Kaffebarer i New York

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tobias
    Mellemristet
    • Sep 2010
    • 168

    Kaffebarer i New York

    Kaffe fylder meget i gadebilledet i NY, men 99 % er desværre gammel trist kaffe. På starbucks steamer den såkaldte barista med megabobler, nok primært fordi har slipper for at have steamerkanden i hånden men kan have den stående på drypbakken. Der er mange dyre maskiner i US så det kan man desværre ikke anvende som garant for god kaffe...

    Happy Bones Coffee på hjørnet mellem Mulberry og Broom street. Kaffen var frisk og syrlig, derfor især velegnet til mælkevarianterne. Stedet var nyt så mange af folkene var derfor nye. Alt i alt 3,5 af 5 stjerner herfra (TCC i jægersborggade ligger enten på 4 eller 5 stjerne afhængigt af dag og barista). Har vedhæftet billede lige foran kaffebaren. Vi fik drukket 15 kopper på 3 dage.

    Birchcoffee blev kun prøvet én gang, men den får dog 4 stjerner herfra. Såkaldte trippelshots, lækker maskine og sød betjening. Var desværre på vej ud af byen så det blev en to go kop.
    56 7th Ave (mellem 13th og 14th streets)
    New York, NY 10011

    God fornøjelse dem af jer der tager på kaffebar i NY
    Vedhæftede filer
  • Lars Sørensen
    Mellemristet
    • Feb 2010
    • 243

    #2
    Rigtig fedt med denne slags vidensdeling af rejseoplevelser mht. kaffe, og jeg håber, at jeg en dag for brug for at genlæse denne tråd!
    Mit kaffegrej
    Hverdag: La Spaziale Mini Vivaldi II, Mazzer Major.
    Hyggegrej: La Pavoni Professional 49mm, Porlex Mini.
    Sort: Chemex 6 cup, Aeropress, stempelkander, Wilfa WSCG-2.
    Reserve/udlån/(måske)til salg: Rancilio Silvia v3 m. PID.

    Comment

    • peter_il
      Espresso
      • Sep 2011
      • 714

      #3
      God NY-info. Jeg skal derover til efteråret, så det kan da sagtens være, dine tips kommer "in handy" :-)
      La Marzocco Linea 1GR AV, Mazzer Major E, Bullet rister

      Comment

      • summer
        Coffeeholic
        • Jun 2011
        • 1407

        #4
        Så vil jeg lige føje til Kaffe 1668 til NY-listen http://www.kaffe1668.com/
        275 Greenwich Street (Cross streets: Warren Street, Murray Street). Tæt ved Chambers street station.

        Da jeg besøgte dem var det Intelligentsia Black Cat espresso på en Synesso, og jeg kan bare sige at den espresso er en af de største kaffeoplevelser jeg har haft til dato.
        Nu er de begyndt at riste selv, og jeg ville klart besøge stedet hvis jeg var i nærheden.

        De har også kaffehuse her:
        401 Greenwich Street (Cross streets: Beach street, Hubert street)
        og her:
        530 5th Avenue (between 44th and 45th street)

        Comment

        • peter_il
          Espresso
          • Sep 2011
          • 714

          #5
          Super. Det ryger på to do-listen 😎
          La Marzocco Linea 1GR AV, Mazzer Major E, Bullet rister

          Comment

          • Tobias
            Mellemristet
            • Sep 2010
            • 168

            #6
            Lyder til du får travl med subway med alle de kaffebarer på to do-listen

            Comment

            • peter_il
              Espresso
              • Sep 2011
              • 714

              #7
              Oprindeligt indsendt af Tobias Se indlæg
              Lyder til du får travl med subway med alle de kaffebarer på to do-listen
              Måske må jeg nøjes med et par stykker :-)

              Mangler vi ikke nogle officielle klistermærker, hvor det står noget i retning af "Espressobar.dk was here!" til at klistre op rundt omkring i verden? ;-)
              La Marzocco Linea 1GR AV, Mazzer Major E, Bullet rister

              Comment

              • Tobias
                Mellemristet
                • Sep 2010
                • 168

                #8
                Jeg donerer gerne 100kr til klistermærker. måske de allerede findes?

                Comment

                • zjefffff
                  Mellemristet
                  • Sep 2008
                  • 239

                  #9
                  Flere steder i New York

                  Jeg er netop kommet retur fra NY, og tænkte at jeg lige ville dele et par af de gode erfaringer jeg har gjort mig.

