Viser resultater 1 til 4 af 4

Emne: Vandbehandlig

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Nov 2014
    Sted
    Vordingborg

Vandbehandlig

Er der en der har erfaring med Brita On Tap?. Jeg bor i en meget lille lejlighed, hvor der ikke er ledig plads pga div. maskiner til kaffe.

Espresso SweetBrikka's avatar
    Registreringsdato
    Dec 2012
    Sted
    Kbh
    Ingen erfaring, men det ser jo ud til primært at være et partikelfilter/smagsfilter og det "Bevarer mineraler så som magnesium og kalcium" - det lover ikke at gøre noget ved hårdheden, så jeg er ret sikker på at en filter kande vil være bedre til kaffe.

3. De følgende brugere har takket SweetBrikka for denne post:

Rocket (28. July 2021)

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011

Vandbehandlig

Så vidt jeg husker har den ingen indvirkning på hårdhed men er beregnet mere til dem der bor i lande med mere “forurenet vand”.

Der er 4 løsninger
    1: en filterkande - kan dog være så som så i områder med hårdt vand, da man ofte skal
    køre vandet igennem et par gange og de holder derfor ikke længe.
    2: Et lille RO filter der kan kobles på vandhanen, kan dog være et problem i lavtryk områder dvs. bygninger med til kalkede rør eller ældre etage ejendomme. Som derved kræver en pumpe for at levere det korrekte tryk.
    3: Kildevand med lavere værdier.
    4: køkkenbords RO anlæg - men kræver pladsen og ikke mindst økonomien - De er temmelig pebrede.
    Senest redigeret af malling : 29. July 2021 kl. 13:00
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Nov 2014
    Sted
    Vordingborg
    Tak for svar.
    Årsagen til spørgsmålet er, at "kaffekapslen" skriver den afkalker. Jeg fortsætter med kildevand.

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •