Status på igangværende og udførte ændringer af forummet

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rallen
    Administrator
    • Jul 2012
    • 1003

    Status på igangværende og udførte ændringer af forummet

    Som det blev meldt ud i sidste uge er jeg tiltrådt administrator-teamet her på Espressobar med en rolle som værende webadministrator.
    Dermed er det altså min opgave at sørge for at alt det tekniske fungerer efter hensigten, samt at siden løbende udvikles med nye funktioner og tiltag som gør det endnu federe at være en del af vores fællesskab.

    I første omgang har jeg lavet nogle helt konkrete småændringer i kulissen, og i dialog med det øvrige team aftalt hvilke funktioner jeg efterfølgende skal arbejde på at implementere. Jeg ønsker i denne tråd at give jer som medlemmer mulighed for at følge med i hvilke ting jeg har ændret på, samt hvilke tiltag I fremtidigt kan forvente. Hensigten er at skabe opmærksomhed omkring de små ændringer som man måske ikke umiddelbart ville lægge mærke til ellers. Samtidig giver det mulighed for at glæde sig til fremtidige tiltag, og følge udviklingen på igangværende opgaver.

    Tråden her vil jeg holde opdateret løbende - og så vil jeg gerne endnu engang opfordre alle til at benytte sig af 'Ris & Ros' delen herinde, såfremt nogen har konkrete forslag til ændringer eller oplever bugs.

    Udførte ændringer
    • Espressobar logoet i øverste venstre hjørne linker nu til den overordnede forside.

    • Den accepterede størrelse for upload af billeder og øvrige filer ændret til 5 mb.

    • Opdateringstiden på 'Nye Forumindlæg' er ændret så der opdateres hvert 5. minut i stedet for en gang i timen.

    • Logning af visninger i de enkelte tråde registreres nu for hver visning, i stedet for en gang i timen. Dette skulle gerne give et mere korrekt antal på tråde som oprettes fremover.

    • Der er aktiveret RSS-feed for forummet, som kan tilgås gennem et link ud for hver kategori, eller overordnet gennem:
      http://espressobar.dk/forums/external.php - Viser kun nye tråde.
      http://www.espressobar.dk/forums/ext...true&type=rss2 - Viser nye indlæg i alle tråde.

    • Nye brugertitler:

      Grøn Bønne - 0 indlæg
      Lysristet - 50 indlæg
      Mellemristet - 150 indlæg
      Mørkristet - 300 indlæg
      Espresso - 500 indlæg
      Stamgæst - 750 indlæg
      Coffeeholic - 1000 indlæg
      Master Brewer - 1500 indlæg

    • Ændring af vedhæftning af billeder på forum. Billederne optræder nu automatisk på de steder i indlægget hvor de indsættes.
      Vedhæftede billeder som er større end de tilladte 800x600 bliver endvidere automatisk resizet til denne størrelse.

    • Ændring af funktionalitet i Køb & Salg-sektionen. Nye tråde får nu et præfiks, som bruges til at identificere trådens hensigt. Samtidig kan opretter ændre første indlæg uendeligt, så der løbende kan ændres på pris eller oplysninger.
    • Tapatalk og brug af ÆØÅ - nu er det rent faktisk muligt at skrive på dansk gennem TapaTalk!!
    • Shoutbox med mulighed for uformel chat.
    • Bannerreklamer indsat i forummet og på forsiden.



    Igangværende opgaver


    Kommende tiltag
    • Brugergalleri med mulighed for upload og kommentering af billeder af eksempelvis latte art, udstyr og lignende.
    --
    Rasmus
  • sjs
    Mellemristet
    • May 2012
    • 191

    #2
    Hej Rallen

    Jeg får kun nye emner i mit overordnede feed - ikke de kommentarer der kommer ind. Kan man få dem med? Tak for indsatsen

    Mvh Sune

    Comment

    • Rallen
      Administrator
      • Jul 2012
      • 1003

      #3
      Oprindeligt indsendt af sjs Se indlæg
      Hej Rallen

      Jeg får kun nye emner i mit overordnede feed - ikke de kommentarer der kommer ind. Kan man få dem med? Tak for indsatsen

      Mvh Sune
      Hej Sune.

