Kaffebar/bønne Aalborg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • aero
    Mørkristet
    • Nov 2014
    • 466

    #16
    Gammel tråd, men puffer den lige op, da jeg skal Norden-fjords i weekenden.
    Er "Behag din smag" stadig stedet at gå hen, eller er det noget "nyt" siden 2012?

    Eventuelt en der er værd at besøge en søndag formiddag da "Behag din smag" ser ud til at holde lukket. Skal overnatte på Comwell og kan huske fra sidst at kaffe ikke var der fokus lå
    /Claus

    Espresso
    Oscar, Obel Mito M64

    Sort
    Wilfa, Aeropress, Chemex, V60

    Comment

    • aero
      Mørkristet
      • Nov 2014
      • 466

      #17
      Nå det endte med jeg nåede forbi lørdag inden lukketid. Havde desværre ikke tid til at sidde, stedet oser ellers af afslapning. Jeg tog en latte, en V60, og tog en pose house blend espresso med.
      Risteriet står på poserne nævnt til at være CPH roaster.
      Latte meldte konen smagte godt, omend jeg nok skulle have bestilt en stor. Min V60 var ramt godt, blød og rund i smagen noter af søde bær/frugt (nævnt på menuen skulle være jordbær, ikke langt fra min opfattelse).
      Da jeg bestiller en V60 får jeg et menukort præsenteret med 5-6 forskellige bønner med fortællingerne om bønnerne jeg kan vælge til mit bryg, god detalje.
      42 for V60, 32 for en lille latte og mener 79 for 250 g house blend.
      Bestemt et besøg værd hvis man skulle være på de kanter
      /Claus

      Espresso
      Oscar, Obel Mito M64

      Sort
      Wilfa, Aeropress, Chemex, V60

      Comment

      • movin
        Espresso
        • Aug 2013
        • 630

        #18
        Fuldstændigt enig i at det er et besøg værd, og desværre den eneste gode kaffebar i Aalborg.

        Det lyder som om at du valgte deres gicherori.

        Comment

        • aero
          Mørkristet
          • Nov 2014
          • 466

          #19
          Oprindeligt indsendt af movin Se indlæg
          Fuldstændigt enig i at det er et besøg værd, og desværre den eneste gode kaffebar i Aalborg.

          Det lyder som om at du valgte deres gicherori.
          Ja det lyder bestemt som den, efter lidt Google. Smagsnoter på nettet passer også med hvad jeg husker fra deres notat (jordbær hos Behag din smag, blåbær på nettet), og min fornemmelse.
          /Claus

          Espresso
          Oscar, Obel Mito M64

          Sort
          Wilfa, Aeropress, Chemex, V60

          Comment

          • scs
            Mellemristet
            • Apr 2016
            • 237

            #20
            Det er nok desværre rigtigt, at behagdinsmag er det eneste reelle bud på en kaffebar af en vis kvalitet i Aalborg. Jeg er personligt ikke superfan af deres syrlige lysristede espresso, men de kan deres håndværk. Bagværket er af meget høj kvalitet, og står godt til deres kaffer. Stemningen i kaffebaren er rigtig god. Bestemt et besøg værd, hvis turen falder forbi Aalborg.
            _______________________________________________
            MK Vario - Rancilio Silvia
            Appia II 1-gruppe, MK K30 ES

            Comment

            • Chancen
              Espresso
              • Jun 2015
              • 688

              #21
              Også min erfaring..Men velbesøgt sted. Jeg tænker bestemt der er marked for et nyt sted med kvalitetsbryg og risteri. Kaffen fra behag din smag ristes jo også sjælland. Underligt ingen har tænkt tanken at starte op i Aalborg.

              Oprindeligt indsendt af scs Se indlæg
              Det er nok desværre rigtigt, at behagdinsmag er det eneste reelle bud på en kaffebar af en vis kvalitet i Aalborg. Jeg er personligt ikke superfan af deres syrlige lysristede espresso, men de kan deres håndværk. Bagværket er af meget høj kvalitet, og står godt til deres kaffer. Stemningen i kaffebaren er rigtig god. Bestemt et besøg værd, hvis turen falder forbi Aalborg.

              Comment

              • Jack
                Master Brewer
                • Feb 2016
                • 2575

                #22
                Der er i sommeren 2016 kommet en ny i Slotsgade (ved siden af føtex) hun har frisk kaffen fra Sigfreds kaffefabrik i Aarhus

                Pictures (or it didn't happen)

                Comment

                • Jack
                  Master Brewer
                  • Feb 2016
                  • 2575

                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Chancen Se indlæg
                  Også min erfaring..Men velbesøgt sted. Jeg tænker bestemt der er marked for et nyt sted med kvalitetsbryg og risteri. Kaffen fra behag din smag ristes jo også sjælland. Underligt ingen har tænkt tanken at starte op i Aalborg.
                  ellers Helt enig
                  Pictures (or it didn't happen)

                  Comment

                  Working...
                  X