Manometer viser forkert (0,8bar i slukket tilstand)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • RasmusDJ
    Stamgæst
    • Mar 2012
    • 950

    Manometer viser forkert (0,8bar i slukket tilstand)

    Hey,

    Forleden efter at have slukket min Elektra MCL, så ændret mit Manometer sig ikke til 0 bar. Lige nu når den er slukket står den derfor på 0,8 bar, og når jeg tænder ryger den op på 2,5bar. Hvilket jeg ikke tænker passer. Har nogen af jer erfaringer med at nulstille den?

    Jeg har afkalket maskinen, for at se om det måske var årsagen, og tømt den helt.

    //Rasmus
    //Rasmus Bonnesen
  • Joe_Black
    Coffeeholic
    • Feb 2012
    • 1424

    #2
    Oprindeligt indsendt af RasmusDJ Se indlæg
    Hey,

    Forleden efter at have slukket min Elektra MCL, så ændret mit Manometer sig ikke til 0 bar. Lige nu når den er slukket står den derfor på 0,8 bar, og når jeg tænder ryger den op på 2,5bar. Hvilket jeg ikke tænker passer. Har nogen af jer erfaringer med at nulstille den?

    Jeg har afkalket maskinen, for at se om det måske var årsagen, og tømt den helt.

    //Rasmus
    Det er ikke beregnet til at nulstille, der skal et nyt tyl.
    Wega MiniNova
    Mahlkönig K30
    Moccamaster
    Santos #4
    AeroPress
    Bodum Vakuum Brygger

    Comment

    • Hegnet
      Mørkristet
      • Sep 2017
      • 387

      #3
      Inden du køber nyt, kan du forsøge dette:


      Jeg har haft held med at gøre det på et manometer til en NS Musica. Det var simpelt, og manometeret virkede fint bagefter.
      Last edited by Hegnet; 28. June 2021, 10:15.
      DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
      MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
      Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
      Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

      Comment

      • Joe_Black
        Coffeeholic
        • Feb 2012
        • 1424

        #4
        Oprindeligt indsendt af Hegnet Se indlæg
        Inden du køber nyt, kan du forsøge dette:


        Jeg har haft held med at gøre det på et manometer til en NS Musica. Det var simpelt, og manometeret virkede fint bagefter.
        Hvordan ved du så at det viser rigtigt?
        Det er en rødgods spiral der er blevet rettet lidt ud, den viser formegentligt ikke rigtigt hvis du flytter nålen
        Wega MiniNova
        Mahlkönig K30
        Moccamaster
        Santos #4
        AeroPress
        Bodum Vakuum Brygger

        Comment

        • Hegnet
          Mørkristet
          • Sep 2017
          • 387

          #5
          Manometer viser forkert (0,8bar i slukket tilstand)

          Oprindeligt indsendt af Joe_Black Se indlæg
          Hvordan ved du så at det viser rigtigt?
          Det er en rødgods spiral der er blevet rettet lidt ud, den viser formegentligt ikke rigtigt hvis du flytter nålen
          Det burde givetvist kalibreres, hvis man faktisk skulle bruge værdien til noget meget præcist. Jeg ser det mere som noget indikativt, med mindre man indstiller pressostat efter det (meget akkurat! :-)) eller er i gang med fejlsøgning. I det sidste tilfælde kunne man så købe et nyt manometer dér. I mit tilfælde drejede nålen sig den forventelige vinkel, dvs skalaen besad et angulært nulpunkt > 0. Jeg har ofte set fejlen, og folk foreslår typisk denne løsning.

          Rasmus kan evt kommentere på, om hans manometer før fejlen typisk viste op til (2,5 - 0,8) bar = 1,7 bar, dvs fejlen er et konstant offset.
          Last edited by Hegnet; 28. June 2021, 17:58.
          DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
          MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
          Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
          Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

          Comment

          Working...
          X