Side 1 af 12 12311 ... SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 117

Emne: Problemer på det nye site og forum

Administrator MoBak's avatar
    Registreringsdato
    May 2007
    Sted
    Odder

Lightbulb Problemer på det nye site og forum

Hej alle,

Som beskrevet flere gange er vi grundet et hackerangreb gået i luften med vores nye udgave af EspressoBar før tid. I stedet for at kaste penge efter at få nogle til at genetablere det gamle site for at udskifte det om en måned, valgte vi at give udviklerne, der allerede arbejde på konverteringen, en lille bonus for at arbejde weekenden over og få det nye site i luften.

Det betyder at vi nu er i luften med et site under udvikling. Vi har kun lavet det allermest nødvendige test af sitet og der er meget der ikke fungerer optimalt. Dette vil vi gerne samle op på og have jeres input til.

Jeg vil opfordre til at holde tråden her helt objektiv og holde sig til FEJL på det nuværende site. Gode ideer til videreudvikling af sitet vil vi også gerne have, men IKKE i denne tråd

Beskriv derfor kort og præcist, hvilke fejl I oplever, så vi kan bruge denne tråd som tjekliste, uden at vi skal søge rundt imellem en masse diskussion.

Indtil videre har jeg noteret mig:

- Boksen "Nye forumindlæg" opdateres ikke som den skal. Dette skulle blive afhjulpet med opgradering til seneste version af forummodulet. Der er andre fora, der har indberettet, at opdateringsproblemerne er blevet afhjulpet med deres opgradering i hvert fald. Inden vi kan opgradere, skal vi have det testet i vores testmiljø, og have vores udviklere færdige, så det varer en uge eller to inden vi kan gøre det.

- Indlæg markeres ikke automatisk som læst (i hvert fald ikke hver gang) Se løsningen ovenfor

- kravene til signatur og avatar billede gør det svært at lægge disse ind. Størrelse på avatar er
    ændret til 100 x 100 px, 100 kb

- abonnement automatisk slået til, kunne det måske være det var automatisk slået fra og man så selv valgte hvilke
    emner man ville abonnere på
    Dette kan ikke umiddelbart rettes for allerede oprettede medlemmer. Abonnering kan slås fra ved
    at gå til
    medlemsindstillinger -> "mine indstillinger"-> "min konto" -> generelle indstillinger -> standard
    abonnementsmetode for emner

- søgning på korte søgeord virker ikke Ændring i gang
    - antal brugere online vises ikke korrekt (forkert oversættelse) Det er nu rettet
    - returtasten i chatbox sender ikke besked.
    - Chatbox er på sommertid (en time bagefter)
    - efter en tid så bliver man udelukket fra chatten og skal så enten gå til forum og tilbage eller logge ud og ind igen - men kun på chatten
    Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

La Marzocco GS/3
    Baratza Forté
    Bestmax filter

1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

Master Brewer BaristaDK's avatar
    Registreringsdato
    Nov 2007
    Sted
    Humlebæk
    Jeg har prøvet at lave et profilbillede i den rigtige størrelse, men jeg fik en besked tilbage om, at den ikke kunne uploade filen, jeg ved ikke hvad jeg har gjort forkert eller om det er en fejl
    *ville have haft lagt et billede ind, men jeg kunne ikke lige gennemskue hvorledes*

Når jeg skriver et indlæg, er abonnement automatisk slået til, kunne det måske være det var automatisk slået fra og man så selv valgte hvilke emner man ville abonnere på?
    Senest redigeret af BaristaDK : 20. December 2011 kl. 11:20
    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

Mellemristet Solguden's avatar
    Registreringsdato
    Oct 2010
    Sted
    Valencia Spain
    Når jeg efter at have logget ind vil til forsiden(home) bliver jeg logget af.
    Faema enova 2 gr automatic
    Isomac Tea ll
    Compak k6
    Anfim Milano Caimano
    3 nye stk Compak k6 der kun venter på at blive solgt
    Baren på hjørnet...Hvor jeg hver dag får kaffe.

Coffeeholic Hobzon's avatar
    Registreringsdato
    Dec 2007
    Sted
    København Ø.
    Skal vi rapportere de problemer vi falder over, i denne tråd?
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011
    Jeg tror det er meningen
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

Administrator Søren Wolder's avatar
    Registreringsdato
    May 2007
    Sted
    Herning
    Ja tak - meget gerne
    Administrator på EspressoBar

Black coffee rules...

Coffeeholic Hobzon's avatar
    Registreringsdato
    Dec 2007
    Sted
    København Ø.
    Forummet OT: Der indikeres at der er mange emner, men kun et enkelt vises, når man går ind i selve forummet.
    Henrik Delfer (a.k.a. Hobzon)
    Østerbro

La Marzocco GS3
    Mahlkönig K30 Vario

Jeg tror mennesket får udrettet så meget, ikke fordi vi er smarte, men fordi vi har modsatrettede tommelfingre så vi kan lave kaffe. (F. Rosenberg)

Registreringsdato
    May 2007
    Sted
    Herning
    Citer Oprindeligt indsendt af Hobzon Se indlæg
    Forummet OT: Der indikeres at der er mange emner, men kun et enkelt vises, når man går ind i selve forummet.
    Det er hermed rettet.

Black coffee rules...

Master Brewer johnster's avatar
    Registreringsdato
    Jun 2011
    Sted
    Vestegnen
    Søgningen er klart forbedret med visning af matchende tråde, men det ville være bedre, hvis man kunne folde en tråd ud og se de indlæg der matcher i denne.

Mht. fejl, så er det lidt kritisk, at man ikke kan søge på korte ord. F.eks. nægtes der søgnnig på VST. Der er ikke så godt. Kan I gøre noget ved det?

Yderligere er det rigtig træls, at når man trykker vesntre pil (<-) i en Hurtigt svar boks, så ryger fokus ud af boksen i stedet for, at cursoren bevæger sig tilbage gennem teksten (Firefox 8).
    Izzo Alex Duetto II Dual Boiler PID 2011, Brita Purity C
    Compak K10 Fresh
    Pullman VST 58.35mm, VST 18, 20, VST Lab, ExtractMoJo, MoJoToGo, Brewista

Philips Café Gourmet

Mahlkönig Vario (metal burrs), Lido 3
    Driver, Clever m. Kaffeologie stål filter, Kalita Wave, Espro Press, Bodum French Press, Aeropress, Chemex CM-4 m. Kone MK 2+3, Santos kolbe, V60, Buono m. flow restrictor

Being satisfied is a terrible place to be. - James Hoffmann

Registreringsdato
    May 2007
    Sted
    Herning
    Citer Oprindeligt indsendt af johnster Se indlæg
    Mht. fejl, så er det lidt kritisk, at man ikke kan søge på korte ord. F.eks. nægtes der søgnnig på VST. Der er ikke så godt. Kan I gøre noget ved det?
    Det ser jeg lige på.

Citer Oprindeligt indsendt af johnster Se indlæg
    Yderligere er det rigtig træls, at når man trykker vesntre pil (<-) i en Hurtigt svar boks, så ryger fokus ud af boksen i stedet for, at cursoren bevæger sig tilbage gennem teksten (Firefox 8).
    Den kan jeg ikke lige genskabe her - min cursor bevæger sig tilbage gennem teksten i Firefox.

Black coffee rules...

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •