Side 209 af 209 FørsteFørste ... 109159199207208209
Viser resultater 2.081 til 2.089 af 2089

Emne: Vis os dit kaffesetup...

Mellemristet Morten Müller's avatar
    Registreringsdato
    Apr 2017
    Sted
    Svendborg
    Mit filter set-up har midlertidigt fået espressopladsen på mit køkkenbord. Men det er jeg nu ikke så ked af (;

Sættet består af en modificeret santos no 1 med et rå-alu look op til matsort pulverlak. Der er lavet alignment med 65 mm Mahlkönig kenia knive fra ssp. Kværnen er også opgraderet med nye motorlejer og led indikatorlys samt singledose hopper fra MK.

Jeg brygger mest med V60/02 da jeg er den eneste som drikke filterkaffe til dagligt, men har også chemex og kalita i kaffeskuffe som jeg veksler lidt imellem fra tid til anden.

Vægt og kedel er fra Perl S - FELLOW Stagg/EKG og benytter her til en filter kanden fra dafi. Dosing cup er fra Pesado.

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Vedhæftede billeder Vedhæftede billeder  
    Med venlig hilsen Morten Müller (Svendborg)

2. De følgende 10 brugere siger tak til Morten Müller for denne post:

Barly (1 uge siden),buller1 (1 uge siden),Jack (1 uge siden),krumbak (1 uge siden),LarsenPedersen (5 dage siden),malling (1 uge siden),prodic (1 uge siden),Sinobi (1 uge siden),Truelsen (1 uge siden),Yoshi (1 uge siden)

Lysristet
    Registreringsdato
    Dec 2018
    Sted
    Herning
    Det ser virkelig fedt ud, Morten
    Tak for inspiration til ombygning af kværn, jeg har før tænkt at jeg ikke kunne undvære sådan en Kenya/Santos (m.fl.) - men højden har afskrækket mig.

Hilsen
    Freund

4. De følgende brugere har takket Freund for denne post:

Morten Müller (1 uge siden)

Registreringsdato
    Apr 2017
    Sted
    Svendborg
    Citer Oprindeligt indsendt af Freund Se indlæg
    Det ser virkelig fedt ud, Morten
    Tak for inspiration til ombygning af kværn, jeg har før tænkt at jeg ikke kunne undvære sådan en Kenya/Santos (m.fl.) - men højden har afskrækket mig.

Hilsen
    Freund
    Tak skal du have.

Du kan bare give heds up hvis det en gang lykkes dig at finde en santos nr 1, så har jeg div fotos og beskrivelse af hele processen.

God jagt (;

6. De følgende brugere har takket Morten Müller for denne post:

Jack (1 uge siden)

Mørkristet Thier79dk's avatar
    Registreringsdato
    Aug 2014
    Sted
    Nyråd
    Fedt setup Morten

8. De følgende brugere har takket Thier79dk for denne post:

Morten Müller (1 uge siden)

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af Morten Müller Se indlæg
    Mit filter set-up har midlertidigt fået espressopladsen på mit køkkenbord. Men det er jeg nu ikke så ked af (;

Sættet består af en modificeret santos no 1 med et rå-alu look op til matsort pulverlak. Der er lavet alignment med 65 mm Mahlkönig kenia knive fra ssp. Kværnen er også opgraderet med nye motorlejer og led indikatorlys samt singledose hopper fra MK.
    Det er sådan en post som får en til genoverveje indkøb af Fellow Ode
    Pictures (or it didn't happen)

10. De følgende brugere har takket Jack for denne post:

Morten Müller (3 dage siden)

Registreringsdato
    Apr 2017
    Sted
    Svendborg
    Citer Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
    Det er sådan en post som får en til genoverveje indkøb af Fellow Ode
    Kan helt klart anbefale kedlen, jeg er i værtfald rigtig glad for min.

Overvejet lidt om jeg på et tidspunkt skal tilkøbe et Wood-kit til den, selvom det nok ikke gør den store forskæld for smagen i koppen (;

https://fellowproducts.com/products/...d-lid-pull-kit

12. De følgende brugere har takket Morten Müller for denne post:

Jack (3 dage siden)

Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Kan helt klart anbefale kedlen, jeg er i værtfald rigtig glad for min.

Overvejet lidt om jeg på et tidspunkt skal tilkøbe et Wood-kit til den, selvom det nok ikke gør den store forskæld for smagen i koppen (;

https://fellowproducts.com/products/...d-lid-pull-kit
    Den ender jeg nok også med, (men uden wood-kit det sorte er bare klassisk) men det var deres nye kværn som jeg mente https://fellowproducts.com/products/ode-brew-grinder

den ser dæleme godt ud din lille lave Santos No 1 super godt størelse også, jeg var solgt da jeg så dit billede

Registreringsdato
    Apr 2017
    Sted
    Svendborg
    Citer Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
    Den ender jeg nok også med, (men uden wood-kit det sorte er bare klassisk) men det var deres nye kværn som jeg mente https://fellowproducts.com/products/ode-brew-grinder

den ser dæleme godt ud din lille lave Santos No 1 super godt størelse også, jeg var solgt da jeg så dit billede
    Ah, naturligvis. Jeg læser lige så dårligt som jeg skriver. Ha ha, det er ikke studenterhuen som trykke hos mig, nok mere monkey see monkey do (;

Ja santos er blevet helt ok, 44 cm høj med MK hopper som passer på indløbet. Jeg har stor glæde af den de par gange om den den bliver brugt.

Havde længe søgt en santos nr 1 til køkkenbordet, og projektet var tænkt inden anskaffelse. Var nok mere end heldig på tysk ebay, og fandt den tilmed, med den “gamle” fod som forøvrigt også er blevet benytte på MK EK43LE limited edition. Envidere har min nr 1 også “kølerippe” uden på kværnehuset og burr-carrier på de gamle modeller er i stål, frem for messing som de ellers kommer med.

Sådan så den ud da jeg købte den.
    Navn:  IMG_7593.jpg
Visninger: 58
Størrelse:  21,8 KB

15. De følgende 2 brugere siger tak til Morten Müller for denne post:

Jack (2 dage siden),Lav (2 dage siden)

Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Ja santos er blevet helt ok, 44 cm høj med MK hopper som passer på indløbet. Jeg har stor glæde af den de par gange om den den bliver brugt.

Havde længe søgt en santos nr 1 til køkkenbordet, og projektet var tænkt inden anskaffelse. Var nok mere end heldig på tysk ebay, og fandt den tilmed, med den “gamle” fod som forøvrigt også er blevet benytte på MK EK43LE limited edition. Envidere har min nr 1 også “kølerippe” uden på kværnehuset og burr-carrier på de gamle modeller er i stål, frem for messing som de ellers kommer med.

Sådan så den ud da jeg købte den.

Den er også meget flottere end de nye modeller, flot arbejde og flot kværn som du har fået ud af det

17. De følgende brugere har takket Jack for denne post:

Morten Müller (2 dage siden)

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •