Problemer på det nye site og forum

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • MoBak
    Administrator
    • May 2007
    • 3610

    Problemer på det nye site og forum

    Hej alle,

    Som beskrevet flere gange er vi grundet et hackerangreb gået i luften med vores nye udgave af EspressoBar før tid. I stedet for at kaste penge efter at få nogle til at genetablere det gamle site for at udskifte det om en måned, valgte vi at give udviklerne, der allerede arbejde på konverteringen, en lille bonus for at arbejde weekenden over og få det nye site i luften.

    Det betyder at vi nu er i luften med et site under udvikling. Vi har kun lavet det allermest nødvendige test af sitet og der er meget der ikke fungerer optimalt. Dette vil vi gerne samle op på og have jeres input til.

    Jeg vil opfordre til at holde tråden her helt objektiv og holde sig til FEJL på det nuværende site. Gode ideer til videreudvikling af sitet vil vi også gerne have, men IKKE i denne tråd

    Beskriv derfor kort og præcist, hvilke fejl I oplever, så vi kan bruge denne tråd som tjekliste, uden at vi skal søge rundt imellem en masse diskussion.

    Indtil videre har jeg noteret mig:

    - Boksen "Nye forumindlæg" opdateres ikke som den skal. Dette skulle blive afhjulpet med opgradering til seneste version af forummodulet. Der er andre fora, der har indberettet, at opdateringsproblemerne er blevet afhjulpet med deres opgradering i hvert fald. Inden vi kan opgradere, skal vi have det testet i vores testmiljø, og have vores udviklere færdige, så det varer en uge eller to inden vi kan gøre det.

    - Indlæg markeres ikke automatisk som læst (i hvert fald ikke hver gang) Se løsningen ovenfor

    - kravene til signatur og avatar billede gør det svært at lægge disse ind. Størrelse på avatar er
    ændret til 100 x 100 px, 100 kb


    - abonnement automatisk slået til, kunne det måske være det var automatisk slået fra og man så selv valgte hvilke
    emner man ville abonnere på
    Dette kan ikke umiddelbart rettes for allerede oprettede medlemmer. Abonnering kan slås fra ved
    at gå til
    medlemsindstillinger -> "mine indstillinger"-> "min konto" -> generelle indstillinger -> standard
    abonnementsmetode for emner

    - søgning på korte søgeord virker ikke Ændring i gang
    - antal brugere online vises ikke korrekt (forkert oversættelse) Det er nu rettet
    - returtasten i chatbox sender ikke besked.
    - Chatbox er på sommertid (en time bagefter)
    - efter en tid så bliver man udelukket fra chatten og skal så enten gå til forum og tilbage eller logge ud og ind igen - men kun på chatten
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

    La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter


    1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser
  • BaristaDK
    Master Brewer
    • Nov 2007
    • 1643

    #2
    Jeg har prøvet at lave et profilbillede i den rigtige størrelse, men jeg fik en besked tilbage om, at den ikke kunne uploade filen, jeg ved ikke hvad jeg har gjort forkert eller om det er en fejl
    *ville have haft lagt et billede ind, men jeg kunne ikke lige gennemskue hvorledes*


    Når jeg skriver et indlæg, er abonnement automatisk slået til, kunne det måske være det var automatisk slået fra og man så selv valgte hvilke emner man ville abonnere på?
    Last edited by BaristaDK; 20. December 2011, 11:20.
    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

    Comment

    • Solguden
      Mellemristet
      • Oct 2010
      • 181

      #3
      Når jeg efter at have logget ind vil til forsiden(home) bliver jeg logget af.
      Faema enova 2 gr automatic
      Isomac Tea ll
      Compak k6
      Anfim Milano Caimano
      3 nye stk Compak k6 der kun venter på at blive solgt
      Baren på hjørnet...Hvor jeg hver dag får kaffe.

      Comment

      • Hobzon
        Coffeeholic
        • Dec 2007
        • 1426

        #4
        Skal vi rapportere de problemer vi falder over, i denne tråd?
        Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
        Østerbro

        La Marzocco GS3
        Mahlkönig K30 Vario


        Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

        Comment

        • malling
          Master Brewer
          • Apr 2011
          • 4545

          #5
          Jeg tror det er meningen
          A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


          Comment

          • Søren Wolder
            Administrator
            • May 2007
            • 613

            #6
            Ja tak - meget gerne
            Administrator på EspressoBar

            Black coffee rules...

            Comment

            • Hobzon
              Coffeeholic
              • Dec 2007
              • 1426

              #7
              Forummet OT: Der indikeres at der er mange emner, men kun et enkelt vises, når man går ind i selve forummet.
              Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
              Østerbro

              La Marzocco GS3
              Mahlkönig K30 Vario


              Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

              Comment

              • Søren Wolder
                Administrator
                • May 2007
                • 613

                #8
                Oprindeligt indsendt af Hobzon Se indlæg
                Forummet OT: Der indikeres at der er mange emner, men kun et enkelt vises, når man går ind i selve forummet.
                Det er hermed rettet.
                Administrator på EspressoBar

                Black coffee rules...

                Comment

                • johnster
                  Master Brewer
                  • Jun 2011
                  • 1756

                  #9
                  Søgningen er klart forbedret med visning af matchende tråde, men det ville være bedre, hvis man kunne folde en tråd ud og se de indlæg der matcher i denne.

                  Mht. fejl, så er det lidt kritisk, at man ikke kan søge på korte ord. F.eks. nægtes der søgnnig på VST. Der er ikke så godt. Kan I gøre noget ved det?

                  Yderligere er det rigtig træls, at når man trykker vesntre pil (<-) i en Hurtigt svar boks, så ryger fokus ud af boksen i stedet for, at cursoren bevæger sig tilbage gennem teksten (Firefox 8).
                  Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
                  Compak K10 Fresh
                  Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

                  Philips Café Gourmet

                  Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
                  Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

                  Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann

                  Comment

                  • Søren Wolder
                    Administrator
                    • May 2007
                    • 613

                    #10
                    Oprindeligt indsendt af johnster Se indlæg
                    Mht. fejl, så er det lidt kritisk, at man ikke kan søge på korte ord. F.eks. nægtes der søgnnig på VST. Der er ikke så godt. Kan I gøre noget ved det?
                    Det ser jeg lige på.

                    Oprindeligt indsendt af johnster Se indlæg
                    Yderligere er det rigtig træls, at når man trykker vesntre pil (<-) i en Hurtigt svar boks, så ryger fokus ud af boksen i stedet for, at cursoren bevæger sig tilbage gennem teksten (Firefox 8).
                    Den kan jeg ikke lige genskabe her - min cursor bevæger sig tilbage gennem teksten i Firefox.
                    Administrator på EspressoBar

                    Black coffee rules...

                    Comment

                    • johnster
                      Master Brewer
                      • Jun 2011
                      • 1756

                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Søren Wolder Se indlæg
                      Den kan jeg ikke lige genskabe her - min cursor bevæger sig tilbage gennem teksten i Firefox.
                      Det er Hurtig svar boksen med WYSIWYG editor.
                      Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
                      Compak K10 Fresh
                      Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

                      Philips Café Gourmet

                      Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
                      Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

                      Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann

                      Comment

                      • johnster
                        Master Brewer
                        • Jun 2011
                        • 1756

                        #12
                        Jeg har oprettet abonnement på nogle tråde med straks notifikation.
                        Jeg har endnu ikke modtaget nogen mails, selvom der har været indlæg i disse sidenhen.

                        Jeg oplever også, at tråde/emner ikke bliver markeret som læst.
                        Jeg bruger marker alle som læst en del.

                        Jeg har også oplevet en enkelt tråd, der ikke dukkede op på seneste listen, selvom den havde et nyt indlæg.
                        Den var dog i boksen til højre.
                        Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
                        Compak K10 Fresh
                        Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

                        Philips Café Gourmet

                        Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
                        Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

                        Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann

                        Comment

                        • Kim Kaos
                          Banned
                          • May 2011
                          • 275

                          #13
                          Oprindeligt indsendt af johnster Se indlæg
                          Jeg har oprettet abonnement på nogle tråde med straks notifikation.
                          Jeg har endnu ikke modtaget nogen mails, selvom der har været indlæg i disse sidenhen.

                          Jeg oplever også, at tråde/emner ikke bliver markeret som læst.
                          Jeg bruger marker alle som læst en del.

                          Jeg har også oplevet en enkelt tråd, der ikke dukkede op på seneste listen, selvom den havde et nyt indlæg.
                          Den var dog i boksen til højre.
                          Ditto - plus at til tider så forsvinder folks avatar fra sidst-listen og jeg skulle logge ind og ud 5-6 gange før jeg kunne se min signatur

                          Comment

                          • malling
                            Master Brewer
                            • Apr 2011
                            • 4545

                            #14
                            Har i tjekket jeres Spam filtre, halvdelen af beskederne herfra ender i mit spambox.
                            A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                            Comment

                            • Søren Wolder
                              Administrator
                              • May 2007
                              • 613

                              #15
                              Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
                              Har i tjekket jeres Spam filtre, halvdelen af beskederne herfra ender i mit spambox.
                              Da siden er helt nyopsat, kan der nok desværre være en tendens til, at beskedder her i begyndelsen ryger i spamfiltre. Det er lidt svært at gøre noget ved her og nu desværre.
                              Administrator på EspressoBar

                              Black coffee rules...

                              Comment

                              Working...
                              X