3
      Aillio Bulet R1 Pre-order
      BlueBottle Dripper, Chemex, Kalita Wave, Aeropress, Siphon, Bruer og den klassiske Bodum stempelkande.

      Comment

      • -E*
        Master Brewer
        • Apr 2013
        • 1949

        #4
        Kunne da være hyggeligt, Frank, giv besked, hvis du vil gøre alvor af det...
        -Sune

        Mahlkönig Kenia / OE Lido3
        Chemex / V60 / Phoenix70 / Aeropress
        Computerstyret Hottop
        Instagram

        Comment

        • -E*
          Master Brewer
          • Apr 2013
          • 1949

          #5
          De er ret gavmilde med informationer, havde vi ikke det med manglende høsttidspunkt oppe på et tidspunkt for ikke så længe siden?
          Click image for larger version

Name:	2015-05-23 11.27.46.jpg
Views:	1
Size:	56,3 KB
ID:	226424
          Click image for larger version

Name:	2015-05-23 11.27.57.jpg
Views:	1
Size:	33,3 KB
ID:	226425
          Anyways, hold nu op de er lækre. Jeg lavede dem begge på chemex her til morgen, kenyaens ribs dominerede helt klart (måske fordi jeg kom til at læse etiketten først, noget jeg ellers helst vil undgå), men der var generelt en del bærsymfoni i den. Ethioperen var meget floral og let parfumeret (ikke på en negativ måde) - Henriette påpeget at hun fik associationer til jasminblomster bagerst i munden. Mere en kaffe, hvor indtaget begrænses fordi den simpelthen fylder på en anden måde. Top lækre og meget forskellige kaffer.
          -Sune

          Mahlkönig Kenia / OE Lido3
          Chemex / V60 / Phoenix70 / Aeropress
          Computerstyret Hottop
          Instagram

          Comment

          • malling
            Master Brewer
            • Apr 2011
            • 4545

            #6
            Oprindeligt indsendt af -E* Se indlæg
            De er ret gavmilde med informationer, havde vi ikke det med manglende høsttidspunkt oppe på et tidspunkt for ikke så længe siden?


            Anyways, hold nu op de er lækre. Jeg lavede dem begge på chemex her til morgen, kenyaens ribs dominerede helt klart (måske fordi jeg kom til at læse etiketten først, noget jeg ellers helst vil undgå), men der var generelt en del bærsymfoni i den. Ethioperen var meget floral og let parfumeret (ikke på en negativ måde) - Henriette påpeget at hun fik associationer til jasminblomster bagerst i munden. Mere en kaffe, hvor indtaget begrænses fordi den simpelthen fylder på en anden måde. Top lækre og meget forskellige kaffer.
            Jeg ville ønske alle risterier var lige så rundhåndet med informationerne, jeg savner helt generelt informationer om høst, jeg ved godt det er "nørdet" og picky, men når man går man op i så meget andet, virker det som en helt naturlig ting også at gå op i

            især når det kommer til de mere frugtige og florale afrikanske kaffer, der sjældent nyder godt af en længere tid på hylden som grøn bønne, TCC er dog så småt ved at oppe sig hvad det angår, hvilket er POSITIVT.

            ps. du er en heldig mand E
            A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


            Comment

            • -E*
              Master Brewer
              • Apr 2013
              • 1949

              #7
              Jep, jeg er en heldig mand.

              Nu har jeg taget kaffe seriøst et par år efterhånden, og jeg bliver stadig overrasket over ting jeg godt ved. Jeg ved godt at et par år er småting i forhold til mange herinde, jeg anser også i forhold til mange mig selv som uerfaren. Jeg har til aften brygget Ethioperen i kalita. Pludselig var det florale rimeligt underspillet og sødme og syre trak mere i forgrunden og kaffen blev mindre fad. Var det så bedre...? Meh. Den passer bedre til min generelle smag, men jeg synes den taber en del af sine karakteristika. Jeg tror det forbliver en chemexkaffe (om end v60 også lige skal prøves).
              -Sune

              Mahlkönig Kenia / OE Lido3
              Chemex / V60 / Phoenix70 / Aeropress
              Computerstyret Hottop
              Instagram

              Comment

              Working...
              X