Bønneklubben - Forening for hjemmeristere af kaffe, København

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaffe T
    Master Brewer
    • Nov 2013
    • 2263

    #31
    Ja, det er på mange måder imponerende og et fantastisk fællesskab. Tak Jens, for at være organisator her.

    Men jeg tænker Bønneklubben er blevet for stor. 600 kg bliver revet væk på ingen tid og så er der ballade fra dem, som ikke fik noget.

    Der er for få handler, fordi der er meget få medlemmer, som gider at stå for dem.
    Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
    Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

    ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

    Comment

    • lbe
      Mørkristet
      • Jan 2010
      • 343

      #32
      Det er nok fordi det er special kaffer fra det store udland.
      De to sidste handler fra agenterne og Risteriet var der ikke loft på hvor mange kilo der købes, så der kunne man jo bare bestille som man havde lyst.

      Synes også vi er blevet mange medlemmer den sidste tid.

      Det kan godt være der er for få der vil stå for det, og der er endnu færre der har taget på udenlands handlerne. Jeg har selv kigget dokumenterne igennem, og det ser ikke ud til at være nemt.
      Selv om det virker som om der er for få til ompakningerne, bliver det alligevel klaret på omkring et par timer. Nu med to vægte og poselukkere.
      Mon ikke det kommer når flere får det lært.

      Det kan også være vi nu er der hvor vi kan bestille vores egen palle med kaffe. Uden at vide hvor besværligt det er. Bare en tanke.

      Også tak for den gode indsats til ophavsmanden Jens og til resten af bestyrelsen.

      Comment

      • Jack
        Master Brewer
        • Feb 2016
        • 2575

        #33
        Oprindeligt indsendt af Kaffe T Se indlæg
        Ja, det er på mange måder imponerende og et fantastisk fællesskab. Tak Jens, for at være organisator her.

        Men jeg tænker Bønneklubben er blevet for stor. 600 kg bliver revet væk på ingen tid og så er der ballade fra dem, som ikke fik noget.

        Der er for få handler, fordi der er meget få medlemmer, som gider at stå for dem.
        Tror ikke den kan blive for stor, det er da fedt klubben kan aftage så meget og så hurtigt.. sure miner burde give en advarsel, syntes ikke de kan være det bekendt

        Ville ønske vi kunne få den jyske bønneklub linket sammen på en måde så jyderne kunne arrangerer afhentning i fællesskab, det er en ret bekostelig affære at køre til Kbh kun for at hente bønner

        Syntes det er både et godt og interessant arbejde som giver indsigt i kaffeverdenen, tak for det
        Pictures (or it didn't happen)

        Comment

        • Britt
          Grøn bønne
          • Dec 2017
          • 4

          #34
          Hvordan bliver man medlem af den Bønneklub ?

          Comment

          • deannielsen
            Mellemristet
            • Apr 2017
            • 235

            #35
            Oprindeligt indsendt af Britt Se indlæg
            Hvordan bliver man medlem af den Bønneklub ?
            Anmoder på Facebook

            Comment

            • Britt
              Grøn bønne
              • Dec 2017
              • 4

              #36
              Jeg er ikke på Facebook så hvad gør jeg så ?

              Comment

              • Lav
                Coffeeholic
                • Dec 2014
                • 1213

                #37
                No joy er jeg bange for..... jeg oprettede en profil på FB bare for at komme med i klubben. Det hele foregår via FB og Messenger. Har aldrig set mig tilbage siden [emoji4]


                Sent from my iPhone using Tapatalk
                Venligste hilsner, Steffen

                Arbejde: Aillio Europe + KaffeRist.dk

                Espro: LM Linea Mini, Decent DE1PRO+, La Pavoni Stradivari STH​, MK PEAK, Lido E-T
                Sort:
                Chemex 6-cup Kone, Kalita 185/155, AeroPress, V60 02, Fellow Stagg EKG, Bruer ColdBrew, WW EG-1, MK K501, Wilfa Uniform SSP
                Rister: 2x
                Aillio Bullet R1 v.2, Draminski TwistGrain moisture meter
                Udstyr: PUQpress, Atago Pal-Coffee BX/TDS, Acaia Lunar + Pearl S, SKALE2, Brewista Smart Sc, BWT Bestmax Premium, KRUVE Sifter

                Comment

                • Britt
                  Grøn bønne
                  • Dec 2017
                  • 4

                  #38
                  Jeg er ikke på Facebook så hvad gør jeg så ?
                  Jeg kunne tænke mig at købe:

                  men en fragt på 90$ er jo prohibitivt dyrt for et køb på f.eks. 100$

                  Comment

                  • Juul-Andersen
                    Stamgæst
                    • Apr 2014
                    • 772

                    #39
                    Bønneklubben benytter alene facebook som platform, er man ikke derpå, kan man ikke være med
                    Bønneklubben har intet med e-bar at gøre, MEN den udspringer heraf, og jeg har indtryk af, at langt størstedelen af medlemmerne også holder til herinde. SÅ, prøv at starte et fælleskøb herinde, der er stensikkert nogle der kunne være interesseret i et køb af grønne bønner
                    Coffee aficionado, frequently found sipping wine🍷
                    I’ve been told I like tea
                    I know nothing about everything, expect most comments to be failed jokes.

                    Plans stuff in my spare time ☕️👌

                    Comment

                    • KThorlund
                      Mellemristet
                      • Jul 2017
                      • 165

                      #40
                      Der kan vel også laves et fælles køb herinde - det behøver nedvendigvis ikke kun være BK der arrangerer det.
                      Så det er bare at få samlet folk her og laves en bestiling.

                      Comment

                      • Britt
                        Grøn bønne
                        • Dec 2017
                        • 4

                        #41
                        Jeg er nu kommet på Facebook og har sendt en anmodning om medlemskab via Rasmus Johansen.
                        Så jeg venter spændt .

                        Comment

                        • PerC
                          Grøn bønne
                          • Nov 2016
                          • 32

                          #42
                          Oprindeligt indsendt af Britt Se indlæg
                          Jeg er nu kommet på Facebook og har sendt en anmodning om medlemskab via Rasmus Johansen.
                          Så jeg venter spændt .

                          Det skal du nok blive glad for, det er en fantastisk klub, og gider man lægge lidt arbejde i den , får man adgang til ikke mindst fantastiske bønner, men også folk som gider dele viden.

                          Comment

                          Working...
                          X