Side 1 af 3 123 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 27

Emne: CPH Starbucks

Stamgæst RasmusDJ's avatar
    Registreringsdato
    Mar 2012
    Sted
    København S

CPH Starbucks

Nu var jeg lige ude i lufthavnen, for at droppe kaeresten af, da hun skulle ud paa en lille rejse. Saa taenkte vi, at vi da lige skulle forbi Starbucks, men det var da den ene skuffelse efter den anden. Min kaerestes cappuccino var mere i stil med en latte, og maelken var som saebe bobler.

Da jeg saa tog et kig paa deres maskiner, blev jeg endnu mere overrasket. Netop grundet alt den snak der er om fuldautomatiske maskiner og kvaliteten der af. Men den vej har Starbucks saa valgt at gaa. Nu kender jeg ikke den enkelte maskine, men kan da kun forstille mig at det dr et skridt tilbage.

Navn:  ImageUploadedByTapatalk1340994745.354106.jpg
Visninger: 578
Størrelse:  30,1 KB

Nogen af jer andre der kender til den maskine?

Men det er da i hvert fald sidste gang jeg har koebt kaffe hos dem!
    //Rasmus Bonnesen

Mørkristet
    Registreringsdato
    Sep 2011
    Sted
    København
    Citer Oprindeligt indsendt af RasmusDJ Se indlæg
    Da jeg saa tog et kig paa deres maskiner, blev jeg endnu mere overrasket. Netop grundet alt den snak der er om fuldautomatiske maskiner og kvaliteten der af. Men den vej har Starbucks saa valgt at gaa. Nu kender jeg ikke den enkelte maskine, men kan da kun forstille mig at det dr et skridt tilbage.
    Helt enig! Blev også en smule overrasket da jeg selv opdagede det. Costa Coffee og mange af de andre kæder bruger da i det mindste en separat kværn.
    Kaffemager og entusiast!

Stamgæst RasmusDJ's avatar
    Registreringsdato
    Mar 2012
    Sted
    København S
    Ja, og ikke bare en fuldautomatisk maskine, der var intet over det, hun trykket bare og vupti så der var en dobbelt "espresso".
    //Rasmus Bonnesen

Mørkristet
    Registreringsdato
    Aug 2008
    Der er generelt dårlig kaffe i CPH, jeg fik en ved Joe&juice den var brændt og smagte af skod. Lagkagehuset kan en gang imellem frembringe en nogenlunde kop men der er lang imellem. Det er oftest dårlig rengørring og meget mørk ristede bønner der giver det brændte smag. Ikke rart og alt for dyrt.
    SCAE certificeret kafferister & medejer af:
    https://holybean.dk Holy Bean coffeeroasters
    Cederfeldsgade 18A
    5560 Aarup (Fyn)

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011
    Ja SB bruger fuld automatisk, de droppede rigtige maskiner 2010-11, tror jeg det var. af den grund at de ville slippe for at "træne" folk op aka det var nemmere pga. Deres konstant voksende andel af markedet.

Men det var alligevel noget møg derinde, selv da de havde en rigtig maskine. Så kvaliteten kan umuligt være Faldet væsentligt meget.

Jeg vil aldrig tage en kop kaffe i lufthavnen så heller drikke en cola, eller en kop te.

J&J bruger også en ufattelig mørk rist sidst jeg var i nærheden af en, gerne sådan halv olieret mums!
    Senest redigeret af malling : 30. June 2012 kl. 15:14

Mellemristet Tobias's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2010
    Sted
    Nyborg
    Fik kaffe ved kuffertbåndet her til morgen. Landet kl 09 fløjet hen over natten. Navnet var kaffekværnen. Fy for den. De har en dyr maskinen men bruger gamle bønner og trænger til et kursus i betjening. Tror navnet var *kaffekværnen*

Mellemristet
    Registreringsdato
    Apr 2016
    Sted
    Aalborg
    Jeg blødte 54 kroner for en cappuccino brygget på "månedens specialbønne" fra Peru idag i CPH. Det var en fuldstændig uinteressant oplevelse - ikke udrikkelig, bare helt igennem uinteressant. Og det var så først idag jeg bemærkede, at Starbucks nu bruger en fuldautomatisk maskine. Jeg spurgte pigen bag baren, hvor kværnen, tamperen og portafilteret var blevet af - hun smilede og sagde, at det var så dejligt at det nu var fuldautomatisk.. Jeg svarede "Hmmm"..

Hvordan kan verdens største kaffekæde, med ekstremt høje priser, slippe afsted med at servere så uinteressante espressodrikke? I CPH er det bedste kaffested efterhånden Baresso. Joe/Juice er helt i skoven - SB laver ikke espresso længere - Baresso laver en drikbar flatwhite.
    Senest redigeret af scs : 9. May 2017 kl. 23:07 Årsag: Slåfejl

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af scs Se indlæg
    Jeg blødte 54 kroner for en cappuccino brygget på "månedens specialbønne" fra Peru idag i CPH. Det var en fuldstændig uinteressant oplevelse - ikke udrikkelig, bare helt igennem uinteressant. Og det var så først idag jeg bemærkede, at Starbucks nu bruger en fuldautomatisk maskine. Jeg spurgte pigen bag baren, hvor kværnen, tamperen og portafilteret var blevet af - hun smilede og sagde, at det var så dejligt at det nu var fuldautomatisk.. Jeg svarede "Hmmm"..

Hvordan kan verdens største kaffekæde, med ekstremt høje priser, slippe afsted med at servere så uinteressante espressodrikke? I CPH er det bedste kaffested efterhånden Baresso. Joe/Juice er helt i skoven - SB laver ikke espresso længere - Baresso laver en drikbar flatwhite.
    Den lignede nok min skuffelse fra Aalborg
    http://www.espressobar.dk/forums/sho...alling-Aalborg

Ufatteligt den går..
    Pictures (or it didn't happen)

Master Brewer -E*'s avatar
    Registreringsdato
    Apr 2013
    Sted
    Ry
    Citer Oprindeligt indsendt af scs Se indlæg
    ...
    Hvordan kan verdens største kaffekæde, med ekstremt høje priser, slippe afsted med at servere så uinteressante espressodrikke? ...
    Well... Brandværdi. Starbucks var på brand kontoen revolutionerende da de fjernede deres navn fra logoet.
    -Sune

Mahlkönig Kenia / OE Lido3
    Chemex / V60 / Phoenix70 / Aeropress
    Computerstyret Hottop
    Instagram

Stamgæst
    Registreringsdato
    Jul 2013
    Sted
    Kolding
    Jeg tror også at i/vi ofte herinde glemmer at vi ikke er Representative for den generelle kaffedrikker. 99% derude ved i bund og grund ikke hvad god kaffe er for dem, fordi de ikke kan adskille oplevelsen fra smagen.

Og her vinder koncepter som starbucks, baresso, espressohouse mm.

Jeg har en gang fået en virkelig god kaffe fra Starbucks, som var pengene værd! En Etiopien Reserve brygget på Clover.

Ellers har de haft fuldautomatiske næsten altid.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
    LMWDP #422
    La Marzocco GS/3 matsort m. valnød + Faema Faemina (1951)
    Mahlkönig PEAK & K30 Vario WBC, , Baratza Forté BG + The Comandante C40 MK3 Nitro Blade + OE Lido 3
    Aillio Bulet R1 Pre-order
    BlueBottle Dripper, Chemex, Kalita Wave, Aeropress, Siphon, Bruer og den klassiske Bodum stempelkande.

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •