Finland, Helsinki - Kaffa Roastery

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RasmusDJ
    Stamgæst
    • Mar 2012
    • 950

    Finland, Helsinki - Kaffa Roastery

    Så kom jeg en tur til Helsinki, jeg har ikke lavet noget forarbejde ift. hvilke kaffebarer jeg gerne ville besøge. Jeg tænkte jeg ville tage dem som de kommer. Jeg hoppet på cyklen og begyndte at bevæge kig rundt i byen, efter knap en halv time fandt jeg "kaffe centralen" som sælger massere af udstyr. De anbefalet at jeg tog ned på "Kaffa Roastery" som lå lidt længere nede af gaden.

    Deres Espresso som er fra Kenya, var en utrolig dejlig og fyldig espresso. Den føltes dejlig tyk, og den havde en bitter/sødme som jeg ikke har prøvet før. Det var en rigtig god oplevelse og klart et sted jeg lige må hilse på igen. Tænkte jeg også lige måtte prøve en cappuccino, og hvor er det dog dejligt at komme et sted, hvor man vitterligt kan se at de har passion for det, og Lan deres kram. I forhold til dem, så har jeg stadigvæk utroligt meget at lære. Mælken var rigtig god og dejlig cremet.

    Efter at være kommet tilbage til min host her i Helsinki, viser det sig så at det er hendes ekskæreste der har stedet, sjovt som man sådan kan dumpe ind sådanne steder

    Jeg har efterfølgende fået anbefalet at jeg skal prøve "Good Life Coffee" og regner stærkt med at kigge derhen i løbet af weekenden. Det skulle være et must go.

    Jeg giver Kaffa Roastery 5/5 og kan kun anbefale det. Sød betjening og en udsøgt kop kaffe. Lige ledes er det også muligt at få forskellige slags sort kaffe.
    //Rasmus Bonnesen
  • Jens_Muff
    Master Brewer
    • Sep 2011
    • 2615

    #2
    Har også været på Kaffa Roastery i dag. Skidegod flat white. Simpelthen. Den var fra Burundi. Fik også en kop af deres filter. Den var fra Brasilien og var som brasilianske kaffer nu engang er flest. Behageligt men lidt kedeligt bekendtskab. Deres sandwich var lidt tør, men købte den alligevel fordi jeg ikke havde tid til endnu et stop før turen gik hjemad. Musikken var lige til den unge og højlydte side dog uden, at der gik helt Joe and the Juice i den.

    Alt i alt en god oplevelse. Kunne godt have taget en sidste ting fra kortet, hvis tiden havde tilladt det.

    Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
    - La Pavoni
    - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
    - Aillio Bullet R1
    - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

    Comment

    • Jack
      Master Brewer
      • Feb 2016
      • 2575

      #3
      Oprindeligt indsendt af Jens_Muff Se indlæg
      Skidegod flat white.
      Cool :-) , Men hvordan var deres definition på en flat white? syntes de er ret forskelige fra sted til sted (uanset hvilket land)
      Pictures (or it didn't happen)

      Comment

      • Jens_Muff
        Master Brewer
        • Sep 2011
        • 2615

        #4
        Den var hvad jeg selv vil betegne som ganske standard. En mellemting mellem en cortado og en cap. Måske lidt tættere på en cap

        Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
        - La Pavoni
        - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
        - Aillio Bullet R1
        - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

        Comment

        • Jack
          Master Brewer
          • Feb 2016
          • 2575

          #5
          Oprindeligt indsendt af Jens_Muff Se indlæg
          Den var hvad jeg selv vil betegne som ganske standard. En mellemting mellem en cortado og en cap. Måske lidt tættere på en cap

          Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
          Tak :-) Jeg spørger fordi jeg har oplevet der ikke findes standater, og er forskeligt fra cafe til cafe, ja land til land..
          I USA lavede de typisk Flat White, med en længer extration 1:3 shoot og cappuccino med et 1:2 shoot, der for var Flath White lidt mørker i farven (grundet mindre mælk) ellers var størelsen den samme,
          andre steder kan det være forskel på hvordan mælken er steamet, forvirringen er fulkommen :-)
          Last edited by Jack; 28. May 2018, 18:12.
          Pictures (or it didn't happen)

          Comment

          • Jens_Muff
            Master Brewer
            • Sep 2011
            • 2615

            #6
            Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
            Tak :-) Jeg spørger fordi jeg har oplevet der ikke findes standater, og er forskeligt fra cafe til cafe, ja land til land..
            I USA lavede de typisk Flat White, med en længer extration 1:3 shoot og cappuccino med et 1:2 shoot, der for var Flath White lidt mørker i farven (grundet mindre mælk) ellers var størelsen den samme,
            andre steder kan det være forskel på hvordan mælken er steamet, forvirringen er fulkommen :-)
            I see.. Min standard er også bare hvad jeg oplever på danske kaffebarer. Og jeg drikker I virkeligheden ikke så meget kaffe i byen, at min empiri tillader mig at generalisere så meget [emoji1]
            Men godt smagte den!

            Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
            - La Pavoni
            - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
            - Aillio Bullet R1
            - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

            Comment

            Working...
            X