Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 23 af 23

Emne: Sammenligning af Elektra A3, Vibiemme Lollo og Magister ES60 Stilo - alle 1gr

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011

Sammenligning af Elektra A3, Vibiemme Lollo og Magister ES60 Stilo - alle 1gr

Citer Oprindeligt indsendt af kaptajnb Se indlæg
    1. 4-5 stykker om dagen.
    2. 2 stk
    3. Stort set alle
    4. Oftest til et par stykker eller kun mig
    5. Kun privat
    6. Hver dag
    7. Alder
    8. Jeg er meget tilfreds med min ECM Technika III men er træt rotationspumpen.
    9. Jeg er ikke til automatisk og heller ikke håndpumpe.

Hvad foreslår du? �� Profitec Pro 600, ECM Synchronika, ECM Technika V Profi PID, Lelit Bianca mfl. ville jeg gerne eje.
    Det kommer sandelig an på villighed til at spendere. En hvilken som helst HX eller DB E61 med Rota gør jobbet, der er ikke voldsom stor forskel de forskellige modeller imellem, køb den billigste, om det så er Vibiemme, Izzo, Rocket, ECM, Profitec, Quickmill, Bezerra, Crem eller Lelit osv. så er det lidt hip som hap, forskellen er lidt i bygge kvalitet, ydre design og andre små forskelle, men grundlæggende kan de alle holde årtier med den rette vedligehold og du kan næppe smage forskel i koppen i en blind test. Quickmill var dog den første til at køre de to kedler i deres DB med PID parameter uafhængig af hinanden (der vist andre der har kopieret designet i dag ), og så var de også bland de første med en korrekte placeret drain plug mm. Det er sådanne mindre forskelle du ser, samt at nogle er pænere ordnet indeni og ikke ligner en fuglerede mm. men medmindre de fås for lige penge er det bare ikke noget jeg personligt ville betale for.

Der er selvf. væsentligt bedre og mere interessante bryghoveder, de er bare også væsentligt mere bekostelige. Nej jeg har aldrig været stor fan af Dalla Corte “mini” og La spaziale Vivaldi, har haft begge, men det er en smagssag, andre elsker dem. Men fungere fint med en EK. Men kan simpelthen ikke leve med andet end 58mm, men igen en smagssag.

Med dit forbrug ville en prof være et overkill.
    Senest redigeret af malling : 13. April 2021 kl. 01:32
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

2. De følgende 2 brugere siger tak til malling for denne post:

Jack (13. April 2021),kaptajnb (13. April 2021)

Lysristet
    Registreringsdato
    Jun 2016
    Citer Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
    Det kommer sandelig an på villighed til at spendere. En hvilken som helst HX eller DB E61 med Rota gør jobbet, der er ikke voldsom stor forskel de forskellige modeller imellem, køb den billigste, om det så er Vibiemme, Izzo, Rocket, ECM, Profitec, Quickmill, Bezerra, Crem eller Lelit osv. så er det lidt hip som hap, forskellen er lidt i bygge kvalitet, ydre design og andre små forskelle, men grundlæggende kan de alle holde årtier med den rette vedligehold og du kan næppe smage forskel i koppen i en blind test. Quickmill var dog den første til at køre de to kedler i deres DB med PID parameter uafhængig af hinanden (der vist andre der har kopieret designet i dag ), og så var de også bland de første med en korrekte placeret drain plug mm. Det er sådanne mindre forskelle du ser, samt at nogle er pænere ordnet indeni og ikke ligner en fuglerede mm. men medmindre de fås for lige penge er det bare ikke noget jeg personligt ville betale for.

Der er selvf. væsentligt bedre og mere interessante bryghoveder, de er bare også væsentligt mere bekostelige. Nej jeg har aldrig været stor fan af Dalla Corte “mini” og La spaziale Vivaldi, har haft begge, men det er en smagssag, andre elsker dem. Men fungere fint med en EK. Men kan simpelthen ikke leve med andet end 58mm, men igen en smagssag.

Med dit forbrug ville en prof være et overkill.
    Hvad er en “EK”?

Master Brewer
    Registreringsdato
    Apr 2011
    Citer Oprindeligt indsendt af kaptajnb Se indlæg
    Hvad er en “EK”?
    En meget berømt Bulk kværn fra Mahlkonig, den hedder helt korrekt Ek43. Den var lidt en revolution på kværn fronten og det fik for alvor fart pga. Pergers præstation med nævnte kværn under WBC i 2013.
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •