Side 152 af 210 FørsteFørste ... 52102142150151152153154162202 ... SidsteSidste
Viser resultater 1.511 til 1.520 af 2091

Emne: Vis os dit kaffesetup...

Lysristet
    Registreringsdato
    Feb 2011
    Citer Oprindeligt indsendt af Citrushund Se indlæg
    Mere beskeden setup Men det er kun toppen af isbjerget. Masse riste og bryggeudstyr i krogene
    Vedhæftet fil 5159
    Hehe, ja jeg glemte min Gene rister. Jeg hååååber at den søde kløe nu lægger sig lidt
    Har lige solgt min Vario og prøver nu at finde en ny ejer til Oscar

Mørkristet Citrushund's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2012
    Sted
    Vejen
    Citer Oprindeligt indsendt af Nougatplovene Se indlæg
    Hehe, ja jeg glemte min Gene rister. Jeg hååååber at den søde kløe nu lægger sig lidt
    Har lige solgt min Vario og prøver nu at finde en ny ejer til Oscar
    Tror ikke der findes nogen creme der kan den slemme kløe

Synes daglig besøg på stellini.dk begynder at gøre ondt
    Sådan en Vivaldi vil gerne bo hos mig
    - ECM Elektronika II Profi
    - Mazzer Super Jolly Arduino mod
    - Custom made Torr Tamper

EspressoBars 3D Print service

Espresso peter_il's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2011
    Sted
    Birkerød
    Så er du godt kørende!
    La Marzocco Linea 1GR AV, Mazzer Major E, Bullet rister

Espresso movin's avatar
    Registreringsdato
    Aug 2013
    Sted
    Aalborg
    Lækkert..

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Aug 2014
    Sted
    Odense
    Citer Oprindeligt indsendt af Uldall Se indlæg
    Hej Jesper er det en ny R58 du har der ?

Kunne godt tænke mig at høre om du er tilfreds med den ?

Har desværre hørt både ris og ros om netop denne model, kunne være du ville skrive et par ord om dine erfaringer...?!

/Uldall
    Hej Uldall,

Sorry min respons tid først set dit reply nu her og har ikke modtaget en notifikation
    Først of fremmest ja det er en ny Rocket R58 V2 som jeg modtog i midten af Marts sidste år.
    Jeg er godt tilfreds med den
    Den har en ting der irritere mig lidt og det er ved damp kedlen. Når den varmer op i starten kan reference trykket være anderledes end det den er sat til, det løser jeg ved at åbne ventilen inden jeg brygger espresso (tror det måske er en software bug) når jeg lukker for ventilen stiger den til den reference jeg har indstillet den til.
    Bryggetemperaturen er stabil og det er lidt nørdet men det ganske sjovt at smage forskel på espresso der er brygget ved forskellige temperature. Den er ret hurtig til at rette temperaturen ind i kedlen men det tager selvfølgelig noget tid for termosyphon systemet at rette temperaturen ind i E61 bryggehovedet hvis man går fra høj til lavere temperatur (typisk afsætter jeg godt 30 min tid uanset). Derudover så kan der komme nogle lyde fra rotations pumpen dog har den 100% stabil tryk, i starten var der en del og det er fladet noget ud efterhånden som jeg har brugt den.
    Jeg sørger for at vandtanken er konstant fyldt, ellers kommer der luft i systemet til rotationspumpen og det er faktisk ikke godt for selve pumpen. Den kan monteres direkte og har også montering til afløb, men gør jeg pt. Ikke brug af.
    Ifølge min mazzer mini som jeg modtog ca. Samme tid har jeg indtil videre lavet 913 espresso shots og havde her i julen hele familien på besøg og der producerede den uden temperatur problemer 10 americano, espresso og cafe latte indenfor fornuftig tidsrum.
    Jeg har derudover sørget for at vedligeholde den med backflush, renset bryghovedet og sørget for at den får så lidt kalk som muligt, derudover har jeg sørget for at få smurt "E61 leveren" dvs. Afmontere den og smøre selve "leveren" med Molykote 111 ( bestilt fra England).
    Ser man på selve maskinens struktur udenpå så kunne håndværket måske været lidt bedre selvom den ser godt ud stadigvæk, men ser du indeni så er der ikke noget at komme efter. De tekniske komponenter er alle i meget høj kvalitet.
    Så er der strøm forbruget forvent din elregning stiger og forvent at du skal pudse den blankt 1-2 gange om ugen.
    Den har som så mange italienske ting sine få flaws men derfor holder man af den ligesom man ville hvis man havde en Lamborghini eller Ferrari med deres Flaws.

Sig endelig til hvis du har yderligere spørgsmål
    Hilsner Jesper

Udstyr : Rocket R58 V2 Dual boiler
    Mazzer mini A electronic alu poleret
    Espro stamper

6. De følgende 2 brugere siger tak til Mr.Jjh for denne post:

Lhenrik (17. December 2017),Lineamanden (15. January 2015)

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011
    Det er nu meget normalt at steamkedler går fra +/- 1 grad i opstarten, svinget bliver så mindre og mindre jo længere tid den får lov at stå. Den skal helst ikke på noget tidspunkt går udover +/- 1grad, medmindre PID parameterne er sat ret aggressivt.

Hvis du ikke holder vandstanden høj, får du så også larm fra bryg kedlen ved opstart?, for der er en hel del R58 ejere der har rapporteret dette, dette problem sammen med cavitation i pumpen ser nemlig ud til at være temmeligt udbredt hos R58 og V2B ejere. Jeg håber snart Rocket og Quickmil kommer op med et smartere design når de trækker fra tanken, for det er ikke ligefrem betryggende at det er et problem der er set hos stort set alle modeller af E61 DB.

Ah ja italiens fit og finish, det har jeg også på min, men man skal stå med næsen helt nede ved maskinen, og helst i solskin før man ligger mærke til det Men det er da blevet bedre med tiden. kan huske for 3-5 år siden hvor kanterne var knivskarpe, drypbakken mm. sad løst og hvor tingene overhovedet ikke passede sammen, hvilket kunne give en dejlig raslelyd!

Kvalitetskontrol er ikke just deres stærke side, men de kan godt, når de gider.
    Senest redigeret af malling : 3. January 2015 kl. 17:06
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

8. De følgende brugere har takket malling for denne post:

Lineamanden (15. January 2015)

Espresso
    Registreringsdato
    Jan 2009
    Sted
    Horsens
    Knocker boks kom endelig in stock så jeg kunne få mig en i bordpladen

Jeg har kæmpet lidt med steamern, kraft vs skum mængde og rotation. Jeg er kommet frem til jeg foretrækker 3 huls tippen til steamern. Jeg er normalt en tumpe til rosetta, men det begynder at hjælpe lidt.
    Izzo Alex Duetto III
    Mazzer Major E

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Dec 2014
    Sted
    Djævleøen.
    Er det muligt kun at se alle billederne i emnet?

Mellemristet Spam's avatar
    Registreringsdato
    May 2012
    Sted
    Jylland
    Det er da en rigtig flot Rosetta, Rocco!
    --
    Nuova Simonelli Oscar (m/VB, OPV, 3mm restrictors, st. varmelegeme, dobb. kedel-isolering, kontraventil af stål, og WBC dampstuts).
    Mahlkönig Vario

Lysristet AlexanderNolsoe's avatar
    Registreringsdato
    Jan 2013
    Sted
    Bregnerødgade, KBH N
    2015 er startet glædeligt for mit vedkomne. Det er første gang jeg har haft 2 sæt stående.
    Vedhæftet fil 5271
    Vedhæftet fil 5272
    Cellini evo V2 blev hentet i d. 16/1 og Mazzer Mini med Super Jolly knive blev anskaffet for 2 uger siden.
    Rancilio Silvia og Mahlkönig Vario ryger til salg i næste uge.
    - Rocket Cellini Evoluzione V2
    - Mazzer Mini Electronic A (SJ-knive) og Wilfa WSCG-2
    - Gene café

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •