LATTE ART FOR DUMMIES

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kleen™
    Espresso
    • Jan 2009
    • 511

    LATTE ART FOR DUMMIES

    Det er selvsagt AAALT for banalt blot at lave en rosetta, Taj Mahal and what have ya?
    - Næh, det er selvsagt laaaaangt sværere selv at komme med egne latte art unika-motiverB)

    Eller måske er årsagen bare at det er for pissesvært for os dødelige at lave alle de klassiske baristagudsmønstre på cappa\'en. Men hvem siger også at det nødvendigvis er det rigtig(st)e, endsige at vi latte-goyems partout skal forsøge at kopiere mestrene udi disse færdigheder.

    Og som topic antyder skal netop denne tråd være dedikeret en disciplin, hvor alle vi latteart-mæssigt mindrebemidlede kan være med. Så hvis din cappa tilfældighvis endte op i et besynderligt, sjovt, flot eller på anden måde interessant møster, så lad os da for pokker se det. Og lad os dernæst se de fingerfærdige latteartister kopiere vore mønstre...:P

    Så om Gud, Allan (og måske navnlig billedupload-funktionen) vil, lægger jeg her ud med et par (indiskutabelt banebrydende og innovative?) lattedesigns, som jeg selvsagt har arbejdet i månedsvis på at perfektionere til fuldkommenhed...:-D

    Den første er meget prosaisk betitlet \"Bøhmanden\" og er (helt indlysende iøvrigt) en Dostojevskij\'sk dystopi over temaet sjælens udødelighed og hvorledes selvsamme formår at holde sig vågen om natten...
    Simone: Nuova Simonelli Appia Volumetric, stålsider, no-burn arm, WBC-jet & -gliceurs
    Mario: Mahlkönig Vario, the Third
    Betty: 58,7mm Pullman Barista Convex, Cobalt Blue
    Gustav: "The Sound of Syphons", spritdrevet anno ca. 1950
  • Kleen™
    Espresso
    • Jan 2009
    • 511

    #2
    Re:LATTE ART FOR DUMMIES

    Her har vi så en 10:1 skalamodel af en ukrudtsplante, jeg har stående i baghaven.

    Særligt definitionen af bladlusene voldte mig en del problemer, men jeg løste det efter en del forsøg ved at gå et par tusindedele ned i mikroskums-opløsning...
    Simone: Nuova Simonelli Appia Volumetric, stålsider, no-burn arm, WBC-jet & -gliceurs
    Mario: Mahlkönig Vario, the Third
    Betty: 58,7mm Pullman Barista Convex, Cobalt Blue
    Gustav: "The Sound of Syphons", spritdrevet anno ca. 1950

    Comment

    • Kleen™
      Espresso
      • Jan 2009
      • 511

      #3
      Re:LATTE ART FOR DUMMIES

      Dernæst et (g)astronomisk tema: Du vil med det samme genkende denne som en EKSAKT replika af Andromeda-galaksen (OBS: set nedefra, for dem der synes galaksen ser spejlvendt ud)....
      Simone: Nuova Simonelli Appia Volumetric, stålsider, no-burn arm, WBC-jet & -gliceurs
      Mario: Mahlkönig Vario, the Third
      Betty: 58,7mm Pullman Barista Convex, Cobalt Blue
      Gustav: "The Sound of Syphons", spritdrevet anno ca. 1950

      Comment

      • Kleen™
        Espresso
        • Jan 2009
        • 511

        #4
        Re:LATTE ART FOR DUMMIES

        ...og slutteligt et Darwinistisk / naturfagligt tema: Et ekstemporalstudie af de prægtige øjne på påfuglehannens halefjer. Bemærk at jeg (for simplicitetens skyld) her har taget udgangspunkt i en subgruppering, nemlig den ostindiske art...
        Simone: Nuova Simonelli Appia Volumetric, stålsider, no-burn arm, WBC-jet & -gliceurs
        Mario: Mahlkönig Vario, the Third
        Betty: 58,7mm Pullman Barista Convex, Cobalt Blue
        Gustav: "The Sound of Syphons", spritdrevet anno ca. 1950

        Comment

        • MoBak
          Administrator
          • May 2007
          • 3610

          #5
          Re:LATTE ART FOR DUMMIES

          LOL - fantasktiske indlæg, Kleen! :laugh:
          Stifter af EspressoBar. Nu glad medlem!

          La Marzocco GS/3
          Baratza Forté
          Bestmax filter


          1 forsøg er bedre end 1000 ekspertantagelser

          Comment

          • tyfon
            Mørkristet
            • Jul 2008
            • 309

            #6
            Re:LATTE ART FOR DUMMIES

            Bestemt ikke dårligt med en gang Spøgelseskaffe [Billede 1] \"GGG\"
            Astoria Sibilla
            Bestmax Filter
            Mazzer Major Electronic
            JURA X9

            Comment

            • rsbrix
              Mellemristet
              • Jan 2008
              • 297

              #7
              Re:LATTE ART FOR DUMMIES

              Nå nå... så er snebolden lige pludselig ikke god nok længere? :angry: :P
              Udstyr
              Rancilio Silvia
              Mahlkönig Vario

              Comment

              • Jacob
                Master Brewer
                • Feb 2008
                • 1600

                #8
                Re:LATTE ART FOR DUMMIES

                Comment

                Working...
                X