Hilfe, Vibiemme junior (dual boiler)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jens_Muff
    Master Brewer
    • Sep 2011
    • 2615

    #16
    Nu kommer det så småt tilbage til mig. Det var i 2012/2013, jeg havde den (og har efterhånden været igennem en del maskiner), så bær over med mig.

    Jeg havde også problemer med, at den tabte pusten meget purtigt fra dag 1 pga. kombinationen af en rimelig lille steamkedel og for store huller, og jeg endte med at købe en Gold Pro 2-hullers tip. Dens huller er ret små. Jeg er usikker på, om man stadig kan få den, men den gav storartet skum.



    Prøv evt. at eksperimenter med at sætte tandstikker i nogle af hullerne og se, hvor meget der skal dækkes til. Prøv så at bestil en steamtip af nogenlunde den type. Hvis denne passer til, ville det nok være et god bud: https://www.kaffemekka.dk/shop/1690-...-1-huls-15-mm/
    Last edited by Jens_Muff; 13. April 2021, 10:58.
    - La Pavoni
    - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
    - Aillio Bullet R1
    - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

    Comment

    • M.Vendelbo
      Grøn bønne
      • Nov 2020
      • 39

      #17
      Oprindeligt indsendt af Joe_Black Se indlæg
      Der sidder som jeg husker det en indikatorlampe der tænder sammen med varmelegemet.
      Der kan du se ved hvilket tryk varmelegemet slår til
      Så har jeg fået testet det. Det ser umildbart ud som om lampen først tænder når trykket er ved 0,25.

      Comment

      • M.Vendelbo
        Grøn bønne
        • Nov 2020
        • 39

        #18
        Oprindeligt indsendt af Jens_Muff Se indlæg
        Nu kommer det så småt tilbage til mig. Det var i 2012/2013, jeg havde den (og har efterhånden været igennem en del maskiner), så bær over med mig.

        Prøv evt. at eksperimenter med at sætte tandstikker i nogle af hullerne og se, hvor meget der skal dækkes til. Prøv så at bestil en steamtip af nogenlunde den type. Hvis denne passer til, ville det nok være et god bud: https://www.kaffemekka.dk/shop/1690-...-1-huls-15-mm/
        Jeg har lige prøvet at sætte en tip med færre huller på. Det ser ud til at trykket varer lidt længere, men når mælken er ved at være færdig, så køre den stort set stadig kun på dampe.

        Comment

        • Joe_Black
          Coffeeholic
          • Feb 2012
          • 1424

          #19
          Oprindeligt indsendt af M.Vendelbo Se indlæg
          Så har jeg fået testet det. Det ser umildbart ud som om lampen først tænder når trykket er ved 0,25.
          Det vil jeg mene er en fejl, og forklarer hvorfor den ikke kan følge med.
          Defekt pressostat, skift den, den koster 250,- ish
          Last edited by Joe_Black; 14. April 2021, 09:36.
          Wega MiniNova
          Mahlkönig K30
          Moccamaster
          Santos #4
          AeroPress
          Bodum Vakuum Brygger

          Comment

          • M.Vendelbo
            Grøn bønne
            • Nov 2020
            • 39

            #20
            Det må jeg så gøre, tak for hjælpen

            Comment

            Working...
            X