Side 21 af 22 FørsteFørste ... 1119202122 SidsteSidste
Viser resultater 201 til 210 af 219

Emne: Hvad gjorde du for din espressomaskine i dag?

Mellemristet Morten Müller's avatar
    Registreringsdato
    Apr 2017
    Sted
    Svendborg
    Samme historier her. Bare med en Reneka Viva boiler som har “overholdt” servics

Navn:  IMG_8420.jpg
Visninger: 264
Størrelse:  88,4 KB

Navn:  IMG_8421.jpg
Visninger: 264
Størrelse:  35,3 KB

Sent from my iPhone using Tapatalk
    Med venlig hilsen Morten Müller (Svendborg)

2. De følgende 2 brugere siger tak til Morten Müller for denne post:

aspedersen (3. January 2020),buller1 (3. January 2020)

Master Brewer aspedersen's avatar
    Registreringsdato
    Jan 2014
    Sted
    Odense
    Uha!! Det ser voldsomt ud!
    Jeg synes også min ser fin ud, når man tænker på den har kørt på Brita Kande vand i al den tid jeg har haft den.

Der skal også laves lidt rust arbejde omkring vakuum ventilen, plus friske pakninger hist og her. På sigt vil jeg også igang med nogle egetræs paneler til den...
    /Anders

Parken
    La Spaziale Mini Vivaldi. Faema Faemina Blue Lable, First Edition 1956. Quickmill OMRE 1983. Ekstremt moddet Compak K6. Caravel de Luxe mølle 1962. Gyro Super mølle 1960/70'erne...under renovering. Hjemmelavet Miniovn Rister...men drømmer om en Aillio Bullet, eller større Byg-Selv projekt.
    https://www.instagram.com/anders_s_pedersen/
    https://www.youtube.com/channel/UCY_...sGAQA0v5B8FqNg

4. De følgende brugere har takket aspedersen for denne post:

Morten Müller (3. January 2020)

Mellemristet Morten Müller's avatar
    Registreringsdato
    Apr 2017
    Sted
    Svendborg
    Citer Oprindeligt indsendt af aspedersen Se indlæg
    Uha!! Det ser voldsomt ud!
    Jeg synes også min ser fin ud, når man tænker på den har kørt på Brita Kande vand i al den tid jeg har haft den.

Der skal også laves lidt rust arbejde omkring vakuum ventilen, plus friske pakninger hist og her. På sigt vil jeg også igang med nogle egetræs paneler til den...
    Det er et godt projekt du har gang i som altid, og rigtig fint at problematiken med kalk tros alt kan afhjælpes så godt med en Brita kande i en espressomaskinen med vandtank. Jeg formoder du også afhjælper med et ekstra kalkfilter i vandtanken?

Spændende med de egetræs sider, det må du meget gerne følge op på til den tid tak(;

Ja det er sygt nok med den Viva espressomaskinen. Den er er fra 2014 og opsat af E.J Servics fra Odense som også har stået for den løbende servics og vedligeholdelse. Maskinen er passet med bestmax bestprotect så her er nok mere tale om mineraler som har sat sig fast, frem for kalk.

Vh Müller

Med venlig hilsen Morten Müller (Svendborg)

Coffeeholic Lav's avatar
    Registreringsdato
    Dec 2014
    Sted
    Mørkhøj/Kbh
    Citer Oprindeligt indsendt af aspedersen Se indlæg
    På sigt vil jeg også igang med nogle egetræs paneler til den...
    Jeg har gjort en hel del af forarbejdet - kom dog aldrig til at gå i træet før jeg solgte maskinen, men har tegnet alt op i 3D i SolidWorks og har også lavet to fiberplade-skabeloner der kan konturfræses efter

Venligste hilsner, Steffen
    kafferist.dk

Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
    Sort:
    Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
    Rister: 2x
    Aillio Bullet R1, Draminski TwistGrain moisture meter
    Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

7. De følgende brugere har takket Lav for denne post:

Morten Müller (4. January 2020)

Registreringsdato
    Jan 2014
    Sted
    Odense
    Citer Oprindeligt indsendt af Morten Müller Se indlæg
    Det er et godt projekt du har gang i som altid, og rigtig fint at problematiken med kalk tros alt kan afhjælpes så godt med en Brita kande i en espressomaskinen med vandtank. Jeg formoder du også afhjælper med et ekstra kalkfilter i vandtanken?

Spændende med de egetræs sider, det må du meget gerne følge op på til den tid tak(;
    Jeg har faktisk aldrig haft et kalkfilter i tanken...men det skal da overvejes.

Citer Oprindeligt indsendt af Lav Se indlæg
    Jeg har gjort en hel del af forarbejdet - kom dog aldrig til at gå i træet før jeg solgte maskinen, men har tegnet alt op i 3D i SolidWorks og har også lavet to fiberplade-skabeloner der kan konturfræses efter
    Hvorfor overrasker det mig ikke Steffen?

For et par måneder tilbage, fik jeg fat i en god stump egetræ. Det tog to mand, to motorsave og to timer at skære den i håndterlige stykker. Nu ligger der ét tons træ i cykelskuret, der venter på at blive brugt til tamper håndtag, paneler, spæk brædder og hvad jeg ellers kan finde på.
    Det var oprindelig tænkt at det skulle bruges til foden på Gyro kværnen, men mon ikke der bliver lidt til overs....

Navn:  1.jpg
Visninger: 210
Størrelse:  140,9 KB
    Navn:  20191212_153804_HDR.jpg
Visninger: 207
Størrelse:  89,7 KB
    Navn:  20191212_153815_HDR.jpg
Størrelse:  87,7 KB
    Navn:  20191213_112727_HDR.jpg
Visninger: 208
Størrelse:  78,0 KB
    Navn:  20191213_112742_HDR.jpg
Størrelse:  64,4 KB
    Senest redigeret af aspedersen : 4. January 2020 kl. 13:51
    /Anders

Parken
    La Spaziale Mini Vivaldi. Faema Faemina Blue Lable, First Edition 1956. Quickmill OMRE 1983. Ekstremt moddet Compak K6. Caravel de Luxe mølle 1962. Gyro Super mølle 1960/70'erne...under renovering. Hjemmelavet Miniovn Rister...men drømmer om en Aillio Bullet, eller større Byg-Selv projekt.

9. De følgende 2 brugere siger tak til aspedersen for denne post:

JesperOK (5. January 2020),Morten Müller (4. January 2020)

Coffeeholic Lav's avatar
    Registreringsdato
    Dec 2014
    Sted
    Mørkhøj/Kbh
    Ser godt ud Anders -
    Du kan se projekt Wood Side Panels over på s1cafe.com her:

http://www.s1cafe.com/viewtopic.php?f=31&t=2150

Her et lidt renderinger, men måske skal vi starte en separat tråd så vi ikke billedspammer her....:

Senest redigeret af Lav : 4. January 2020 kl. 18:55
    Venligste hilsner, Steffen
    kafferist.dk

Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
    Sort:
    Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
    Rister: 2x
    Aillio Bullet R1, Draminski TwistGrain moisture meter
    Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

11. De følgende 2 brugere siger tak til Lav for denne post:

aspedersen (5. January 2020),buller1 (5. January 2020)

Registreringsdato
    Jan 2014
    Sted
    Odense
    Ja, go ide Steffen.

Fik startet på rusten i dag. Den bagerste kant ved drypbakken og oppe ved vakuum ventilen, er de mest udsatte områder. Skal ha lavet en lille stopper i risten så dampen fra steam-armen ikke skyder ind mod maskinen. Jeg mener at 'Dyrelægen' engang postede et billede af en 3D printet...dims/dibbe-dut.

Navn:  20200105_155646.jpg
Visninger: 201
Størrelse:  56,2 KB
    Navn:  20200105_200752.jpg
Visninger: 200
Størrelse:  44,4 KB
    /Anders

Parken

13. De følgende brugere har takket aspedersen for denne post:

Lav (5. January 2020)

Lysristet
    Registreringsdato
    Jul 2018
    Ikke så espressomaskine relateret, men synes alligvel det passede meget godt ind her når jeg ser tilbage i tråden.

Her er et par billeder af min La San Marco doser kværn som jeg har lavet til doserless. Ideen er at bruge den til single dosing. Ved bare at slå med håndfladen ovenpå bønneindtaget bliver retensionen mindsket med ca. 2,9g

Navn:  2020-01-16 12.57.07.jpg
Visninger: 173
Størrelse:  25,8 KB

Navn:  2020-01-16 12.49.26.jpg
Størrelse:  24,4 KB

15. De følgende 6 brugere siger tak til Yoshi for denne post:

aspedersen (18. January 2020),Jack (18. January 2020),JesperOK (19. January 2020),KristianK (18. January 2020),Lav (18. January 2020),SorenS (18. January 2020)

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af Yoshi Se indlæg
    Ikke så espressomaskine relateret, men synes alligvel det passede meget godt ind her når jeg ser tilbage i tråden.

Her er et par billeder af min La San Marco doser kværn som jeg har lavet til doserless. Ideen er at bruge den til single dosing. Ved bare at slå med håndfladen ovenpå bønneindtaget bliver retensionen mindsket med ca. 2,9g
    Flot arbejde
    Pictures (or it didn't happen)

Administrator KristianK's avatar
    Registreringsdato
    Aug 2009
    Sted
    Espergærde
    Citer Oprindeligt indsendt af Yoshi Se indlæg

Navn:  2020-01-16 12.57.07.jpg
Størrelse:  25,8 KB

Navn:  2020-01-16 12.49.26.jpg
Størrelse:  24,4 KB
    Sejt nok!
    Tillykke med den!

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger