Mazzer Major-E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • BaristaDK
    Master Brewer
    • Nov 2007
    • 1643

    Mazzer Major-E

    Jeg har overvejet at købe en Mazzer Major-E, er der nogen alternativer jeg skal tænke på og hvorfor?
    \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin
  • Sjulade
    Grøn bønne
    • Nov 2009
    • 40

    #2
    Re:Mazzer Major-E

    Jeg synes at du skal købe Majoren! -Jeg er MEGET tilfreds med min. Hvilken type det er, ved jeg desværre ikke.

    Sune
    Gaggia Classic
    Mazzer Major
    Imex (afgået ved døden den 8/3-09)

    Comment

    • tyfon
      Mørkristet
      • Jul 2008
      • 309

      #3
      Re:Mazzer Major-E

      Syntes helt klart du i alle tilfælde burde få en evt. Ny kværn lakeret i samme Kulør som \"Tykke Bertha\" :woohoo:
      Astoria Sibilla
      Bestmax Filter
      Mazzer Major Electronic
      JURA X9

      Comment

      • BaristaDK
        Master Brewer
        • Nov 2007
        • 1643

        #4
        Re:Mazzer Major-E

        Det hele bliver sort, med et touch af pink til at matche tamperen... Men jeg kunne nu godt tænke mig at høre om der var nogle andre kværne i samme prisklasse, størrelse, hastighed, kværnblade osv.
        Det skal helst ikke være med koniske knive
        \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

        Comment

        • Søren Wolder
          Administrator
          • May 2007
          • 613

          #5
          Re:Mazzer Major-E

          BaristaDK wrote:
          Det skal helst ikke være med koniske knive
          Bare af nysgerrighed... hvorfor vil du ikke have koniske knive? Pga. kaffespild (større kværnhus) eller anden årsag?
          Administrator på EspressoBar

          Black coffee rules...

          Comment

          • BaristaDK
            Master Brewer
            • Nov 2007
            • 1643

            #6
            Re:Mazzer Major-E

            Søren Wolder wrote:
            BaristaDK wrote:
            Det skal helst ikke være med koniske knive
            Bare af nysgerrighed... hvorfor vil du ikke have koniske knive? Pga. kaffespild (større kværnhus) eller anden årsag?
            Tja jeg har lidt mine egne idéer mht. konisk vs. flade, som ikke nødvendigvis er rigtige og som helt sikkert ikke er alle der er enige i, så uden at skabe for meget debat i denne her tråd, vil jeg nøjes med at sige, at jeg foretrækker flade frem for koniske. Lidt ligesom nogle foretrækker konvekse frem for flade tampere.
            \\\"Smag er ikke noget vi har. Det er heller ikke en privatsag, men noget mennesker udvikler gennem et sensorisk og interlektuelt arbejde. Smag er dannelse.\\\" - Smagens Fysiologi - Anthelme Brillat-Savarin

            Comment

            • davidsarinelli
              Coffeeholic
              • May 2009
              • 1484

              #7
              Re:Mazzer Major-E

              Min makker har lige købt en Major, som jeg skal have sammenlignet med min nyindkøbte Mahlkönig K30ES (når den dukker op i løbet af ugen) - jeg er spændt på om de store 83mm knive gør en forskel. Jeg er også spændt på om Casadio\'en bliver blæst af banen af Mahlkönig\'en, eller om det bliver close...

              Hvis du er til flade knive, synes jeg, du skal overveje den Royal E til 1090 Euro, der er på ebay.de lige nu - han har kun en tilbage - Han solgte den sidste Rubor E i forrige uge... Royal kværner hurtigere end Major, har større motor (900W), kværner ved lavere omdrejninger, og bruger de stejlere knive 151B og 151C, sidstnævnte dog kun i de 3-fasede udgaver. Major\'en bruger 151A knive.

              As always, hvis man er til flade knive, skal man da overveje en Mahlkönig K30...
              David Sarinelli

              Arbejder hos Espresso Systems - men er udelukkende på ebar som privatperson

              Giesen W1 m. Artisan connection
              Bullet R1 2.0 IBTS
              La Marzocco Linea Classic AV 1
              Lelit Bianca Dual PID pressure profiling
              Profitec Pro500
              La Pavoni Professional
              ProBarista G-IOTA single dosing flat burrs
              Niche Zero single dosing conical burrs
              DIP DK-40 Bulk

              Masser af SSP burrs!


              www.espresso-systems.dk

              Comment

              • Skurken
                Master Brewer
                • Jun 2008
                • 1985

                #8
                Re:Mazzer Major-E

                Jeg har prøvet K30 ved flere forskellige lejligheder og den klumper helt vildt. Ikke sådan nogle hårde klumper, men bestemt alt for meget for en kværn i den prisklasse.

                Synes det er en af de flotteste kværne man kan få, og byggekvaliteten på den er helt vild, men du kan altså få langt bedre kværne til den pris, efter min mening.
                Mvh. Anders


                Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

                Comment

                • Lars F
                  Grøn bønne
                  • Sep 2009
                  • 12

                  #9
                  Re:Mazzer Major-E

                  Skurken wrote:
                  Jeg har prøvet K30 ved flere forskellige lejligheder og den klumper helt vildt. Ikke sådan nogle hårde klumper, men bestemt alt for meget for en kværn i den prisklasse.

                  Synes det er en af de flotteste kværne man kan få, og byggekvaliteten på den er helt vild, men du kan altså få langt bedre kværne til den pris, efter min mening.
                  Den version af K30 der kommer fra fabrikken i øjeblikket er opgraderet med et nyt kværnhus, der løser problemet med klumper.

                  Jeg har monteret det i min Ditting KE640(samme som K30) fra 2007 og den levere nu noget dejligt, fluffy kaffe..

                  Lars

                  Comment

                  • el jefe
                    Mellemristet
                    • Oct 2008
                    • 251

                    #10
                    Re:Mazzer Major-E

                    Lars F wrote:
                    Skurken wrote:
                    Jeg har prøvet K30 ved flere forskellige lejligheder og den klumper helt vildt. Ikke sådan nogle hårde klumper, men bestemt alt for meget for en kværn i den prisklasse.

                    Synes det er en af de flotteste kværne man kan få, og byggekvaliteten på den er helt vild, men du kan altså få langt bedre kværne til den pris, efter min mening.
                    Den version af K30 der kommer fra fabrikken i øjeblikket er opgraderet med et nyt kværnhus, der løser problemet med klumper.

                    Jeg har monteret det i min Ditting KE640(samme som K30) fra 2007 og den levere nu noget dejligt, fluffy kaffe..

                    Lars
                    Samme resultat her. Har smidt det nye hus i min K30\'er og det var en verden til forskel. Superlækker klumpfri kaffe!
                    Mazzer Mini E mod. B
                    Mahlkönig K30
                    Izzo Alex Duetto II
                    Behmor 1600
                    Torr Classic Tamper Grenadill

                    Comment

                    • Skurken
                      Master Brewer
                      • Jun 2008
                      • 1985

                      #11
                      Re:Mazzer Major-E

                      Lars F wrote:
                      Skurken wrote:
                      Jeg har prøvet K30 ved flere forskellige lejligheder og den klumper helt vildt. Ikke sådan nogle hårde klumper, men bestemt alt for meget for en kværn i den prisklasse.

                      Synes det er en af de flotteste kværne man kan få, og byggekvaliteten på den er helt vild, men du kan altså få langt bedre kværne til den pris, efter min mening.
                      Den version af K30 der kommer fra fabrikken i øjeblikket er opgraderet med et nyt kværnhus, der løser problemet med klumper.

                      Jeg har monteret det i min Ditting KE640(samme som K30) fra 2007 og den levere nu noget dejligt, fluffy kaffe..

                      Lars
                      Uhhh, lækkert! Det må da være helt fantastisk, for synes altså ikke det var godt nok med alle de klumper i så dyr en kværn.

                      Jamen så ryger den jo pludselig op i top 3 på min ønskeseddel, for den er satme flot!
                      Mvh. Anders


                      Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

                      Comment

                      • Thebat18
                        Stamgæst
                        • Dec 2009
                        • 990

                        #12
                        Re:Mazzer Major-E

                        hvordan er kværnhuset lavet anderledes for at undgå klumper?
                        Dalla Corte Mini Special...
                        Mahlkönig K30 Vario'er
                        Sælges Erics Device, tag temperaturen på din E61 kaffemaskine

                        Comment

                        • el jefe
                          Mellemristet
                          • Oct 2008
                          • 251

                          #13
                          Re:Mazzer Major-E

                          Thebat18 wrote:
                          hvordan er kværnhuset lavet anderledes for at undgå klumper?
                          Den primære forskel er, at der ved exit-chute\'en er lavet silikone-flapper der bryder evt. klumper. Relativt simpelt, men super effektivt.
                          Mazzer Mini E mod. B
                          Mahlkönig K30
                          Izzo Alex Duetto II
                          Behmor 1600
                          Torr Classic Tamper Grenadill

                          Comment

                          • Skurken
                            Master Brewer
                            • Jun 2008
                            • 1985

                            #14
                            Re:Mazzer Major-E

                            el jefe wrote:
                            Thebat18 wrote:
                            hvordan er kværnhuset lavet anderledes for at undgå klumper?
                            Den primære forskel er, at der ved exit-chute\'en er lavet silikone-flapper der bryder evt. klumper. Relativt simpelt, men super effektivt.
                            Ok. Og der sætter sig ikke kafferester i den forbindelse?
                            Mvh. Anders


                            Udstyr: La Marzocco Linea Mini, Baratza Sette 270W, Mahlkönig Vario med Ditting stålknive, Diverse Espro Press kander, Aeropress, Hario mm.

                            Comment

                            • davidsarinelli
                              Coffeeholic
                              • May 2009
                              • 1484

                              #15
                              Re:Mazzer Major-E

                              Skurken wrote:
                              el jefe wrote:
                              Thebat18 wrote:
                              hvordan er kværnhuset lavet anderledes for at undgå klumper?
                              Den primære forskel er, at der ved exit-chute\'en er lavet silikone-flapper der bryder evt. klumper. Relativt simpelt, men super effektivt.
                              Ok. Og der sætter sig ikke kafferester i den forbindelse?
                              OT:

                              Det gør der vel altid? K30 skal flushes uanset, da udkastet er vandret det første stykke.

                              Hvad betalte I for eftermonteringskittet?
                              David Sarinelli

                              Arbejder hos Espresso Systems - men er udelukkende på ebar som privatperson

                              Giesen W1 m. Artisan connection
                              Bullet R1 2.0 IBTS
                              La Marzocco Linea Classic AV 1
                              Lelit Bianca Dual PID pressure profiling
                              Profitec Pro500
                              La Pavoni Professional
                              ProBarista G-IOTA single dosing flat burrs
                              Niche Zero single dosing conical burrs
                              DIP DK-40 Bulk

                              Masser af SSP burrs!


                              www.espresso-systems.dk

                              Comment

                              Working...
                              X