Kaffebar Bruxelles

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Cafezinho
    Grøn bønne
    • Mar 2010
    • 25

    Kaffebar Bruxelles

    Hej,

    Jeg skal snart på weekend tur til Bruxelles, er der nogen der kender nogle dejlige cafeer eller steder hvor man kan købe eksotiske bønner?
    Cafezinho.dk
    Læs lidt omkring kaffe
    www.cafezinho.dk

    Simonelli Oscar, Aeropress, Drypfilter, Stempelkande
    Compak K3
  • KristianK
    Administrator
    • Aug 2009
    • 4365

    #2
    Re:Kaffebar Bruxelles

    Hejsa,

    Hold dig til øllet
    DET er til gengæld godt ...ej, jeg har boet i BXL i et år i mine unge dage, så jeg kan desværre ikke udtale mig om kaffe... Var slet ikke gammel nok til at forstå kaffen dengang

    Hils på Grand Place og lad være med at gå efter Manneken Pis... Det er mindst ligeså overvurderet som vores havfrue...
    KristianK
    En del af EspressoBar


    Følg mig meget gerne på
    https://instagram.com/kristianskaffe.dk
    https://www.facebook.com/Kristianskaffe.dk/

    Hjemmeside
    www.kristianskaffe.dk og www.lejenbarista.dk

    Comment

    • Zimsen
      Grøn bønne
      • May 2010
      • 28

      #3
      Re:Kaffebar Bruxelles

      Hej Runinho,

      Som Kristian skriver er øllet nok det der gør Brx interessant. Men der et par steder der kan være værd at besøge:

      Cafékæden \'Le Pain Quotidien\' (dagens brød) som bla. ligger på Place du Grand Sablon 11, som har specialeret sig i godt brød, marmelade, \'nutella\' og andre delikatesser. De serverer en absolut god kop kaffe. Jeg foretrækker at spise morgenmad her når jeg er i Brx. Læs om dem her: http://www.painquotidien.com/

      På hjørnet af Léopoldstraat og Rue de l\'Ecuyer (tæt ved Le grand Place - ved siden af hotellet The Domician) ligger en butik \'Home of Cooking\' der bla. også sælger espressomaskiner (Rancilio & Isomac) og har et sort udvalg i køkkenredskaber (men desværre ikke kaffe), her kan man købe køkkenredskaber, som kan være svære at finde i DK - link: http://www.homeofcooking.com/

      Men kaffe kan du få ellers få masser af på Grand Place, men det er ikke billigt! Drik øllet og køb chokolade med hjem det er er sikkert hit

      Rocket Mozzafiato EVO
      Mazzer Mini med SSP

      Comment

      • Cafezinho
        Grøn bønne
        • Mar 2010
        • 25

        #4
        Re:Kaffebar Bruxelles

        Takker, for de gode svar...
        Og ja, jeg vil i den grad nyde øllen! - Det bliver godt, at komme der ned igen. Jeg spørger mine venner, som bor i Bruxelles om de kender nogle gode caféer eller et butik, som sælger bønner.

        Men jeg er stadigvæk åben overfor et listig sted med god kaffe

        Mvh.
        Rune
        Cafezinho.dk
        Læs lidt omkring kaffe
        www.cafezinho.dk

        Simonelli Oscar, Aeropress, Drypfilter, Stempelkande
        Compak K3

        Comment

        • Cafezinho
          Grøn bønne
          • Mar 2010
          • 25

          #5
          Re:Kaffebar Bruxelles? - nej, men i Leuven!

          Hej hej,

          Nu har jeg været i Belgien jeg fandt ikke en super kop kaffe i Bruxelles, men jeg fandt en i Leuven! Som helt bestemt er et besøg værd!


          Forsat god søndag
          Cafezinho.dk
          Læs lidt omkring kaffe
          www.cafezinho.dk

          Simonelli Oscar, Aeropress, Drypfilter, Stempelkande
          Compak K3

          Comment

          • KimKaos
            Mellemristet
            • May 2011
            • 182

            #6
            Re:Kaffebar Bruxelles? - nej, men i Leuven!

            Runinho wrote:
            Hej hej,

            Nu har jeg været i Belgien jeg fandt ikke en super kop kaffe i Bruxelles, men jeg fandt en i Leuven! Som helt bestemt er et besøg værd!


            Forsat god søndag
            Er man i Leuven så er det øllet man skal gå efter - de har en stor plads mit i byen med 48 forskellige cafeer der alle har mindst 2-3 af deres egne ølmærker og en masse hyggelige kroge hvor man kan nyde brygget i fred og ro.
            ECM Tech. IV Profi med fast vand
            Mazzer Major med tragt

            Comment

            • Erasmus
              Grøn bønne
              • Feb 2013
              • 41

              #7
              Nogen der har besøgt et godt kaffested i byen siden?

              Comment

              • Erasmus
                Grøn bønne
                • Feb 2013
                • 41

                #8
                Jeg fandt OR Coffee på Aguste Orts 9. Det var nummer 1. Superkrydret indonesisk espresso med god syre. Temmelig usædvanlig og god kop. Købte nogle filterbønner med hjem ristet inden for en uge som jeg skal til at smage på. Glimrende bagels/toast i øvrigt også. Man kan købe nogle enkelte af bønnerne på deres hjemmeside http://shop.orcoffee.be/

                Coffee top på Grasmarkt var ok, men OR var er godt stykke foran efter min mening.

                Begge var risteri og kaffebar.

                Comment

                • JensA
                  Grøn bønne
                  • Dec 2014
                  • 13

                  #9
                  Nogle der kan komme med nye anbefalinger til Bruxelles?

                  Skal nemlig derned her sidst på måneden.

                  Pft.

                  Comment

                  • Juul-Andersen
                    Stamgæst
                    • Apr 2014
                    • 772

                    #10
                    Da der ikke umiddelbart er kommet nogle vilde forslag i tråden, kan jeg da byde ind med min seneste erfaring .

                    Jeg var både idag og igår forbi MOK coffee (https://g.co/kgs/Xpfkc2). Begge dage fik jeg en espresso på en etiopier, der ikke blev nærmere præsenteret. Igår var den tydeligt overekstrakteret, men baristaer havde også mere travlt med at checke mobilen imens. Idag fik jeg den samme espresso, men nu været lig bedre ekstrakteret, og en vasket filter fra Kenya som var rigtig lækker cremet og frugtrig, der var tydelig sød tomat i den, som var en af describtorerne på posen .

                    Jeg kan samtidig varmt anbefale deres køkken til morgenmad, særligt hvis man er veganer eller vegetar. Det er også en pænt bonus, at det lægger i gå afstand af ganTillykke bryggeriet
                    Coffee aficionado, frequently found sipping wine🍷
                    I’ve been told I like tea
                    I know nothing about everything, expect most comments to be failed jokes.

                    Plans stuff in my spare time ☕️👌

                    Comment

                    • Kaffe T
                      Master Brewer
                      • Nov 2013
                      • 2263

                      #11
                      Hvis jeg var i Belgien, ville jeg tage forbi Antwerpen for at besøge Caffènation.

                      Ejeren, Rob Berghmans, talte for et år siden på Tamper Tantrum om at bruge EK43 til espressobrygning i kaffebar. Total sejt den måde de gør det på i kaffebaren.




                      Her da jeg sku søge videoen frem til jer her, faldt jeg over at Sprudge for nylig har skrevet artikel om stedet: http://sprudge.com/rob-berghmans-interview-112726.html
                      Radio om kaffe og smagssansen http://smagefter.dk/kaffe/
                      Podcast på engelsk om kafferistning Coffee Roasting Navigated

                      ~ Kunsten er at kunne orientere sig med smagssansen ~

                      Comment

                      • Juul-Andersen
                        Stamgæst
                        • Apr 2014
                        • 772

                        #12
                        Der skulle jeg da havde været forbi!! Øllet blev dig prioritet, det var en familie beslutning
                        Coffee aficionado, frequently found sipping wine🍷
                        I’ve been told I like tea
                        I know nothing about everything, expect most comments to be failed jokes.

                        Plans stuff in my spare time ☕️👌

                        Comment

                        • Jens_Muff
                          Master Brewer
                          • Sep 2011
                          • 2615

                          #13
                          Jeg har lige været to dage i Bruxelles haft tid til et par kaffebesøg.

                          OR coffee
                          Jeg havde for travlt til andet end en espresso, men var til gengæld så heldig, at det lå 50m fra der jeg skulle til møde. Så jeg fik også en Kalita I pausen to go. Espressoen var bedst. Den var til gengæld også rigtig dejlig. Filteren var fra Kenya og smagte ikke specielt godt. Selv nedkølet kom der aldrig noget spændende frem i koppen desværre. Er ikke ekspert i at diagnosticere, men tror den var underudviklet. Baristaerne havde også travlt, så det var ikke oplagt at snakke med dem.

                          My Little Cup
                          Rigtig hyggelig lille hjørnekaffebar. Den er egentlig ikke specielt fancy, og de kværner fx til filter på en lille Baratza (den model lige mindre end Vario home) men gutterne bag baren var virkelig søde og imødekommende. Fik en rigtig hyggelig snak, selvom jeg kom 25 min i deres lukketid (16.00). Fik kun en kalita fra Guatemala her, hvilket var en super balanceret og lækker kop. Meget a la hvad jeg laver til mig selv og til fruen, der ikke er til alt for meget syre.

                          MOK coffee
                          Vel Bruxelles mest fancy kaffebar. Virker ret pretentiøst umiddelbart, og havde også mest lyst til ikke at indlede en samtale med baristaen. Det er meget flot men ikke specielt hyggeligt indrettet. Baristaen skulle videre til en aeropress konkurrence senere.

                          Kaffen var top notch. Startede med en Kenya fra deres batch brew. Han startede med at sige, at de lukkede en time tidligere end sædvanligt, så jeg troede kun jeg havde et kvarter. Var gået 30 min for at komme dertil, så det var ret træls. Men det viste sig at være forkert, og det gav mig en ekstra time.

                          Herefter fik jeg en aeropress af en Guatemala. Den var natural og cup of excellence. Smagte helt vildt - meget floralt og med masser af frugt. Havde aldrig gættet Guatemala med bind for øjnene.

                          Sluttede af med en flat white fra Kenya. Det var nok den bedste kenya-mælkedrik jeg nogensinde har fået. Plejer at undgå dem, fordi jeg tit synes de mangler balance. Men jeg tog chancen og nøj, den var god.

                          Alt i alt var my little cup nok dem bedste/sjoveste oplevelse, fordi kaffen var god og Baristaerne vildt søde. MOK med fremragende (bedst) kvalitet i koppen og mange forskellige bønner at vælge imellem. Dog noget mere pretentiøst og strømlinet på den lidt kedelige måde. OR var en smule skuffende. Men er man i området også klart et besøg værd. Tror jeg var lidt uheldig med tidspunktet også.

                          Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
                          - La Pavoni
                          - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
                          - Aillio Bullet R1
                          - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

                          Comment

                          • Juul-Andersen
                            Stamgæst
                            • Apr 2014
                            • 772

                            #14
                            Super lækker anmeldelse Jens!!

                            Jeg havde en lang snak med ejeren af MOK til WOC Budapest, vildt sød fyr, med nogle rigtig spændene kaffer.
                            Men jeg havde egentlig også indtryk af, at de ikke gad snakke da jeg var der (før Budapest), faktisk fik jeg sådan lidt Joe and The juice hipster Vibe fra dem. Det var helt skævt, jeg fik smagt på et par filtere de lavede, og de hev en kombucha ned fra hylden så jeg kunne smage den
                            Coffee aficionado, frequently found sipping wine🍷
                            I’ve been told I like tea
                            I know nothing about everything, expect most comments to be failed jokes.

                            Plans stuff in my spare time ☕️👌

                            Comment

                            • Jens_Muff
                              Master Brewer
                              • Sep 2011
                              • 2615

                              #15
                              Fik ikke lige uddybet nok ift MOK. Da barista en fandt ud af, at han havde åbent en time ekstra tøede han fint op, og vi fik en hyggelig snak. Så det var egentlig fint.

                              Men ja.. Havde lidt følelsen af at træde ind i en skandinavisk interiørbutik på Bredgade til at begynde med.

                              Sendt fra min ONEPLUS A3003 med Tapatalk
                              - La Pavoni
                              - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
                              - Aillio Bullet R1
                              - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

                              Comment

                              Working...
                              X