La Spaziale S1 Vivaldi Mini - Bedste køb?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • malling
    Master Brewer
    • Apr 2011
    • 4545

    #31
    Oprindeligt indsendt af HenrikP Se indlæg
    Det giver da ingen mening at man er nød til, at foretage ændringer på en maskine bygget til hjemmebrug, for at bruge den til hjemmebrug.

    Men hvis nogen bygget en god og billig dB med Saturated gruppehoved, PID, valgfri tank/vandværk og rotationspumpe! Så ville jeg til en hver tid anbefale den over en hvilken som helst HXer til privat brug.
    .
    Jeg tror ikke det ville være Muligt. Taget i betragtning at disse ting er pamper dyre skal de laves ordentligt i modsætning til andre bryghoveder med thermosyphon eller lig. ville man være nødsaget til at bruge dårliger matrialer etc. For at få den ned i pris.

    At sige at dB, saturated er buzz words er det samme som at sige at konisk altid er bedre end flad. Specs er ikke alt, matriale valg etc betyder også en hel del. Så det skal altid ses i forhold til dette.

    Men nej det giver ingen mening at modde en hjemmemaskine.
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


    Comment

    • HenrikP
      Master Brewer
      • Jul 2008
      • 1593

      #32
      Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
      At sige at dB, saturated er buzz words er det samme som at sige at konisk altid er bedre end flad.
      det gav så ikke nogen mening!
      Henrik Palshøj

      Comment

      • S.hegner
        Grøn bønne
        • Jan 2012
        • 44

        #33
        Oprindeligt indsendt af Kaffebønne Se indlæg
        Angående sikringer, så tror jeg du har læst for mange amerikanske espressofora ;-) I USA kører de med 110 volt og kommer derfor ofte i bekneb med ampererne. I DK hvor vi har 230 volt kan du trække 2300 watt på en 10A sikring. Det er rigeligt til en espressomaskine.

        Held og lykke med det :-)

        MVH
        Jeg kunne heller ikke forstå hvorfor den ikke skulle kunne køre på en 10A sikring, men havde ikke fået tænkt over det yderligere.
        Anyways jeg har lige fået bekræftet mit køb af en La Spaziale S1 MiniVivaldi MK 2 i sort :-) Så mangler der bare en kværn og div tilbehør. Dahm jeg glæder mig!

        Comment

        • Johannes N
          Mørkristet
          • Sep 2011
          • 312

          #34
          Oprindeligt indsendt af S.hegner Se indlæg
          Jeg kunne heller ikke forstå hvorfor den ikke skulle kunne køre på en 10A sikring, men havde ikke fået tænkt over det yderligere.
          Anyways jeg har lige fået bekræftet mit køb af en La Spaziale S1 MiniVivaldi MK 2 i sort :-) Så mangler der bare en kværn og div tilbehør. Dahm jeg glæder mig!
          Hvordan går det så med maskinen her en måneds tid efter købet, er du glad for den og lever den op til forventningerne?
          Kaffemager og entusiast!

          Comment

          Working...
          X