Great Coffee - Søren Stiller's kaffebar..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • SuneZA
    Mørkristet
    • Sep 2009
    • 331

    #16
    Oprindeligt indsendt af Falckmanden Se indlæg
    Kaffe og Co på Trøjborg er også et super lækkert sted. Det er lige før at Aathus er ved at overhale Kbh indenom.
    Den er vel ikke længere end at Århus HAR overhalet København indenom! Faktisk både i antal af gode steder, og hvor tæt de ligger..

    Comment

    • Johannes N
      Mørkristet
      • Sep 2011
      • 312

      #17
      Så fik jeg endelig oplevet stedet på egen hånd og hvilken dejlig oplevelse! Super fedt sted og udsøgt dobbelt espresso jeg fik serveret. Den Honduras bønne har godt nok en lækker balance mellem mandel/ marcipan, syrlighed og sødme

      Oprindeligt indsendt af kasperlunddk Se indlæg
      Sælger Søren i øvrigt sine blends (grønne bønner) i butikken? :-)
      Han har i hvert fald nogle grønne bønner liggende så jeg
      Kaffemager og entusiast!

      Comment

      • Chaff
        Mørkristet
        • Jun 2011
        • 334

        #18
        Oprindeligt indsendt af Johannes N Se indlæg
        Han har i hvert fald nogle grønne bønner liggende så jeg
        Super duper, tak!
        Jeg kværner med en Mahlkönig Vario og brygger med V60, Chemex, Syphon og AeroPress.

        Comment

        • Johannes N
          Mørkristet
          • Sep 2011
          • 312

          #19
          Oprindeligt indsendt af kasperlunddk Se indlæg
          Super duper, tak!
          Det var så lidt

          Nogen der evt. kunne have lyst til at tage en "fællestur" ind forbi stedet og drikke noget lækker kaffe sammen? Man kunne også lave en slags "Espresso Crawl", hvis det har større interesse?
          Kaffemager og entusiast!

          Comment

          • clement73
            Lysristet
            • Apr 2012
            • 77

            #20
            Nu skal Århus jo ikke have hele æren for god kaffe i Århus, skal lige sige at Sørens bagland og startoplæring er er Aalborg en tilflytter til "Storbyen"
            Jeg er selv en stolt Aalborggenser

            Comment

            • Chaff
              Mørkristet
              • Jun 2011
              • 334

              #21
              Oprindeligt indsendt af Johannes N Se indlæg
              Det var så lidt

              Nogen der evt. kunne have lyst til at tage en "fællestur" ind forbi stedet og drikke noget lækker kaffe sammen? Man kunne også lave en slags "Espresso Crawl", hvis det har større interesse?
              Helt sikkert - Jeg kunne godt være frisk på lidt "Espresso Crawl"..
              Skulle du få lyst, så smid mig en mail på [email protected] - Så kan vi aftale nærmere!
              Jeg kværner med en Mahlkönig Vario og brygger med V60, Chemex, Syphon og AeroPress.

              Comment

              • kjuul
                Mellemristet
                • Feb 2011
                • 256

                #22
                Kom i dag et smut forbi Aarhus og skulle selvfølgelig ind forbi Great Coffee. Har for år tilbage tilbragt meget tid hos hans naboer (Social Club og Sams Bar) men jeg må sige at besøget i dag er af de bedste jeg har haft i Klostergade :-)
                Skulle egentlig bare ind og købe bønner med hjem men man skulle jo være et skarn hvis men ikke også smagte lidt når nu man var der. Jeg fik en dobbelt espresso - et sandt gudeskud af hans bønne fra Rwanda. Meget frisk og tilpas syrlig. Fruen fik en latte med latte art i topklasse. Alt for fedt! Omgivelserne er super fine og man kunne blive der i timer hvis ikke det var for at mindstemanden skreg og ville videre. Det skal siges at Søren under hele besøget fortalte livligt og meget interessant. Det jeg rigtig godt kan lide er hans rolige og på en måde ydmyge tilgang til kaffen. Ingen "stjernenøkker" overhovedet.

                Nå men vi gik videre, men jeg var fimse træt af at det kun blev til et dobbelt shot. Så mad i hånden til mindstemanden gjorde at jeg kunne snige mig tilbage for at prøve hans Siphon (bønne fra Hondouras). Stor stor oplevelse - en totaloplevelse hvor man virkelig er med i brygningen. Igen en uovertruffen smagsoplevelse.

                Man kan kun blive glad i låget af sådan en oplevelse og se nu at kom derned og oplev hele atmosfæren jer der ikke har været der.

                I skrivende stund sidder jeg med en kop aero Press (bønne: Etiopien). Herlig kop.

                Rigtig go weekend
                Rocket R58 ver. 2
                Mazzer Super Jolly
                ECM tamper
                Aeropress
                Syphon
                Chemex
                Wilfa kværn

                Comment

                • Lady
                  Mellemristet
                  • Apr 2009
                  • 174

                  #23
                  Faldt lige over dette klip på UT "Verdens bedste kaffe i Aarhus" )

                  Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.


                  God weekend
                  Kim
                  - Izzo Alex Duetto
                  - Mazzer Major Electronic
                  - IRoast 2


                  Damn good coffee! ...And hot!! (Dale Cooper)

                  Comment

                  • Johannes N
                    Mørkristet
                    • Sep 2011
                    • 312

                    #24
                    Oprindeligt indsendt af Lady Se indlæg
                    Faldt lige over dette klip på UT "Verdens bedste kaffe i Aarhus" )

                    Enjoy the videos and music you love, upload original content, and share it all with friends, family, and the world on YouTube.


                    God weekend
                    Kim
                    1.43 og frem "Det håber jeg sgu ikke du gør" haha
                    Kaffemager og entusiast!

                    Comment

                    • T.Bidstrup
                      Mellemristet
                      • May 2014
                      • 296

                      #25
                      Jeg har aldrig fået bedre espresso+mælk end hos Great Coffee. (Flere der oppe omkring, men ingen bedre )

                      Han er jo berømt for sin Siphon-dedikation, men jeg ramte ham på en travl dag, da jeg havde besluttet mig for at lade ham Siphon-forføre mig. Han var igang med at perfektionere sin DM-drik, hvilket helt tydeligt tog hans opmærksomhed fra resten af kaffen. Det var skuffende, men han får lige en chance mere en af dagene. DM-drikken var til gengæld for vild!!!!!
                      Kan stadig tælle på én hånd, hvor mange gange, jeg har brygget en perfekt kop

                      Comment

                      • -E*
                        Master Brewer
                        • Apr 2013
                        • 1949

                        #26
                        Ærgerligt, har aldrig oplevet andet end at han har haft fuld opmærksomhed på kunders ønsker, også også når han har travlt.
                        -Sune

                        Mahlkönig Kenia / OE Lido3
                        Chemex / V60 / Phoenix70 / Aeropress
                        Computerstyret Hottop
                        Instagram

                        Comment

                        • jesperlentz
                          Grøn bønne
                          • May 2015
                          • 18

                          #27
                          Jeg ved godt at i roser Søren og hans butik, og jeg kan ikke sætte noget som helst på hans kaffe og dygtighed. Men for dælen hvor er han en ubehagelig person, han kan nærmest råbe af sine kunder hvis de ikke makker ret. Jeg havde selv en oplevelse hvor jeg glemte at sige at kaffen skulle "to go" - han bad mig pisse ud af hans butik. Jeg mener ikke man bør behandle kunder sådan lige meget hvor dygtig man er. Jeg har mange venner i kaffe-nørde kredse og flere har oplevet samme tone. Derfor har jeg besluttet mig ikke at støtte ham.

                          Comment

                          • ras8000
                            Mørkristet
                            • May 2010
                            • 479

                            #28
                            Sådan er Søren, og det er han vist nok stolt af. Han har dog altid været glad og flink når jeg har været der. Se denne: https://www.youtube.com/watch?v=uVqBzP0xdKk
                            Rocket Giotto
                            Gaggia Achille
                            Mazzer Mini E
                            Behmor
                            Aeropress
                            Skerton med OE mod.

                            Comment

                            • Puroresufan
                              Mørkristet
                              • Sep 2012
                              • 332

                              #29
                              Han lyder sgu da som noget af et røvhul der ikke burde have med kundekontakt at gøre. Muligt manden er et geni til kaffe, men lyder som om han har en del mangler i sin personlighed.

                              Oprindeligt indsendt af jesperlentz Se indlæg
                              Jeg ved godt at i roser Søren og hans butik, og jeg kan ikke sætte noget som helst på hans kaffe og dygtighed. Men for dælen hvor er han en ubehagelig person, han kan nærmest råbe af sine kunder hvis de ikke makker ret. Jeg havde selv en oplevelse hvor jeg glemte at sige at kaffen skulle "to go" - han bad mig pisse ud af hans butik. Jeg mener ikke man bør behandle kunder sådan lige meget hvor dygtig man er. Jeg har mange venner i kaffe-nørde kredse og flere har oplevet samme tone. Derfor har jeg besluttet mig ikke at støtte ham.

                              Comment

                              • Jens_Muff
                                Master Brewer
                                • Sep 2011
                                • 2615

                                #30
                                Click image for larger version

Name:	ImageUploadedByTapatalk1432887456.180498.jpg
Views:	1
Size:	91,4 KB
ID:	226462

                                Søren skrev dette på fb forleden.

                                Det skal ikke forstås sådan, at jeg billigerer hans reaktion over for dig. Det er meget muligt, at han kunne/burde have fået budskabet ud på en mere diplomatisk måde, end hvad du oplevede.
                                - La Pavoni
                                - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
                                - Aillio Bullet R1
                                - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

                                Comment

                                Working...
                                X