Kaffebar/cafe i Kbh.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kosmo12
    Grøn bønne
    • Feb 2015
    • 16

    Kaffebar/cafe i Kbh.

    Hej Alle

    Skal en tur til København i morgen og håber jeg får tid til et enkelt eller to besøg på kaffebar, hvor man laver en super latte. Regner med det primært bliver i centrum af København, og måske en tur på Østerbro.
    Vil høre om i har et par anbefalinger af gode kaffebarer i området, da jeg ikke selv har den store erfaring med kaffebar i Kbh. Har også kigget lidt på stederne som er anført under København, men er lidt i tvivl hvad man skal vælge i forhold til det område vi vil være i morgen. Beklager jeg er lidt sent ude, men håber lige i har et par gode bud.

    Var en tur på La Cabra i mandag, og det var en fin oplevelse.
  • DanielL
    Mellemristet
    • Feb 2014
    • 222

    #2
    Jeg var selv et smut i KBH i dag, og besøgte Forloren Espresso.. Som jeg tilføjede i deres anmeldelse synes jeg at stedet var super hyggeligt med rigtig god kaffe, omend mørkere ristet end La Cabra og GreatCoffee

    Comment

    • peter_il
      Espresso
      • Sep 2011
      • 714

      #3
      Oprindeligt indsendt af Kosmo12 Se indlæg
      Hej Alle

      Skal en tur til København i morgen og håber jeg får tid til et enkelt eller to besøg på kaffebar, hvor man laver en super latte. Regner med det primært bliver i centrum af København, og måske en tur på Østerbro.
      Vil høre om i har et par anbefalinger af gode kaffebarer i området, da jeg ikke selv har den store erfaring med kaffebar i Kbh. Har også kigget lidt på stederne som er anført under København, men er lidt i tvivl hvad man skal vælge i forhold til det område vi vil være i morgen. Beklager jeg er lidt sent ude, men håber lige i har et par gode bud.

      Var en tur på La Cabra i mandag, og det var en fin oplevelse.
      Hvis præferencen er medium til medium/mørk ristning, kan I besøge Risteriet. Det ligger fire håndgranatkast fra Rådhuspladsen.
      La Marzocco Linea 1GR AV, Mazzer Major E, Bullet rister

      Comment

      • Kosmo12
        Grøn bønne
        • Feb 2015
        • 16

        #4
        Tak for gode bud til jer begge. Er der cafe på Risteriet eller kan man kun købe bønner og udstyr på stedet ?

        Comment

        • peter_il
          Espresso
          • Sep 2011
          • 714

          #5
          Risteriet har et par cafeer, og det er ikke kun maskinsalg osv
          La Marzocco Linea 1GR AV, Mazzer Major E, Bullet rister

          Comment

          • Kaffe T
            Master Brewer
            • Nov 2013
            • 2263

            #6
            Oprindeligt indsendt af DanielL Se indlæg
            Jeg var selv et smut i KBH i dag, og besøgte Forloren Espresso.. Som jeg tilføjede i deres anmeldelse synes jeg at stedet var super hyggeligt med rigtig god kaffe, omend mørkere ristet end La Cabra og GreatCoffee
            Jeg var også på Forloren Espresso igår ... Og faldt i snak med en, som viste sig at være Daniel her .. Vi talte om espressomaskiner og hjemmerist ... Og han smagte min hjemmeristede Yirgacheffe, som jeg havde taget med for at Niels kunne smage den ... Så vi smagte den alle tre .. Total hyggeligt .. Og jeg blev endda rost for mit rist ;o) ... Selvom Niels' smag er lige en tand lysere end min ... Først til sidst fandt Daniel og jeg ud af at vi havde skrevet sammen her på ebar.

            En rigtig hyggelig kaffebartur.
            Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
            Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

            ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

            Comment

            • Kaffe T
              Master Brewer
              • Nov 2013
              • 2263

              #7
              Oprindeligt indsendt af Kosmo12 Se indlæg
              Skal en tur til København i morgen og håber jeg får tid til et enkelt eller to besøg på kaffebar, hvor man laver en super latte.
              Hvad endte du med at gøre ?
              Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
              Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

              ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

              Comment

              • Thier79dk
                Mørkristet
                • Aug 2014
                • 333

                #8
                Tager også til Kbh imorgen med fruen. Starter i Torvehallerne. Måske en af de andre også skal besøges.

                Comment

                • Kaffe T
                  Master Brewer
                  • Nov 2013
                  • 2263

                  #9
                  I Torvehallerne er der både Coffee Collective og Resso ... TCC er jo til den lyse side ... Mens Resso er til den mørke (han rister også selv).

                  Resso ligger i samme hal som TCC, men sådan i modsatte hjørne.
                  Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
                  Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

                  ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

                  Comment

                  • fotografikeren
                    Mørkristet
                    • Dec 2011
                    • 480

                    #10
                    Der er også kaffeværk på frederiksberg, Frede og Vesters på vesterbrogade. TCC vil jeg anbefale dig Godthåbsvej istedet for torvehallerne hvor der altid er en kødrand af mennesker. Det er fint hvis man bare skal have dæmpet sine abstinenser, men hvis man godt vil have en hyggelig oplevelse og måske endda sludre med baristaen er torvehallerne ikke stedet. Forloren espresso vil jeg også anbefale, Niels er hyggelig og serverer god kaffe. Sidst jeg var forbi havde han en speciel bønne fra Hasbean i maskinen, den var så lækker at jeg endte med at slæbe et kilo med hjem. Copenhagen Coffee Lab ligger ikke så langt fra storkespringvandet og Nikolaj Plads, det er også en god kaffebar.
                    Mazzer Robur Electronic
                    Nuova Simonelli Appia II
                    BWT Bestmax Premium
                    Aeropress
                    Wilfa kværn
                    Håndkværn og et par stempelkander

                    Comment

                    • Thier79dk
                      Mørkristet
                      • Aug 2014
                      • 333

                      #11
                      Lige været på Resso i torvehallerne. Fik en dobbelt americano. Måtte lade halvdelen stå. Sikke en tam oplevelse. Fruen fik en espresso mocca med vanillie, samme oplevelse. Så er det prøvet og 70 kr fattigere. Der kommer jeg så ikke igen.
                      Videre til næste kop [emoji1]

                      Comment

                      • malling
                        Master Brewer
                        • Apr 2011
                        • 4545

                        #12
                        Lyder ikke ligefrem lovende, men smut forbi Copenhagen Coffee lab, det er skide hyggeligt og super flink personale

                        kaffevaerk er ikke meget bedre end overstående beskrivelse, de sidste par gange jeg har været dernede var det ikke noget at råbe hurra for, jeg tror det lidt kommer an på hvem der står dernede, næ så heller gå de ca. 1km til min egen dør
                        Last edited by malling; 18. April 2015, 12:46.
                        A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                        Comment

                        • aspedersen
                          Master Brewer
                          • Jan 2014
                          • 1555

                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Thier79dk Se indlæg
                          Lige været på Resso i torvehallerne. Fik en dobbelt americano. Måtte lade halvdelen stå. Sikke en tam oplevelse. Fruen fik en espresso mocca med vanillie, samme oplevelse. Så er det prøvet og 70 kr fattigere. Der kommer jeg så ikke igen.
                          Videre til næste kop [emoji1]
                          Hvis det virkelig var så dårligt, hvorfor så ikke klage og få lokket en ny kop over disken? Det havde jeg i hvert fald gjort.
                          /Anders

                          La Spaziale Mini Vivaldi, Ekstremt moddet Compak K6, Gyro Super mølle 1960/70'erne...under renovering, Hjemmelavet Miniovn Rister
                          https://www.instagram.com/anders_s_pedersen/
                          https://www.youtube.com/channel/UCY_...sGAQA0v5B8FqNg

                          Comment

                          • Thier79dk
                            Mørkristet
                            • Aug 2014
                            • 333

                            #14
                            Så var vi på Forloren og det var meget bedre. Fik en dobbelt espresso og fruen en Cortado. Fik også en fin snak med Niels. Hyggeligt lille sted.

                            Tror bare jeg er for flink til st klage over koppen ved Resso. Han spurgte til konens Mocca og hun sagde den var ok. Da blev han helt skuffet og sagde kun ok. Vi lod lidt være tilbage og gik.

                            Comment

                            • CoffeeNewbie
                              Mellemristet
                              • Oct 2013
                              • 158

                              #15
                              Var omkring Resso i Torvehallerne i dag. Fik en dobbelt latte, mit selskab en cortado to go. Ikke nogen fantastisk oplevelse. Mørkristet og stift (for) varm mælk. Heldigvis var det fremragende vejr i Botanisk Have, hvor de blev nydt
                              Næste gang holder jeg mig til TCC, som jeg plejer
                              Silvia m. PID
                              Mahlkönig Vario / Wilfa cgr-1
                              V60 / Aeropress / Espropress
                              Behmor 1600

                              Comment

                              Working...
                              X