Nye EU toldregler fra 1. Juli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Freund
    Lysristet
    • Dec 2018
    • 125

    Nye EU toldregler fra 1. Juli

    Hej EBar

    Jeg vil lige give jer et heads up vedrørende de nye EU toldregler der træder i kraft 1. Juli (2021).
    De betyder blandt andet at der opkræves moms fra 1. krone ved handel udenfor EU.
    Læs evt. mere på skat.dk


    Hvis du modtager en vare fra fx Kina efter 1. Juli bliver den fortoldet efter de nye regler uanset at købstidspunktet var før 1. Juli...

    Hilsen
    Freund
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #2
    Oprindeligt indsendt af Freund Se indlæg
    Hej EBar

    Jeg vil lige give jer et heads up vedrørende de nye EU toldregler der træder i kraft 1. Juli (2021).
    De betyder blandt andet at der opkræves moms fra 1. krone ved handel udenfor EU.
    Læs evt. mere på skat.dk


    Hvis du modtager en vare fra fx Kina efter 1. Juli bliver den fortoldet efter de nye regler uanset at købstidspunktet var før 1. Juli...

    Hilsen
    Freund
    Mon der kommer 160 kr's håndterings gebyr på alle vare hvor afsender har 'glemt' at tilmelde sig
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    • Jens_Muff
      Master Brewer
      • Sep 2011
      • 2615

      #3
      Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
      Mon der kommer 160 kr's håndterings gebyr på alle vare hvor afsender har 'glemt' at tilmelde sig
      https://ec.europa.eu/taxation_custom...-e-commerce_en
      Det vil jeg bestemt regne med.. + moms af gebyret sikkert...
      - La Pavoni
      - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
      - Aillio Bullet R1
      - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

      Comment

      • Hegnet
        Mørkristet
        • Sep 2017
        • 387

        #4
        Jeg havde hørt om ændringen men havde fået det indtryk, at *køber* kunne varsle pakkens ankomst og betale moms via en hjemmeside ved fjernsalg. Derved ville postnord ikke skulle foretage det, med håndteringsgebyr til følge. Selvom det ville være lidt mere omstændigt end nugældende regler under bagatelgrænsen, har jeg intet imod at betale 25% moms på en vare til f.eks. 15 kr handlet over ebay.

        Jeg forventer ikke, at de små sælgere tilmelder sig ordningen, så hvis ovenstående ikke er muligt (dvs. alt resulterer i håndteringsgebyr), er al denne handel jo desværre stendødt.
        DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
        MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
        Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
        Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

        Comment

        Working...
        X