Side 1 af 2 12 SidsteSidste
Viser resultater 1 til 10 af 16

Emne: Eureka MIGNON Specialitá vs. SSP Burrs

Grøn bønne rasmusnielsendk's avatar
    Registreringsdato
    Oct 2018

Eureka MIGNON Specialitá vs. SSP Burrs

Hej eBar.

Det kribler lidt i fingrene for at få opgraderet min kværn. Jeg ejer en Mazzer Mini.

Pt. står jeg mellem valget at skulle opgradere bladene i min Mazzer Mini med et par SSP Burrs ELLER købe en helt ny kværn overvejer Eureka MIGNON Specialitá.

Noget der kan hjælpe mig lidt videre i min process. Hvad får jeg mest udbytte af?

God dag og på forhånd tak.
    Rasmus

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Eureka det køre, smart opbygning, lettere indstille og at køre dail ind, den MIGNON Specialitá har også meget lidt retention
    jeg ville ikke være i tvivl, men når det så er sagt er der sket en del på single dose marked, til samme penge, hvis man har interesse for det ;-)

Hvis du ikke har set tråden er den her https://www.espressobar.dk/forums/sh...l=1#post149713
    Senest redigeret af Jack : 22. April 2021 kl. 13:26
    Pictures (or it didn't happen)

Registreringsdato
    Oct 2018
    Super fedt Jack - Tak for svar. Nej, vidste ikke den tråd eksisterede - Jeg kigger med nu. Hvad ville du selv gå med på samme budget? Nichen får utrolig meget ros men virker også som om den er umulig at få fat i.

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011
    Hvis du er til single dosing får du generelt mere for pengene, eftersom du ikke skal betale for “dyr” doserings elektronik. Oveni er der generelle problematikker med hopper brug i lavt flow miljøer (spild, retention og varierende kvalitet pga. dette såvel som iltning, lys og faldende bønne tryk på knivene)

G-iota fås til samme penge og der kan tilkøbes med SSP high uniformity eller Multipurpose som de så vil efter aligne.

https://homebarista.be/categorie/kof...ne/koffiemolen
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

5. De følgende brugere har takket malling for denne post:

Jack (22. April 2021)

Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af rasmusnielsendk Se indlæg
    Super fedt Jack - Tak for svar. Nej, vidste ikke den tråd eksisterede - Jeg kigger med nu. Hvad ville du selv gå med på samme budget? Nichen får utrolig meget ros men virker også som om den er umulig at få fat i.
    Syntes Niche er god og meget god til pengene (de har dog noget kludder med dobbelt moms efter brexit eller så udnytter de bare chancen for at score lidt ekstra som de har gjort med andre ikke eu lande før)
    i dag ville jeg vælge den nye G-IOTA (og ikke nødvendigvis med SSP knive, dem kan man altid monterer) når vi snakker (sd) kværn til under 10k i et hjemme setup, jeg helt i tråd med malling, men også fan af Eureka
    Senest redigeret af Jack : 22. April 2021 kl. 15:12

Registreringsdato
    Oct 2018
    Tak for svar begge. Det skal helt sikkert være en SD. Ift. Fedt med G-IOTA det ser det spændende ud - synes virkelig bare ikke den er særlig pæn især ikke tallene på toppen.

Og så synes jeg det her mod til Specialita'en ser rigtig spændende ud. https://www.home-barista.com/grinder...on-t62875.html
    Senest redigeret af rasmusnielsendk : 22. April 2021 kl. 17:16

8. De følgende brugere har takket rasmusnielsendk for denne post:

Jack (23. April 2021)

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011
    Nej, nogen skønhed er den ikke.
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

Lysristet Truelsen's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2008
    Sted
    Risskov
    Niche Zero er så vidt jeg kan se den billigste måde at få en 64mm konisk kværn hvis det betyder noget.
    Jeg er super glad for at have "byttet" min Super Jolly til en Niche :-)

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk
    DC Super Mini
    Niche Zero
    Bullet R1

Grøn bønne
    Registreringsdato
    Feb 2015
    Sted
    Odder
    Jeg vil lige skyde ind at jeg er supergodt tilfreds med min Mazzer Mini med SSP-knive. Den kværner klippestabilt, og mine eneste to anker er at den kan have en sjælden tendens til at stalle på helt lyse riste, og så er den lidt stram at lave små justeringer på. Til gengæld kan jeg ikke mindes at have lavet et skud som jeg ikke syntes var værd at drikke, hvilket ind imellem skete da jeg havde en Obel Mito - vi blev desværre aldrig rigtig gode venner.

Ifht single dosing kan jeg godt se alle fordelene, men der er også noget bekvemmelighed ved en hopper når der skydes mere end et skud af gangen. Jeg flusher nok i omegnen af 5 gram inden første skud, hvilket jeg synes er overkommeligt. Som med så meget andet tænker jeg at der er en stor grad af temperament ind over hvad man i praksis ender med at synes er den bedste løsning.

Sendt fra min motorola one zoom med Tapatalk

Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af rasmusnielsendk Se indlæg
    Tak for svar begge. Det skal helt sikkert være en SD. Ift. Fedt med G-IOTA det ser det spændende ud - synes virkelig bare ikke den er særlig pæn især ikke tallene på toppen.

Og så synes jeg det her mod til Specialita'en ser rigtig spændende ud. https://www.home-barista.com/grinder...on-t62875.html
    Syntes begge er et godt bud på en fornuftig kværn, og faktisk til samme pris hvis man køber fra han i Belgien ;-)
    men der er også en god grund til nogen betaler en del mere for en kværn, men til prisen er den G-IOTA da fantastisk,
    der skal meget til for at tage konkurrencen op med Niche, hvilket den har formodet at gøre og endda til en noget laver pris (siger ikke den ene er bedre end den anden, har ikke hands on erfaring med den nye G-iota)

man kunne også betale mindst 3 x G-IOTA kværne + forsendelse og told/moms (ca 12k + porto) for en anden 'billig' single doser https://www.espressobar.dk/forums/sh...-(Single-Dose)
    så man må nok sige både Niche og G-iota er et fund, men selvfølgelig ikke i samme liga
    Senest redigeret af Jack : 23. April 2021 kl. 01:11

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •