Oscar 1, pumpe kører konstant

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Elmose
    Grøn bønne
    • May 2020
    • 8

    Oscar 1, pumpe kører konstant

    Hej Forum,

    Jeg har problemer med at pumpen på min Oscar 1, under opstart bliver ved med at køre og maskinen ikke bliver klar
    Det sker periodisk og oftere, og lyden er ikke helt som når vandpumpen tager vand ind, hvorfor jeg gætter på, at det ikke er level sensoren der er defekt (?).

    Er der nogle herinde der har oplevet lignende problemer, og måske har erfaringer med hvad dette kan skyldes?

    De bedste hilsner

    Lars
  • Hegnet
    Mørkristet
    • Sep 2017
    • 387

    #2
    Det kan sagtens skyldes luftbobler på lavtryks-siden af pumpen. Har du forsøgt at løfte og sænke vandtanken 3-4 gange, mens den indeholder vand? Det kan gøres i slukket tilstand og virker ofte godt i forhold til indsatsen
    DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
    MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
    Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
    Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

    Comment

    • Elmose
      Grøn bønne
      • May 2020
      • 8

      #3
      Hej,

      Tak for dit forslag Ja, jeg har haft tanken op og ned flere gange, da jeg tænkte at noget blokerede for vandindtaget.
      Jeg har en ekstra maskine stående og har nu prøvet at bytte tanken og vil se tiden an.
      Som nævnt er lyden ikke helt så bastant som når der tages vand ind, så tror desværre ikke det er problemet.

      Mvh. Lars

      Comment

      • Elmose
        Grøn bønne
        • May 2020
        • 8

        #4
        Hej igen,

        Det hjalp som forventet ikke at smide en anden tank på :-(
        Er der nogle som har ideer til hvad det så kan skyldes? (se evt. video herunder)
        Som sagt er lyden ikke helt så bastant som når der normalt tages vand ind.



        Fortsat god påske!

        De bedste hilsner

        Lars

        Comment

        • Elmose
          Grøn bønne
          • May 2020
          • 8

          #5
          Hejsa,

          Maskinen har stået da jeg ikke har haft tid, så opgiver "projektet" og har til information netop sat den til salg herinde.

          De bedste hilsner

          Lars

          Comment

          Working...
          X