                  Særligt 3 steder står ud for helt vildt gode oplevelser. Ret beset er der forskellige grunde til at hvert sted er et besøg værd, men fælles for dem alle er at kaffen er virkelig lækker.

                  Det første er Stomptown Coffee Roasters (ligger i Ace Hotel's grundetage på 18 W 29th street). De rister deres engen kaffe og den er ganske udemærket. Smagen er i top, fyldig og den er serveret konsistent (var der mange gange) lækker, med de forskellige baristaers aftryk på finishen. Det der gør stedet helt særligt er at der fra kaffebaren er indgang til et enormt rum, med genial stemning, forskellige mindre barer, restauranter og borde og bænke overalt, som alt sammen bidrager til en afslappet stemning.

                  Næste sted er Toby's Estate Coffee (ligger i Williamsburg, 125 N 6th street). De har deres egen kaffe også, og den tilberedes på en blæret Spirit. Virkelig fed indretning og stemningsfyldt sted. Se det nederste billede nedenfor.

                  Det sidste sted er Terremoto Coffee (ligger på 328 W 15th street). Lille sted, som man ikke finder medmindre man leder efter det. Jeg havde fundet frem til dette sted da de har den eneste (så vidt jeg ved) custom made guldbelagte 3 gruppe Slayer maskine i verden. Den måtte jeg bare se!! Tjek billedet nedenunder (inkl lettere misfornøjet og træt kæreste i baggrunden - fatter hende ikke ). Gutten der havde stedet var enormt dedikeret og fantastisk barista. Jeg fik mine bedste kopper kaffe på hele turen hos ham.

                  Slayer maskinen var i øvrigt alt alt for blæret. Nogle ville sige at guldbelagt er for meget, men det holdte hos ham. Han havde i øvrigt lige fået forhandlerretten på Slayer på østkysten, og var klar til at lave en god pris til mig på noget der lignede 6.000 USD for en 1 gruppe. Svært at sige at jeg ikke var fristet! Men så er der fragt til DK, fortoldningshelvede, og så er den ikke helt så "billig" alligevel. Meeeeeeeeen.......

                  Håber i vil bruge ovenstående nå i skal til NY næste gang..
                  Vedhæftede filer
                  - La Marzocco GS/3 MP med Strada mod (tidligere; Londinium I, Izzo Alex Duetto mkI, La Spaziale S1 Vivaldi II, Izzo Vivi mkII, Nuova Simonelli Oscar)
                  - Mahlkönig k30 Vario
                  - Torr 58,55mm tamper

                  IG: clausitooo

                  Comment

                  • zjefffff
                    Mellemristet
                    • Sep 2008
                    • 239

                    #10
                    Netop kommet retur fra NY igen, og faldt over denne mobile kaffevogn. Blev umådeligt imponeret over deres udstyrspakke - fik dog aldrig smagt noget derfra da vi skulle videre...
                    Vedhæftede filer
                    - La Marzocco GS/3 MP med Strada mod (tidligere; Londinium I, Izzo Alex Duetto mkI, La Spaziale S1 Vivaldi II, Izzo Vivi mkII, Nuova Simonelli Oscar)
                    - Mahlkönig k30 Vario
                    - Torr 58,55mm tamper

                    IG: clausitooo

                    Comment

                    • kidcaffeine
                      Espresso
                      • Sep 2016
                      • 585

                      #11
                      Nu går det hele jo så hurtigt i NY, at jeg kan se, at flere af de nævnte steder ikke længere eksisterer

                      Jeg skal derover om en lille måneds tid.. Er der nogen som har været der for nyligt og ved, hvilke steder man absolut ikke må gå glip af? Især omkring Lower East Side og Williamsburg, men alt er i princippet i spil
                      Espresso: La Marzocco Linea Mini (modded med restrictor, preinfusion og kosmetiske opgraderinger fra Pantechnicon og Artpresso)
                      Kværn: Mahlkönig K30 Vario Air + Lagom P64 SSP
                      Sort: V60, Aeropress, Chemex, Stempel - I prioriteret rækkefølge

                      Comment

                      • Marianna
                        Grøn bønne
                        • May 2020
                        • 1

                        #12
                        Det ser vildt lækkert ud

                        Comment

                        Working...
                        X