Della Corte vs.La Spaziale S1 Vivaldi Mini

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • ming
    Grøn bønne
    • Nov 2009
    • 13

    Della Corte vs.La Spaziale S1 Vivaldi Mini

    Hvad siger folk om disse maskiner.Hvilken skal man købe??
    Er i tvivl.
    Hilsen Ming
  • Skurken
    Master Brewer
    • Jun 2008
    • 1985

    #2
    Reella Corte vs.La Spaziale S1 Vivaldi Mini

    Hvilken Dalla Corte model sammenligner du med?
    Mvh. Anders


    Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

    Comment

    • Thebat18
      Stamgæst
      • Dec 2009
      • 990

      #3
      Reella Corte vs.La Spaziale S1 Vivaldi Mini

      Dalla Corte mini er pt på tilbud hos kontra det er da et plus =)
      Dalla Corte Mini Special...
      Mahlkönig K30 Vario'er
      Sælges Erics Device, tag temperaturen på din E61 kaffemaskine

      Comment

      • ming
        Grøn bønne
        • Nov 2009
        • 13

        #4
        Reella Corte vs.La Spaziale S1 Vivaldi Mini

        Ja jeg mente Dalla Corte Mini.

        Comment

        • Skurken
          Master Brewer
          • Jun 2008
          • 1985

          #5
          Reella Corte vs.La Spaziale S1 Vivaldi Mini

          De to maskiner minder meget om hinanden, og tror det ville starte en mindre religionskrig hvis nogen påstod at den ene er markant bedre end den anden. Det er begge super lækre maskiner, så det er nok først og fremmest designet du skal se på og vælge hvad du synes passer dig bedst.

          Jeg ville (sjovt nok ) vælge La Spaz\'en af de to, primært fordi den har rotationspumpen som bare er lækrere end vibrationspumpen i DC Mini.

          Men som sagt, to lækre maskiner der begge med den rigtige kværn, kaffe og barista kan lave verdensklasse kaffe.
          Mvh. Anders


          Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

          Comment

          • malling
            Master Brewer
            • Apr 2011
            • 4545

            #6
            Reella Corte vs.La Spaziale S1 Vivaldi Mini

            Thebat18 wrote:
            Dalla Corte mini er pt på tilbud hos kontra det er da et plus =)
            kan man vist ikke se på hjemmesiden.

            Så skal man vist forbi forretningen

            Men nu plejer DC vist nok også at være en tand billigere end LS, men kvalitet ved jeg ikke om der er den store forskel på. Medmindre man vægter Rotation frem for vibration.

            Men igen det handler vel også om hvilken maskine man syntes er pænest, her ville jeg nok fortrække en LS V da jeg syntes at en DC M er små grim.
            A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


            Comment

            • JanMoelbach
              Mellemristet
              • Dec 2010
              • 248

              #7
              Reella Corte vs.La Spaziale S1 Vivaldi Mini

              Skurken wrote:
              Jeg ville (sjovt nok ) vælge La Spaz\'en af de to, primært fordi den har rotationspumpen som bare er lækrere end vibrationspumpen i DC Mini.
              Det er La Spaz Mini der snakkes om, og den har ikke rotationspumpe, men \"kun\" vibrationspumpe.

              Jeg har for noget tid siden kigget på begge maskiner, og La Spaziale S1 Vivaldi Mini står p.t. højest på min ønskeseddel
              Kalita Wave Dripper 185

              Comment

              • Thebat18
                Stamgæst
                • Dec 2009
                • 990

                #8
                Reella Corte vs.La Spaziale S1 Vivaldi Mini

                Hvis den står imellem de to, så er det klart DC
                Dens steam-egenskaber er fænominale, den slår Izzo duetto i steam, selvom duetto har størrer keddel. ( det er fordi at mini\'ens keddel ligger ned)
                Og bryghovedet er integerert i kedlen, hvor la spaz sidder de også sammen, men med et system der ikke er helt ligeså perfekt lækkert.
                og så er der bedre temp-kontrol i en DC.
                angående design, så er det en smagssag, jeg syntes DC ser for vild ud, fordi den har krom og lidt carbon\'ish-plast ser fedt ud, hvor der er for meget plastic på la spazzzzern :S :P
                Kontra har DC på tilbud til 13,5k (normpris er 16k) og efter manges mening på Coffeegeek, så er la spaz, den billigere version af dc
                Dalla Corte Mini Special...
                Mahlkönig K30 Vario'er
                Sælges Erics Device, tag temperaturen på din E61 kaffemaskine

                Comment

                • Skurken
                  Master Brewer
                  • Jun 2008
                  • 1985

                  #9
                  Reella Corte vs.La Spaziale S1 Vivaldi Mini

                  JanMoelbach wrote:
                  Det er La Spaz Mini der snakkes om, og den har ikke rotationspumpe, men \"kun\" vibrationspumpe.
                  Ahh, ja det havde jeg lige misset i farten.
                  Mvh. Anders


                  Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

                  Comment

                  • Skurken
                    Master Brewer
                    • Jun 2008
                    • 1985

                    #10
                    Reella Corte vs.La Spaziale S1 Vivaldi Mini

                    Thebat18 wrote:
                    ...og så er der bedre temp-kontrol i en DC.
                    Hvordan bedre? Er det ikke sådan en drejeknap der sidder i DC?