      Prøv med denne URL: https://www.espressobar.dk/forums/ex...=true&type=rss

      Du må gerne melde tilbage efterfølgende om det giver et bedre resultat

      Rasmus.
      --
      Rasmus

      Comment

      • sjs
        Mellemristet
        • May 2012
        • 191

        #4
        Hej Rasmus

        Tak for det. Nu kommer de ind, men kun som overskrifter - det andet feed læste hele posten ind. Tjek screendump her: http://www.espressonista.dk/wp-conte....-21.39.19.png. Tak for hjælpen

        Mvh Sune

        Comment

        • Rallen
          Administrator
          • Jul 2012
          • 1003

          #5
          Oprindeligt indsendt af sjs Se indlæg
          Hej Rasmus

          Tak for det. Nu kommer de ind, men kun som overskrifter - det andet feed læste hele posten ind. Tjek screendump her: http://www.espressonista.dk/wp-conte....-21.39.19.png. Tak for hjælpen

          Mvh Sune
          Hmm. Interessant! Kan du give mig et screendump på hvordan det ser ud med det oprindelige feed? Jeg loader kun et enkelt indlæg på dem begge - med det første er det trådens første post, mens det med det andet link er trådens nyeste post. Men i begge tilfælde kun én. Derfra kan jeg så klikke mig ind og se hele tråden.
          --
          Rasmus

          Comment

          • RasmusDJ
            Stamgæst
            • Mar 2012
            • 950

            #6
            Kunne være rart hvis man som sælger i køb/salg afdelingen, altid kan ændre i sit topic, altså det første. Så når man fx har solgt sine ting, ændre topic fra, S: til fx SOLGT: det giver et bedre overblik, og man er fri for at gå ind og læse en besvarelse om at det er solgt. Ikke mindst, er det muligt at holde det første indlæg opdateret med rette pris mm.
            //Rasmus Bonnesen

            Comment

            • Rallen
              Administrator
              • Jul 2012
              • 1003

              #7
              Oprindeligt indsendt af RasmusDJ Se indlæg
              Kunne være rart hvis man som sælger i køb/salg afdelingen, altid kan ændre i sit topic, altså det første. Så når man fx har solgt sine ting, ændre topic fra, S: til fx SOLGT: det giver et bedre overblik, og man er fri for at gå ind og læse en besvarelse om at det er solgt. Ikke mindst, er det muligt at holde det første indlæg opdateret med rette pris mm.
              EDIT: Der arbejdes pt. på en fornuftig løsning af dette.
              --
              Rasmus

              Comment

              • Moes
                Mellemristet
                • May 2011
                • 164

                #8
                Rallen..
                Det ville bare være rigtig fedt hvis det var muligt at smide billeder ind uden at skulle indsætte et link, det gør bare det meget lettere og jeg tror generelt mange,.. incl mig selv, ikke får nogle billeder herind pga. den lidt bøvede fremgangsmåde
                Rancilio Epoca E-1 v. 2011 (mod. manuel switch for Pre-infusion (line-in pressure) & IMS Countersink Shower Screen.)
                Mazzer Kony E (mod. manual switch home mode (Bypass Fan)
                Mazzer Super Jolly E (mod. Org. Titanium Burrs.
                Bestmax Premium m
                WBC nuova simonelli tramper - Espro Calibrated Tamper - Mazzer Alu Tamper
                Moccamaster Clubline
                V60 Hario

                Comment

                • Rallen
                  Administrator
                  • Jul 2012
                  • 1003

                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Moes Se indlæg
                  Rallen..
                  Det ville bare være rigtig fedt hvis det var muligt at smide billeder ind uden at skulle indsætte et link, det gør bare det meget lettere og jeg tror generelt mange,.. incl mig selv, ikke får nogle billeder herind pga. den lidt bøvede fremgangsmåde
                  Hej Moes. Tak for dit input! Har du set at jeg ændrede håndteringen af vedhæftninger i sidste uge? Hvis du vedhæfter et billede nu skulle du gerne opnå det du efterspørger
                  Du kan læse mere om ændringen her.
                  --
                  Rasmus

                  Comment

                  • sjs
                    Mellemristet
                    • May 2012
                    • 191

                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Rallen Se indlæg
                    Hmm. Interessant! Kan du give mig et screendump på hvordan det ser ud med det oprindelige feed? Jeg loader kun et enkelt indlæg på dem begge - med det første er det trådens første post, mens det med det andet link er trådens nyeste post. Men i begge tilfælde kun én. Derfra kan jeg så klikke mig ind og se hele tråden.
                    Hej Rasmus

                    Du kan se screendumpet her: http://www.espressonista.dk/wp-conte....-22.06.43.png

                    Som du kan se henter den teksten ind - det ville jo være fedt at have på alle indlæg i tråden

                    Comment

                    • Rallen
                      Administrator
                      • Jul 2012
                      • 1003

                      #11
                      Oprindeligt indsendt af sjs Se indlæg
                      Hej Rasmus

                      Du kan se screendumpet her: http://www.espressonista.dk/wp-conte....-22.06.43.png

                      Som du kan se henter den teksten ind - det ville jo være fedt at have på alle indlæg i tråden
                      Tak! Nu er jeg med på hvad du mener. Kigger lige på det

                      Edit: Prøv at bruge dette link i stedet. Det ser ud til at virke hos mig:
                      --
                      Rasmus

                      Comment

                      • sjs
                        Mellemristet
                        • May 2012
                        • 191

                        #12
                        Indholdet kommer med og det er forskellige kommentarer, så det ser ud til at virker. Tusind tak for hjælpen

                        Comment

                        • Kasperriis
                          Lysristet
                          • Oct 2008
                          • 92

                          #13
                          Hej Rasmus.

                          En idé: understøtter teknikken bag espressobar forum "like" funktion som på fjæsbog?
                          Jeg synes det kunne være meget sjovt og selvom "like" er blevet en kliche giver funktionen noget dynamik og liv på digitale platforme som jeg synes er sjov.

                          Mvh
                          Kasper
                          Izzo Alex MKII
                          Casadio Istantaneo
                          Pulmann tamper m. Synesso filterkurv
                          Rancilio Rocky (til stempelkanderne...)

                          Comment

                          • Rallen
                            Administrator
                            • Jul 2012
                            • 1003

                            #14
                            Oprindeligt indsendt af kasperaarhus Se indlæg
                            Hej Rasmus.

                            En idé: understøtter teknikken bag espressobar forum "like" funktion som på fjæsbog?
                            Jeg synes det kunne være meget sjovt og selvom "like" er blevet en kliche giver funktionen noget dynamik og liv på digitale platforme som jeg synes er sjov.

                            Mvh
                            Kasper
                            Det bliver taget op til overvejelse
                            --
                            Rasmus

                            Comment

                            • René C
                              Lysristet
                              • Jan 2013
                              • 82

                              #15
                              Oprindeligt indsendt af kasperaarhus Se indlæg
                              Hej Rasmus.

                              En idé: understøtter teknikken bag espressobar forum "like" funktion som på fjæsbog?
                              Jeg synes det kunne være meget sjovt og selvom "like" er blevet en kliche giver funktionen noget dynamik og liv på digitale platforme som jeg synes er sjov.

                              Mvh
                              Kasper

                              Det har jeg også før tænkt på kunne være rart
                              Profitec Pro 700
                              Mazzer Mini Elektronic A
                              Torr barista - African Blackwood
                              Hario v60
                              Chemex

                              Comment

                              Working...
                              X