Pourx Oura pour-over coffee scale

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    Pourx Oura pour-over coffee scale

    Så dukkede der lige en ny pour-over vægt op mærket med 'IF Design Award 2021'

    Har hastigheden ved pour-over virkelig så meget at sige som de illustrerer her?

    Pourx oura is a smart coffee scale that converts complex coffee brewing processes into easy-to-follow light instructions: green for pour; red for stop, making it easy and fun to brew pour-over coffee.


    Click image for larger version

Name:	scale.jpg
Views:	1
Size:	56,4 KB
ID:	241063
    Pictures (or it didn't happen)
  • malling
    Master Brewer
    • Apr 2011
    • 4545

    #2
    Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
    Så dukkede der lige en ny pour-over vægt op mærket med 'IF Design Award 2021'

    Har hastigheden ved pour-over virkelig så meget at sige som de illustrerer her?

    Pourx oura is a smart coffee scale that converts complex coffee brewing processes into easy-to-follow light instructions: green for pour; red for stop, making it easy and fun to brew pour-over coffee.


    [ATTACH=CONFIG]16158[/ATTACH]
    Ja flowrate har stor betydning for ekstraktionen.
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


    Comment

    • Jack
      Master Brewer
      • Feb 2016
      • 2575

      #3
      Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
      Ja flowrate har stor betydning for ekstraktionen.
      Jeg er med på grind settingen har afgørende betydning, jeg brygger normalt med Scott Rao's v60 metode
      Pictures (or it didn't happen)

      Comment

      • malling
        Master Brewer
        • Apr 2011
        • 4545

        #4
        Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
        Jeg er med på grind settingen har afgørende betydning, jeg brygger normalt med Scott Rao's v60 metode
        Flowrate igennem kaffen dikteres ikke udelukken af grind indstillingen men i ligeså høj grad hvordan du hælder. Men jeg hentyder nu ligeså meget til pour rate fra kedlen. Der er lavet artikler om det.
        A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


        Comment

        • -E*
          Master Brewer
          • Apr 2013
          • 1949

          #5
          Min erfaring er at jeg kværner groft i forhold til andre, men så hælder langsommere på, hvilket giver en mindre bitterhed i koppen, så ja, jeg tænker det har stor betydning. Men behøver du en vægt til det`?
          -Sune

          Mahlkönig Kenia / OE Lido3
          Chemex / V60 / Phoenix70 / Aeropress
          Computerstyret Hottop
          Instagram

          Comment

          • malling
            Master Brewer
            • Apr 2011
            • 4545

            #6
            Oprindeligt indsendt af -E* Se indlæg
            Min erfaring er at jeg kværner groft i forhold til andre, men så hælder langsommere på, hvilket giver en mindre bitterhed i koppen, så ja, jeg tænker det har stor betydning. Men behøver du en vægt til det`?
            Vægten var oprindeligt tiltænkt nye i pour over for at give dem en guidende hånd til at få gode resultater.
            A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


            Comment

            Working...
            X