Vildt Mazzer Kony doserless- og timer mod

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • schildtmann
    Grøn bønne
    • Dec 2012
    • 36

    #31
    Den kan stoppes ved at trykke på knappen igen, hvis der trykkes på knappen igen start den forfra
    Henrik Thomsen

    Mazzer Kony med Arduino Timer
    Nuova Simonelli Appia
    KKTO Kafferister

    Comment

    • aspedersen
      Master Brewer
      • Jan 2014
      • 1555

      #32
      Hvilken en af Arduino software har du benyttet dig af Henrik? Eller er det lige meget hvilken en af dem man downloader? Aduino´en kom ind ad døren i dag.
      /Anders

      La Spaziale Mini Vivaldi, Ekstremt moddet Compak K6, Gyro Super mølle 1960/70'erne...under renovering, Hjemmelavet Miniovn Rister
      https://www.instagram.com/anders_s_pedersen/
      https://www.youtube.com/channel/UCY_...sGAQA0v5B8FqNg

      Comment

      • Lars Sørensen
        Mellemristet
        • Feb 2010
        • 243

        #33
        Jeg har aldrig fået takket dig for at dele din kode. Det er altid sjovt at se, hvordan andre griber tingene an.

        Tak
        Mit kaffegrej
        Hverdag: La Spaziale Mini Vivaldi II, Mazzer Major.
        Hyggegrej: La Pavoni Professional 49mm, Porlex Mini.
        Sort: Chemex 6 cup, Aeropress, stempelkander, Wilfa WSCG-2.
        Reserve/udlån/(måske)til salg: Rancilio Silvia v3 m. PID.

        Comment

        • schildtmann
          Grøn bønne
          • Dec 2012
          • 36

          #34
          Jeg bruger Arduinos egen version 1.0.5. Er bare glad for at der er nogen der kan bruge det. Jeg arbejder på en ny version med nogle opdateringer på samme hardware, men har lige ødelagt mit display, så venter på Kina igen
          Henrik Thomsen

          Mazzer Kony med Arduino Timer
          Nuova Simonelli Appia
          KKTO Kafferister

          Comment

          • Coffee makes the world go
            Master Brewer
            • Jan 2010
            • 5082

            #35
            Det display du har ødelagt ,,er det det samme som vi har bestil ifølge din liste

            hvis ja , så har jeg måske et i overskud pt , det kan du låne /købe , det kom fra Canada , jeg bestilte det fra Digole

            hvor i landet bor du ??
            http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

            Comment

            • schildtmann
              Grøn bønne
              • Dec 2012
              • 36

              #36
              Det lyder da som et godt tilbud, jeg bor ved Århus
              Henrik Thomsen

              Mazzer Kony med Arduino Timer
              Nuova Simonelli Appia
              KKTO Kafferister

              Comment

              • Coffee makes the world go
                Master Brewer
                • Jan 2010
                • 5082

                #37
                Pm mig din adresse , til nød kan jeg sende det med post dk
                eller kender du nogen der kommer forbi Haderslev og kan ta det med ??

                jeg har lige bestilt et mere 0.96" Serial: UART/I2C/SPI 128x64 OLED Module White DS12864OLED-2W

                Håber det er det rigtige

                på Digoles hjemmeside ,der kan man både købe fra Shanghai ,og Canada

                jeg købte fra Canada sidst pga af det Kinesiske nytår , så står alt stille derude , og bagefter halter det vildt

                hvis du skal bestille flere , så kunne du evt bestille et fra hvert sted , og se hvem der er hurtigst

                har også 5 rotordecoder , ,og skal indtil videre kun bruge tre af dem , de kom fra England , på få dage , men han har nu udsolgt

                ingen Ardiuno boards endnu , de er endda ikke sendt de to af dem ,igen det kinesiske nytår
                http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

                Comment

                • Coffii
                  Lysristet
                  • Jan 2014
                  • 62

                  #38
                  Hvis ellers man på en eller anden måde kunne montere en vægt på kværnen, kunne man så "omprogrammere" printet så det virkede som programbar vægt i stedet??

                  Comment

                  • Kvaksalver
                    Stamgæst
                    • Jul 2012
                    • 802

                    #39
                    Oprindeligt indsendt af Coffii Se indlæg
                    Hvis ellers man på en eller anden måde kunne montere en vægt på kværnen, kunne man så "omprogrammere" printet så det virkede som programbar vægt i stedet??
                    Det vil ikke være noget problem, men i praksis vil det næppe blive godt. Der er simpelthen for lang latenstid i systemet.
                    Bezzera Strega
                    Nuova Simonelli MDJ | Mythos knive

                    Comment

                    • Coffii
                      Lysristet
                      • Jan 2014
                      • 62

                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Kvaksalver Se indlæg
                      Det vil ikke være noget problem, men i praksis vil det næppe blive godt. Der er simpelthen for lang latenstid i systemet.
                      Ok - jeg har nu forsøgt de sidste to timer og programere den pokkers printplade, findes der en venlig sjæl som kan forklare mig hvorledes det skal gøres, jeg har hele "koden" som Thomas har sendt rundt, men det jo en masse små koder/filer, de skal vel ikke alle sammen kopires og lægges over på printet?? (Hjælp)!!

                      Comment

                      • aspedersen
                        Master Brewer
                        • Jan 2014
                        • 1555

                        #41
                        Oprindeligt indsendt af Coffii Se indlæg
                        Ok - jeg har nu forsøgt de sidste to timer og programere den pokkers printplade, findes der en venlig sjæl som kan forklare mig hvorledes det skal gøres, jeg har hele "koden" som Thomas har sendt rundt, men det jo en masse små koder/filer, de skal vel ikke alle sammen kopires og lægges over på printet?? (Hjælp)!!
                        Mener du ikke Henrik? Anyways, uden at have prøvet det selv, da jeg mangler knap og display, er jeg ret sikker på at du skal overføre alle de kommandoer (faneblade) som der er i Arduino programmet, altså Henriks kode.
                        Er selv meget spændt på hvad der kommer til at ske når jeg tilslutter alle komponenterne og er ret sikker på, du ikke er den eneste det kikser for.

                        Du kan også finde lidt hjælp til at overføre fra program til kort her: http://www.youtube.com/watch?v=kLd_JyvKV4Y
                        Last edited by aspedersen; 12. February 2014, 01:23.
                        /Anders

                        La Spaziale Mini Vivaldi, Ekstremt moddet Compak K6, Gyro Super mølle 1960/70'erne...under renovering, Hjemmelavet Miniovn Rister
                        https://www.instagram.com/anders_s_pedersen/
                        https://www.youtube.com/channel/UCY_...sGAQA0v5B8FqNg

                        Comment

                        • schildtmann
                          Grøn bønne
                          • Dec 2012
                          • 36

                          #42
                          Kan du kompilere "Verificer" koden uden fejl? (Se i bunder af programmet efter orange skrift) hvis du kan det hvad sker der så når du "Uploader"?
                          Henrik Thomsen

                          Mazzer Kony med Arduino Timer
                          Nuova Simonelli Appia
                          KKTO Kafferister

                          Comment

                          • schildtmann
                            Grøn bønne
                            • Dec 2012
                            • 36

                            #43
                            Den kan godt laves om til at køre med vægt, men det vil kræve lidt kodning da der skal bruges en analog indgang til af få signal fra strain gaugen via en instrumental forstærker (Jeg har været ved at lege med) men er gået tilbage til timer.
                            Da jeg prøvede at teste det kunne jeg ramme den indstillede vægt ±0,2 g
                            Henrik Thomsen

                            Mazzer Kony med Arduino Timer
                            Nuova Simonelli Appia
                            KKTO Kafferister

                            Comment

                            • Jacob
                              Master Brewer
                              • Feb 2008
                              • 1600

                              #44
                              Det lyder som om noget af koden er biblioteksfunktioner der skal sættes til rådig for oversætteren - altså placeres det rigtige sted på den computer man bruger. http://arduino.cc/en/Reference/Libraries

                              De hurtige kværne er mig bekendt for hurtige til at kunne stoppes rettidigt ud fra vægt-aflæsninger.

                              Comment

                              • Coffii
                                Lysristet
                                • Jan 2014
                                • 62

                                #45
                                Oprindeligt indsendt af schildtmann Se indlæg
                                Kan du kompilere "Verificer" koden uden fejl? (Se i bunder af programmet efter orange skrift) hvis du kan det hvad sker der så når du "Uploader"?
                                Jeg er desværre allerede ved og stå af, bare du spørg om det der.. Skal alt "kopieres" fra dit program og overføres? eller er det kun små bidder der på en eller anden måde skal sættes ind? Jeg oplever at man kan blive ved med og åbne små menuer i de forskellige koder?!!

                                Comment

                                Working...
                                X