                    Thebat18 wrote:
                    ...så er la spaz, den billigere version af dc
                    Ja, den er billigere på den måde at man får mere for pengene, men kvalitetsmæssigt har jeg nu svært ved at se at den skulle være ringere.
                    Mvh. Anders


                    Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

                    Comment

                    • Journey
                      Espresso
                      • May 2007
                      • 502

                      #11
                      Reella Corte vs.La Spaziale S1 Vivaldi Mini

                      Skurken wrote:
                      Thebat18 wrote:
                      ...og så er der bedre temp-kontrol i en DC.
                      Hvordan bedre? Er det ikke sådan en drejeknap der sidder i DC?
                      Ja det undrede jeg mig også lidt over.. Det er nemlig en af de ting jeg ikke syntes om ved DC mini. Man ved jo ikke med sikkerhed om man har ramt samme temp som sidst.

                      På La Spazialen\'en kan man da stille præsis den temp man vil have, fra gang til gang.

                      Så skal det selvfølgelig være selve reguleringen som er bedre.. Det kan være..
                      La Spaziale\'en regulere ved 0,5 grads udsving.. Og måler temp i vandet, ikke i kedelen.
                      Hilsen Johnny

                      Faema Legend S1
                      Faema MD3000 Touch
                      Mahlkoenig Vario
                      Jura Ena 9 OneTouch

                      Tidligere: Rancillio Silvia, ECM Giotto, La Spaziale S1

                      Comment

                      • malling
                        Master Brewer
                        • Apr 2011
                        • 4545

                        #12
                        Reella Corte vs.La Spaziale S1 Vivaldi Mini

                        Thebat18 wrote:
                        Hvis den står imellem de to, så er det klart DC
                        Dens steam-egenskaber er fænominale, den slår Izzo duetto i steam, selvom duetto har størrer keddel. ( det er fordi at mini\'ens keddel ligger ned)
                        Og bryghovedet er integerert i kedlen, hvor la spaz sidder de også sammen, men med et system der ikke er helt ligeså perfekt lækkert.
                        og så er der bedre temp-kontrol i en DC.
                        angående design, så er det en smagssag, jeg syntes DC ser for vild ud, fordi den har krom og lidt carbon\'ish-plast ser fedt ud, hvor der er for meget plastic på la spazzzzern :S :P
                        Kontra har DC på tilbud til 13,5k (normpris er 16k) og efter manges mening på Coffeegeek, så er la spaz, den billigere version af dc

                        Jeg havde heller ikke lige fanget at det var Vivaldi Mini der var tale om, troede faktisk der var tale om den alm. model.

                        Enig i at så længe der er tale om en Vivaldi Mini så kan der måske være tale om at DC M er en tand bedre og en mikro smule dyre.

                        Men til gengæld får du jo som sagt digital temp regulering i en La Spaz det gør du ikke i en DC Mini, du får også vandudtag hvilket heller ikke er på en DC Mini

                        bedre temp. reg. er jeg nu også en smule skeptisk omkring.

                        Men det er jo igen en smagssag, lidt ligesom designet er det.

                        Nu koster de to Mini jo stort set det samme i forhold til normalprisen. Normalprisen for en LS VM 15.500,- det er altså 500,- i forskel. Men er på tilbud til 11.500,- så pt. er forskellen 2000,-.

                        Det er jo også en slags penge.
                        A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                        Comment

                        • Bebeto
                          Mørkristet
                          • Nov 2009
                          • 455

                          #13
                          Reella Corte vs.La Spaziale S1 Vivaldi Mini

                          Har selv en DC mini, og syntes jo at selve btyghovedet er for lækkert i design, her taler jeg om de 8,5 Kg forkromet messing
                          Men har selv haft en del udfordringer med netop denne maskine, og syntes den har været svær at mestre.

                          Her er en god andmeldelse af den: http://www.home-barista.com/espresso...ni-t14639.html

                          Men hvis jeg skulle købe ville jeg helt sikkert teste begge modeller inden

                          Edit: et ekstra link: http://www.bellabarista.co.uk/pdf/Da...oserlookv2.pdf
                          Hilsen Andreas

                          Diverse....

                          Comment

                          • malling
                            Master Brewer
                            • Apr 2011
                            • 4545

                            #14
                            Reella Corte vs.La Spaziale S1 Vivaldi Mini

                            En anden ting der taler til DC\'s fordel er størrelsen, brugervenligheden og vedligeholdelse.

                            Der er det nok en mere hjemmevenlig maskine end La Spaz.

                            Det er fanme utroligt at de har kunne lave en så fantastisk maskine og stadig lave den et godt stykke mindre end en klassisk E-61 maskine.

                            Og så er den jo mindst et par klasser over disse når det kommer til resultat i koppen.
                            A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                            Comment

                            • Sonne
                              Master Brewer
                              • Jul 2007
                              • 1641

                              #15
                              Reella Corte vs.La Spaziale S1 Vivaldi Mini

                              malling wrote:
                              Og så er den jo mindst et par klasser over disse når det kommer til resultat i koppen.
                              Den udtalelse står så helt for din egen regning.
                              La Marzocco GS/3 AV
                              Mahlkönig K30 Vario
                              Mahlkönig Vario Home m/stålknive
                              La Pavoni Professional
                              Tidligere: Faema Ariete Vintage Lever, Faema Lambro Vintage Lever, Londinium I, La Marzocco GS/3, VBM Domobar, ECM Giotto, Expobar Office Leva, Mazzer Major, Mazzer Super Jolly, MK Guatemala, Anfim Best, Isomac Granmacinino, Gene Café CBR-101
                              BLOG

                              Comment

                              Working...
                              X