Della Corte vs.La Spaziale S1 Vivaldi Mini

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • malling
    Master Brewer
    • Apr 2011
    • 4545

    #16
    Reella Corte vs.La Spaziale S1 Vivaldi Mini

    Sonne wrote:
    malling wrote:
    Og så er den jo mindst et par klasser over disse når det kommer til resultat i koppen.
    Den udtalelse står så helt for din egen regning.
    Grunden til jeg skriver dette er jo det at det er nemmer at lave en vedvarende høj kvalitet på DC end \"alm\" HX espressomaskine med E61 bryghoved. Hvor du jo skal lave cooling flush, og hvor man godt kan døje lidt med svingende temperature i brygningen fra Espresso til Espresso hvis man ikke får flushed ordentligt. Det sker ikke ved en DC. og det vil jo have en bet. for resultatet i koppen.

    Desuden er der nogle der har kritiseret E61 Dual boiler maskiner for ikke, at levere høje nok temperature ved brygningen. Og derfor sagt at denne type ikke egner sig som dual boiler. Fordi Boileren og Gruppehovedet befinder sig for langt fra hinanden.

    Det er ikke et problem i en DC da gruppehovedet er integreret i boileren.
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


    Comment

    • BaristaDK
      Master Brewer
      • Nov 2007
      • 1643

      #17
      Reella Corte vs.La Spaziale S1 Vivaldi Mini

      du skal skam også flushe en DC, eller en LM, en NS eller en LS for den sags skyld. Du slipper ALDRIG for at flushe.

      At påstå at den ene laver bedre espresso end den anden, er lidt som at sige at gul er pænere end grøn. Eller manglende erfaring og viden. You pick one
      \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

      Comment

      • mortenk
        Lysristet
        • May 2009
        • 94

        #18
        Reella Corte vs.La Spaziale S1 Vivaldi Mini

        Så kan du jo købe en fin kværn for pengene der er i overskud :laugh:
        Spøg til side.... La Spaz steamer altså også godt og hurtigt. Får man først lært at bruge 4 huls tippen, har du steamet hurtigere end dit skud bliver færdigt. Hvis DC er hurtigere, er det da fint...
        Spaz VII. Mazzer Mini E mod B. Gene Cafe

        Comment

        • malling
          Master Brewer
          • Apr 2011
          • 4545

          #19
          Reella Corte vs.La Spaziale S1 Vivaldi Mini

          BaristaDK wrote:
          du skal skam også flushe en DC, eller en LM, en NS eller en LS for den sags skyld. Du slipper ALDRIG for at flushe.

          At påstå at den ene laver bedre espresso end den anden, er lidt som at sige at gul er pænere end grøn. Eller manglende erfaring og viden. You pick one
          Jeg har jo ikke postuleret at du ikke skulle flushe en DC.

          Det jeg skriver er blot at den er mere temp. stabil da den er integreret frem for eksponeret som E61 er.

          for den gen. bruger betyder det noget, som måske ikke er en ekspert eller uddannet barista, det er trods alt nemmere at trykke på en knap end at trække i et håndtag på den rigtige måde.

          JA PID har vitterligt gjort det nemmere, samt hvis man har installeret Erics device eller lig. så det er nemmer at flushe sig til den rette bryg temp.

          Men det kræver IMO langt mere af brugeren.

          Men ja det er en smagssag og hvor meget man gider sætte sig ind i ting.
          A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


          Comment

          • Bebeto
            Mørkristet
            • Nov 2009
            • 455

            #20
            Reella Corte vs.La Spaziale S1 Vivaldi Mini

            Her er lige endnu et langt review af DC mini, den bliver også testet kort mod DC super og GS/3



            ps. flusher ca 30mL men kun for at fjerne \"gammelt\" vand fra si og blok
            Hilsen Andreas

            Diverse....

            Comment

            • ming
              Grøn bønne
              • Nov 2009
              • 13

              #21
              Reella Corte vs.La Spaziale S1 Vivaldi Mini

              Jeg vil takke alle som har bidraget her med deres mening/erfaring.Jeg ved ikke om jeg er blevet klogere,men fredag tager jeg en beslutning.Hælde mod DC.
              Martin

              Comment

              • Thebat18
                Stamgæst
                • Dec 2009
                • 990

                #22
                Reella Corte vs.La Spaziale S1 Vivaldi Mini

                Hvis jeg skal nævne et negativt punkt om DC, så er det at mini\'en ikke har så meget plads mellem steam-arm og portafilter.
                Så hvis den er drejet ind over drypbakken, for at fange dråber, så kan du ikke få filteret ud, fordi den er i vejen, når du skal dreje den af.
                Ydermere er steamern kun lang nok til at bruges i en 0,5L pitcher - skifter du steamarmen, er det en del bedre.

                Og så udvikler DC ikke så megen crema.
                Jeg har pt sat min DC i værkstedet for at lave kabinettet om, så der er plads til det hele plus en varmt-vand.
                Men smagen i koppen er super god. virkeligt lækker.
                Dalla Corte Mini Special...
                Mahlkönig K30 Vario'er
                Sælges Erics Device, tag temperaturen på din E61 kaffemaskine

                Comment

                Working...
                X