Kaffebar/cafe i Kbh.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • pingel
    Coffeeholic
    • Jan 2012
    • 1007

    #16
    Efter et middelmådigt måltid på Restaurant Kul skulle vi lige have en kop kaffe på vejen hjem... Vejen gik ad Værnedamsvej, og her var der åbnet et lidt mærkeligt sted - MoJoe ( eller noget i den dur ). Tror det skulle være en Café, men det lignede lidt et af de der Frozen Yoghurt steder, overbelyst og ikke venligt. Men der var plads og varmelamper udenfor. Sød ung pige alene på arbejde, ok maskiner - og fik jeg spurgt om kaffen? Nej, det gjorde jeg ikke - men jeg havde fået et par glas vin og forventede ikke nogen positiv oplevelse. Det fik jeg så heller ikke...
    Lang ventetid, lang lang dobbelt espresso ( skyder på over 100 ml. ) der smagte af stærk filter fra en sur Moccamaster. Så lad være med at gå derind. Ligner det lort, ja så er det det tit ;-(

    Comment

    • frachlitz
      Stamgæst
      • Jul 2013
      • 936

      #17
      Kaffebar/cafe i Kbh.

      Kan anbefale Lille Bror, de har bønner fra Drop Coffee og flere folk fra TCC.
      Har både espresso og wave på en EK43.

      Var derinde med Claus Thomsen fra TCC
      LMWDP #422
      La Marzocco GS/3 matsort m. valnød + Faema Faemina (1951)
      Mahlkönig PEAK & K30 Vario WBC, , Baratza Forté BG + The Comandante C40 MK3 Nitro Blade + OE Lido 3
      Aillio Bulet R1 Pre-order
      BlueBottle Dripper, Chemex, Kalita Wave, Aeropress, Siphon, Bruer og den klassiske Bodum stempelkande.

      Comment

      • Kaffe T
        Master Brewer
        • Nov 2013
        • 2263

        #18
        Oprindeligt indsendt af frachlitz Se indlæg
        Kan anbefale Lille Bror
        Hvis man alligevel er derinde, så prøv deres doughnuts ... de kalder dem doughnuts, deres bager er amerikaner - jeg ville kalde det en Berliner ... men uanset navnet: de er lækre ;-)
        Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
        Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

        ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

        Comment

        • Kaffe T
          Master Brewer
          • Nov 2013
          • 2263

          #19
          Lidt update på kaffebarfronten i København ....

          Da jeg for nylig var forbi TCC så jeg en engelsksproget bog om kaffe i Norden, den hed TAKK ... Og bladrede rundt i bogen ... Der var korte portrætter af kaffebarer over hele Norden. Blandt andet TCC og Koppi i Helsingborg ... så jeg kiggede på hvem de ellers havde med i København. De nævnte LOS på Nørrebro, Guldbergsgade. Jeg kom tilfældigvis forbi den anden dag og tænkte det måtte jeg prøve ... Meeen det virker ikke lige til at være kaffen, som er deres passion. Der skulle en del sukker i cappucinoen, for at den blev drikkelig. Hmm, måske den bog lige så meget handler om kaffekultur og stemningsfulde steder. Om LOS fremhævede de at spille Backgammon. Det så jeg nu ikke noget af. Nå, måske andre af jer kender den bedre ?

          Idag var jeg forbi Café Europa på Strøget. Tænk, de kører med Solberg & Hansen kaffe (fra Norge) ... Vidste ikke man ku få det her i København ... God cappucino. Rammer tæt på min smag med ikke for lys og ikke for mørk.
          Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
          Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

          ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

          Comment

          • Rudi Fidel
            Mellemristet
            • Jan 2015
            • 227

            #20
            Ja, fedt at de har solberg og hansen på europa. Sidst jeg var forbi for et par måneder siden fik jeg dog en grumt overekstraheret cortado :-(
            Min hobby er alt man kan smage på :-)

            Mit udstyr: Silvia, Compak K8, Vario m. stålknive, Lido 3, Kalita 185, Bonavita kedel m. PID, Aeropress, stempelkander.

            Comment

            • Kaffe T
              Master Brewer
              • Nov 2013
              • 2263

              #21
              Har lige fået serveret denne flat White på Cph Coffee Lab .. En Rwanda bønne fra Nordic approach ... Al fald syns latte arten holder sig godt - her hvor jeg har drukket halvdelen

              Click image for larger version

Name:	image.jpg
Views:	1
Size:	50,8 KB
ID:	227031
              Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
              Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

              ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

              Comment

              • Kaffe T
                Master Brewer
                • Nov 2013
                • 2263

                #22
                I øvrigt kan man bestille Hario Syphon brygget kaffe på Cph Coffee Lab ... som Rocco lige efterlyste.
                Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
                Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

                ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

                Comment

                Working...
                X