Side 2 af 8 FørsteFørste 1234 ... SidsteSidste
Viser resultater 11 til 20 af 71

Emne: Billeder på forum

Mellemristet Moes's avatar
    Registreringsdato
    May 2011
    Sted
    Højbjerg (Århus)

Angry

Hej Rallen/MoBak... Det kan godt være det bare er mig som er en idiot til billeder, MEN kan sgu ikke finde ud af at få lagt nogle pigs ind...
    Jeg klikker på "gå til avanceret" og så vælger "administrer vedhæftede filer" kligger på "vælg filer" og så finder et billede som jeg gerne vil smide ind, skriver den dette uanset hvilket billede jeg vælger:

Upload fejl
    cam forår 2012 005.JPG - Størrelses-begrænsningen for denne filtype er 1024 x 768. Vi kunne ikke ændre størrelsen, så du bliver nødt til at gøre det manuelt og uploade filen igen. Din fil er i øjeblikket 2816 x 2112.

Ved godt det er fordi billed filen er for stor men kan sgu ikke lige gennemskue proceduren for at "manuelt uploade den" For det er vel det jeg allerede gør ...??

Eller nemmere,.. hvordan jeg ændre fil størrelsen på en rimelig enkelt måde så den kan smides direkte på .. ??

Kan det skrives punkt for punkt, så vi alle kan få nogle billeder herind,
    vil det bare være super ! :-)

Master Brewer johnster's avatar
    Registreringsdato
    Jun 2011
    Sted
    Vestegnen
    Ja, det er det der er surt. Du er nødt til at resize billedet. Det kan de fleste gratis programmer klare.
    Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
    Compak K10 Fresh
    Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

Philips Café Gourmet

Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
    Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann

Administrator Rallen's avatar
    Registreringsdato
    Jul 2012
    Citer Oprindeligt indsendt af Moes Se indlæg
    Hej Rallen/MoBak... Det kan godt være det bare er mig som er en idiot til billeder, MEN kan sgu ikke finde ud af at få lagt nogle pigs ind...
    Jeg klikker på "gå til avanceret" og så vælger "administrer vedhæftede filer" kligger på "vælg filer" og så finder et billede som jeg gerne vil smide ind, skriver den dette uanset hvilket billede jeg vælger:

Upload fejl
    cam forår 2012 005.JPG - Størrelses-begrænsningen for denne filtype er 1024 x 768. Vi kunne ikke ændre størrelsen, så du bliver nødt til at gøre det manuelt og uploade filen igen. Din fil er i øjeblikket 2816 x 2112.

Ved godt det er fordi billed filen er for stor men kan sgu ikke lige gennemskue proceduren for at "manuelt uploade den" For det er vel det jeg allerede gør ...??

Eller nemmere,.. hvordan jeg ændre fil størrelsen på en rimelig enkelt måde så den kan smides direkte på .. ??

Kan det skrives punkt for punkt, så vi alle kan få nogle billeder herind,
    vil det bare være super ! :-)
    Jeg forstår udmærket dine frustrationer, og det er bestemt heller ikke meningen det skal forløbe på denne måde! Hensigten er at aktivere en automatisk resize af billederne, men det kræver i første omgang aktivering af noget der hedder GD på serveren, som kræver at apache-serveren som håndterer forummet skal "genbygges" med denne funktion aktiveret. Det er noget jeg har noteret mig at jeg skal have gjort, så engang i nærmeste fremtid skulle vi gerne få aktiveret automatisk resize

Indtil da kan jeg anbefale http://pixlr.com/editor/ som kører direkte i browseren.

Rasmus.
    --
    Rasmus

Mellemristet Moes's avatar
    Registreringsdato
    May 2011
    Sted
    Højbjerg (Århus)
    Hej Rallen.
    ok.. blir sgu fedt når det er oppe og køre, så skal der nok blive smidt nogle fine billeder ind

Registreringsdato
    Jul 2012
    Jeg har nu genbygget serveren med det omtalte GD aktiveret og igangsat automatisk resize af billeder større end 800x600. Dermed skulle det være unødvendigt selv at resize billeder på forhånd, såfremt de imødekommer det øvrige størrelseskrav på max 1mb. Jeg overvejer om dette krav skal ændres så der kan uploades billeder som fylder mere - men det er noget jeg vil vende tilbage til når jeg har snakket med teamet omkring det
    --
    Rasmus

Administrator KristianK's avatar
    Registreringsdato
    Aug 2009
    Sted
    Espergærde
    Personligt sidder jeg lige nu med et par billeder af min maskine som blevet afkalket og fik ny opv i går. Billedet er taget med mobil og fylder ca. 3 mb. Jeg ville lægge det op med en lille kort historie men hvis ikke jeg kan uploade det fra Tapatalk (som bare er nemt) så tror ved jeg ikke om jeg får det lagt op... Måske er jeg bare doven, men efterhånden går der dage imellem at min pc tændes, da mobilen kan klare alt..

Er minimumsgrænse mv. det samme fra mobiler?

Registreringsdato
    Jul 2012
    Citer Oprindeligt indsendt af KristianK Se indlæg
    Personligt sidder jeg lige nu med et par billeder af min maskine som blevet afkalket og fik ny opv i går. Billedet er taget med mobil og fylder ca. 3 mb. Jeg ville lægge det op med en lille kort historie men hvis ikke jeg kan uploade det fra Tapatalk (som bare er nemt) så tror ved jeg ikke om jeg får det lagt op... Måske er jeg bare doven, men efterhånden går der dage imellem at min pc tændes, da mobilen kan klare alt..

Er minimumsgrænse mv. det samme fra mobiler?
    Minimumsgrænsen er den samme alle steder fra. Jeg kan sagtens se dit dilemma, og et par billeder af 3 mb/stykket fylder jo heller ikke noget særligt på serveren. Der hvor det begynder at blive begrænsende er i forbindelse med backup af alle sidens vedhæftninger. Jo flere og jo større billeder, jo større backup skal der også håndteres hver dag. Jeg undersøger lige hvordan systemets resize af billederne påvirker den endelige størrelse. Størrelsen bliver jo naturligt mindre når billedets opløsning gør det, og hvis den endelige størrelse er fornuftig, så betyder det jo ikke noget at billedet oprindeligt var f.eks. 3 mb

Vi kigger på det!
    --
    Rasmus

Registreringsdato
    Jun 2011
    Sted
    Vestegnen
    Citer Oprindeligt indsendt af Rallen Se indlæg
    Jeg har nu genbygget serveren med det omtalte GD aktiveret og igangsat automatisk resize af billeder større end 800x600. Dermed skulle det være unødvendigt selv at resize billeder på forhånd, såfremt de imødekommer det øvrige størrelseskrav på max 1mb. Jeg overvejer om dette krav skal ændres så der kan uploades billeder som fylder mere - men det er noget jeg vil vende tilbage til når jeg har snakket med teamet omkring det
    Første del er super fedt, men den anden del gør det jo desværre uanvendeligt. De større billeder er jo netop taget med det kamera man nu har ved hånden og de fylder typisk mere. Har det noget betydning, hvor store de er? Når de er blevet resized, gemmer I vel kun det nu noget mindre billede?
    Compak K10 Fresh

Philips Café Gourmet

Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

Registreringsdato
    Jun 2011
    Sted
    Vestegnen
    Citer Oprindeligt indsendt af Rallen Se indlæg
    Minimumsgrænsen er den samme alle steder fra. Jeg kan sagtens se dit dilemma, og et par billeder af 3 mb/stykket fylder jo heller ikke noget særligt på serveren. Der hvor det begynder at blive begrænsende er i forbindelse med backup af alle sidens vedhæftninger. Jo flere og jo større billeder, jo større backup skal der også håndteres hver dag. Jeg undersøger lige hvordan systemets resize af billederne påvirker den endelige størrelse. Størrelsen bliver jo naturligt mindre når billedets opløsning gør det, og hvis den endelige størrelse er fornuftig, så betyder det jo ikke noget at billedet oprindeligt var f.eks. 3 mb

Vi kigger på det!
    Hov, havde ikke lige fået mail på denne, så den overså jeg før mit andet indlæg. Det lyder godt og jeg håber da, at I kun gemmer det resized billede.
    Compak K10 Fresh

Philips Café Gourmet

Administrator KristianK's avatar
    Registreringsdato
    Aug 2009
    Sted
    Espergærde
    Jeg kan kan heller ikke se at jeg fik en mail? :-)

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •