Fuldautomatisk til en billig penge

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • dmary
    Grøn bønne
    • Nov 2011
    • 38

    Fuldautomatisk til en billig penge

    Min mor og hendes arbejdsplads er ude efter en fuldautomatisk espressomaskine, der skal koste 5000 kroner plus/minus, og søger derfor et bud på, hvad de skal vælge at købe. Jeg har læst lidt i de andre emner der er om de fuldautomatiske og er af den opfattelse, at en Jura måske kunne være et godt bud?
    Kriteriet er sådan set bare, at den skal være nem at anvende og at den skal kunne lave mange kopper efter hinanden. De er på ingen måde kaffenørder (det siger måske lidt sig selv), men er ude efter en maskine, der kan lave en god kop kaffe. Problemet er, at de er vant til Gevalia, og af en eller anden grund ikke er interesserede i en maskine, hvor man skal anvende hele bønner. Er det overhovedet muligt at få en maskine, der kan køre på formalet kaffe og samtidig kan lave café latte og cappuccino og helt regulær kaffe?
    Nuova Simonelli Oscar
    Mahlkönig Vario
  • Jens_Muff
    Master Brewer
    • Sep 2011
    • 2615

    #2
    Hvor mange kaffedrikkere drejer det sig om?
    - La Pavoni
    - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
    - Aillio Bullet R1
    - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

    Comment

    • dmary
      Grøn bønne
      • Nov 2011
      • 38

      #3
      Oprindeligt indsendt af Jens_Muff Se indlæg
      Hvor mange kaffedrikkere drejer det sig om?
      I snit 20
      Nuova Simonelli Oscar
      Mahlkönig Vario

      Comment

      • Jens_Muff
        Master Brewer
        • Sep 2011
        • 2615

        #4
        I den prisklasse tror jeg ikke du kan finde en tilfredsstillende løsning. Maskinerne i den prisklasse skal renses for tit, tømmes for tit og fyldes for tit. Jeg kan selvfølgelig ikke afvise det helt, men hvis folk ikke gider selv at tømme, rense osv tror jeg at den kommer til at stå meget stille.
        - La Pavoni
        - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
        - Aillio Bullet R1
        - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

        Comment

        • dmary
          Grøn bønne
          • Nov 2011
          • 38

          #5
          Oprindeligt indsendt af Jens_Muff Se indlæg
          I den prisklasse tror jeg ikke du kan finde en tilfredsstillende løsning. Maskinerne i den prisklasse skal renses for tit, tømmes for tit og fyldes for tit. Jeg kan selvfølgelig ikke afvise det helt, men hvis folk ikke gider selv at tømme, rense osv tror jeg at den kommer til at stå meget stille.
          Tak for svar Det må jeg sige videre til dem. Tror desværre det ender med, at de kommer til at købe noget, der ikke er synderligt godt, fordi de ikke rigtigt har forstand på det. Men jeg tror også det er svært at finde en ordentlig fuldautomatisk til 5000 kroner.
          Nuova Simonelli Oscar
          Mahlkönig Vario

          Comment

          • Kvaksalver
            Stamgæst
            • Jul 2012
            • 802

            #6
            Hvad med Nuova Simonelli Microbar på DBA? Det er lidt over budget, men den burde kunne klare opgaven...
            Bezzera Strega
            Nuova Simonelli MDJ | Mythos knive

            Comment

            • dmary
              Grøn bønne
              • Nov 2011
              • 38

              #7
              Oprindeligt indsendt af Kvaksalver Se indlæg
              Hvad med Nuova Simonelli Microbar på DBA? Det er lidt over budget, men den burde kunne klare opgaven...
              Ser faktisk rigtig god ud. Jeg takker mange gange. Kan bare ikke helt finde ud af, om det er muligt at bruge formalet kaffe? Har forsøgt af forklare dem forskellen, og at hele bønner kan købes i alle supermarkeder efterhånden (omend kvaliteten selvfølgelig kan diskuteres), men de er vist ikke til at tale til fornuft
              Nuova Simonelli Oscar
              Mahlkönig Vario

              Comment

              • RasmusDJ
                Stamgæst
                • Mar 2012
                • 950

                #8
                Uden at være sikker, så tror jeg de fleste maskiner benytter sig af hele bønner, det er alt andet lige nemmere for maskinen at kontrollere hvordan de bliver kværnet, og det ikke er for fint eller for groft til den.
                //Rasmus Bonnesen

                Comment

                • Kvaksalver
                  Stamgæst
                  • Jul 2012
                  • 802

                  #9
                  Gevalia leverer vel også hele bønner efterhånden?
                  Bezzera Strega
                  Nuova Simonelli MDJ | Mythos knive

                  Comment

                  • dmary
                    Grøn bønne
                    • Nov 2011
                    • 38

                    #10
                    Oprindeligt indsendt af RasmusDJ Se indlæg
                    Uden at være sikker, så tror jeg de fleste maskiner benytter sig af hele bønner, det er alt andet lige nemmere for maskinen at kontrollere hvordan de bliver kværnet, og det ikke er for fint eller for groft til den.
                    Det tror jeg, du har helt ret i. Jeg synes også det er at foretrække, hvis man endelig vil have en fuldautomatisk.
                    Nuova Simonelli Oscar
                    Mahlkönig Vario

                    Comment

                    • dmary
                      Grøn bønne
                      • Nov 2011
                      • 38

                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Kvaksalver Se indlæg
                      Gevalia leverer vel også hele bønner efterhånden?
                      Jeg tror ikke, Gevalia gør, men der er god mulighed for at få hele bønner i alle supermarkeder efterhånden i hvert fald.
                      Nuova Simonelli Oscar
                      Mahlkönig Vario

                      Comment

                      • Jens_Muff
                        Master Brewer
                        • Sep 2011
                        • 2615

                        #12
                        Må man være lidt fræk og spørge dem, hvorfor de vil have en "fancy kaffeløsning" hvis de ikke også vil ofre lidt på at få bedre kaffe ud af det? Er det fordi det er moderne at have en "rigtig espressomaskine" på arbejdet?

                        Hvis man alligevel har tænkt sig at bruge formalet supermarkedskaffe, der har måneder på bagen, kan jeg slet ikke se grunden til at anskaffe sig en dyr maskine. Ens kaffe vil komme til at smage af sur cykelslange uanset hvad.


                        Så køb hellere nogle termokander og moccamaster (eller lign).
                        - La Pavoni
                        - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
                        - Aillio Bullet R1
                        - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

                        Comment

                        • dmary
                          Grøn bønne
                          • Nov 2011
                          • 38

                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Jens_Muff Se indlæg
                          Må man være lidt fræk og spørge dem, hvorfor de vil have en "fancy kaffeløsning" hvis de ikke også vil ofre lidt på at få bedre kaffe ud af det? Er det fordi det er moderne at have en "rigtig espressomaskine" på arbejdet?

                          Hvis man alligevel har tænkt sig at bruge formalet supermarkedskaffe, der har måneder på bagen, kan jeg slet ikke se grunden til at anskaffe sig en dyr maskine. Ens kaffe vil komme til at smage af sur cykelslange uanset hvad.


                          Så køb hellere nogle termokander og moccamaster (eller lign).
                          Det må man gerne spørge om De har et vist beløb, de skal bruge inden maj måned, og de har sammen besluttet, at de godt kunne tænke sig en fuldautomatisk. De går ikke ret meget op i kaffe, men vil gerne have muligheden for at drikke det, de mener er en udmærket café latte eller cappuccino. De vil ikke ofre flere penge på det, netop fordi de ikke har særlig store behov. De ved jo ikke hvad gennemløbstid, mikroskum og kaffekvalitet er.

                          Når det så er sagt, skal det påpeges, at jeg er helt enig med dig. Jeg ville også hellere foretrække en god kvalitetskaffe brygget på simplere vis, fremfor en fesen kop kaffe brygget af gammel og dårlig kaffe.
                          Nuova Simonelli Oscar
                          Mahlkönig Vario

                          Comment

                          • soendergaard
                            Lysristet
                            • Dec 2012
                            • 136

                            #14
                            Er sikker paa man ikke kan faa en fuldautomatisk espressomaskine til malet kaffe. Hvis man fx brugte alt for fintmalet kaffe i en saedan maskine ville det jo stoppe den, osv
                            ps. Har de virkelig smagt en cafe Latte lavet paa gevalia?
                            // Expobar Brewtus IV-P, Mazzer SJ E, Hario v60, stempel

                            Comment

                            • dmary
                              Grøn bønne
                              • Nov 2011
                              • 38

                              #15
                              Oprindeligt indsendt af soendergaard Se indlæg
                              Er sikker paa man ikke kan faa en fuldautomatisk espressomaskine til malet kaffe. Hvis man fx brugte alt for fintmalet kaffe i en saedan maskine ville det jo stoppe den, osv
                              ps. Har de virkelig smagt en cafe Latte lavet paa gevalia?
                              Det tror jeg næppe de har. De er jo vant til at drikke filterkaffe
                              Nuova Simonelli Oscar
                              Mahlkönig Vario

                              Comment

                              Working...
                              X