Sammenligning af Elektra A3, Vibiemme Lollo og Magister ES60 Stilo - alle 1gr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • kaptajnb
    Lysristet
    • Jun 2016
    • 77

    #16
    Jeg foreslår nu kun 1 gruppes, og største kedel er 6 liter...
    Det med lejlighedens størrelse gik mest på larmen, der vækker de andre, fordi de sover på den anden side af køkkenvæggen. Jeg giver dog ret i, at de nok er for store og voldsomme. 😊 Det var blot dem, der lige var til en overkommelig pris. Derfor håbede jeg. 🥳

    Comment

    • kaptajnb
      Lysristet
      • Jun 2016
      • 77

      #17
      Oprindeligt indsendt af Jens_Muff Se indlæg
      Jeg elsker, at du siger, at du går efter rotationspumpe pga. lille lejlighed, og så foreslår maskiner i den kommercielle størrelse, herunder en 2-gruppers med en 11-liters kedel!

      Hvis du har lyst til at prøve en VBM lollo, er jeg lige kommet til at købe en, som du er velkommen til at komme og lege med en eftermiddag. Den står i Kastrup.

      Jeg foreslår nu kun 1 gruppes, og største kedel er 6 liter...
      Det med lejlighedens størrelse gik mest på larmen, der vækker de andre, fordi de sover på den anden side af køkkenvæggen. Jeg giver dog ret i, at de nok er for store og voldsomme. 😊 Det var blot dem, der lige var til en overkommelig pris. Derfor håbede jeg. 🥳

      Tal for tilbuddet om at prøve din Lollo. Det er god stil. Jeg tror dog, jeg må vælge alle 3 fra pga størrelsen. Så jeg skal helst ikke blive vild med maskinen og takker derfor nej. 😊👍🏼

      Comment

      • kaptajnb
        Lysristet
        • Jun 2016
        • 77

        #18
        Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
        OP kunne med fordel nævne forventet brug.

        1. Hvor mange skud ser du der producere på en dag.
        2. Hvor mange skud i streg.
        3. Hvor stor del vil være mælkebaseret.
        4. Vil du ofte skulle servere for andre end dig selv.
        5. Skal den bruges til andet end private formål.
        6. Hvor mange gange om ugen skal den bruges.
        7. Hvad er du villig til at gå på kompromis med.
        8. Hvad er din ideelle maskine
        9. Hvor automatisk fortrækker du at processen er.
        1. 4-5 stykker om dagen.
        2. 2 stk
        3. Stort set alle
        4. Oftest til et par stykker eller kun mig
        5. Kun privat
        6. Hver dag
        7. Alder
        8. Jeg er meget tilfreds med min ECM Technika III men er træt rotationspumpen.
        9. Jeg er ikke til automatisk og heller ikke håndpumpe.

        Hvad foreslår du? �� Profitec Pro 600, ECM Synchronika, ECM Technika V Profi PID, Lelit Bianca mfl. ville jeg gerne eje.

        Comment

        • Jack
          Master Brewer
          • Feb 2016
          • 2575

          #19
          Oprindeligt indsendt af kaptajnb Se indlæg

          Hvad foreslår du? �� Profitec Pro 600, ECM Synchronika, ECM Technika V Profi PID, Lelit Bianca mfl. ville jeg gerne eje.
          Når du har ECM Synchronika på listen ville jeg springe 'Profitec Pro 600' over og gå efter 'Profitec Pro 700' i stedet (600 er med den lamende Vibrationspumpe og mindre steam kedel) ;-)
          en Lelit Bianca ville også passe fint, jeg ville droppe 'ECM Technika V Profi PID' fordi det er den eneste af maskinerne som er med en HX boiler (høre hx maskiner efter hånden ikke fortiden til) når du er i gang vil det være bedre at gå efter en dual boiler og her er Bianca endda billigere end den HX maskine
          Last edited by Jack; 12. April 2021, 23:49.
          Pictures (or it didn't happen)

          Comment

          • Jack
            Master Brewer
            • Feb 2016
            • 2575

            #20
            Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
            (høre hx maskiner efter hånden ikke fortiden til)
            men i dit tilfælde hvor du har fundet en tilsvarende Vibiemme Lollo til 6k, ville den ikke passe fint, når du enlig er tilfreds med din HX EMC maskine med undtagelse af larmen fra pumpen,
            det fede ved den Vibiemme Lollo er da mængde automatik (hvis den har det) kender ikke maskinen, med her kan Jens_Muff sikkert følge op
            Last edited by Jack; 13. April 2021, 00:17.
            Pictures (or it didn't happen)

            Comment

            • malling
              Master Brewer
              • Apr 2011
              • 4545

              #21
              Sammenligning af Elektra A3, Vibiemme Lollo og Magister ES60 Stilo - alle 1gr

              Oprindeligt indsendt af kaptajnb Se indlæg
              1. 4-5 stykker om dagen.
              2. 2 stk
              3. Stort set alle
              4. Oftest til et par stykker eller kun mig
              5. Kun privat
              6. Hver dag
              7. Alder
              8. Jeg er meget tilfreds med min ECM Technika III men er træt rotationspumpen.
              9. Jeg er ikke til automatisk og heller ikke håndpumpe.

              Hvad foreslår du? �� Profitec Pro 600, ECM Synchronika, ECM Technika V Profi PID, Lelit Bianca mfl. ville jeg gerne eje.
              Det kommer sandelig an på villighed til at spendere. En hvilken som helst HX eller DB E61 med Rota gør jobbet, der er ikke voldsom stor forskel de forskellige modeller imellem, køb den billigste, om det så er Vibiemme, Izzo, Rocket, ECM, Profitec, Quickmill, Bezerra, Crem eller Lelit osv. så er det lidt hip som hap, forskellen er lidt i bygge kvalitet, ydre design og andre små forskelle, men grundlæggende kan de alle holde årtier med den rette vedligehold og du kan næppe smage forskel i koppen i en blind test. Quickmill var dog den første til at køre de to kedler i deres DB med PID parameter uafhængig af hinanden (der vist andre der har kopieret designet i dag ), og så var de også bland de første med en korrekte placeret drain plug mm. Det er sådanne mindre forskelle du ser, samt at nogle er pænere ordnet indeni og ikke ligner en fuglerede mm. men medmindre de fås for lige penge er det bare ikke noget jeg personligt ville betale for.

              Der er selvf. væsentligt bedre og mere interessante bryghoveder, de er bare også væsentligt mere bekostelige. Nej jeg har aldrig været stor fan af Dalla Corte “mini” og La spaziale Vivaldi, har haft begge, men det er en smagssag, andre elsker dem. Men fungere fint med en EK. Men kan simpelthen ikke leve med andet end 58mm, men igen en smagssag.

              Med dit forbrug ville en prof være et overkill.
              Last edited by malling; 13. April 2021, 01:32.
              A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


              Comment

              • kaptajnb
                Lysristet
                • Jun 2016
                • 77

                #22
                Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
                Det kommer sandelig an på villighed til at spendere. En hvilken som helst HX eller DB E61 med Rota gør jobbet, der er ikke voldsom stor forskel de forskellige modeller imellem, køb den billigste, om det så er Vibiemme, Izzo, Rocket, ECM, Profitec, Quickmill, Bezerra, Crem eller Lelit osv. så er det lidt hip som hap, forskellen er lidt i bygge kvalitet, ydre design og andre små forskelle, men grundlæggende kan de alle holde årtier med den rette vedligehold og du kan næppe smage forskel i koppen i en blind test. Quickmill var dog den første til at køre de to kedler i deres DB med PID parameter uafhængig af hinanden (der vist andre der har kopieret designet i dag ), og så var de også bland de første med en korrekte placeret drain plug mm. Det er sådanne mindre forskelle du ser, samt at nogle er pænere ordnet indeni og ikke ligner en fuglerede mm. men medmindre de fås for lige penge er det bare ikke noget jeg personligt ville betale for.

                Der er selvf. væsentligt bedre og mere interessante bryghoveder, de er bare også væsentligt mere bekostelige. Nej jeg har aldrig været stor fan af Dalla Corte “mini” og La spaziale Vivaldi, har haft begge, men det er en smagssag, andre elsker dem. Men fungere fint med en EK. Men kan simpelthen ikke leve med andet end 58mm, men igen en smagssag.

                Med dit forbrug ville en prof være et overkill.
                Hvad er en “EK”?

                Comment

                • malling
                  Master Brewer
                  • Apr 2011
                  • 4545

                  #23
                  Oprindeligt indsendt af kaptajnb Se indlæg
                  Hvad er en “EK”?
                  En meget berømt Bulk kværn fra Mahlkonig, den hedder helt korrekt Ek43. Den var lidt en revolution på kværn fronten og det fik for alvor fart pga. Pergers præstation med nævnte kværn under WBC i 2013.
                  A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                  Comment

                  Working...
                  X