Sette 270W sten død - reparation/PCB udskiftning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Esbndk1Esbn
    Lysristet
    • Apr 2015
    • 57

    Sette 270W sten død - reparation/PCB udskiftning

    Hej

    Jeg har jo før fået hurtig effektiv hjælp herinde og håber nogen kan give et par gode råd igen : )

    Min Sette 270W reagerer ikke på at få sat strøm til, og jeg tænker at hvis jeg udskifter strømforsyning og Display Assembly

    Display Assembly:


    Power Board:


    - At så burde den komme op at køre igen.... Og worst case så skal jeg også have en veje celle og måske en motor, men det krydser jeg fingre for ikke sker.

    Men er der noget jeg overser? Kan det gamle power board have ødelagt alt elektronik i kværnen?

    Jeg har udskiftet den 2A 250V Fuse der sad i med en magen til, ingen forskel.

    Jeg har bestilt ovenstående, skal jeg skifte en af delene ud først eller begge på en gang? Jeg tænker at hvis power board er ristet og leverer "forkert strøm" (Jeg sagde jo jeg var dum som en dør hvad angår elektronik) kunne jeg så risikere at ødelægge den nye del?

    Del 2

    Jeg har et multimeter, men jeg er ikke elektronik kyndig, ud fra de billeder herunder, er det muligt at pege et par komponenter ud som jeg kunne måle på og tjekke power board og display PCB? Mine elektronik skills er lidt lodning og jeg kan måle om der er forbindelse, så mere eller mindre blank, men hvis jeg ved hvor jeg skal måle så er det fint.

    Click image for larger version

Name:	IMG_1664.jpg
Views:	1
Size:	74,1 KB
ID:	240893Click image for larger version

Name:	IMG_1665.jpg
Views:	1
Size:	88,2 KB
ID:	240894Click image for larger version

Name:	IMG_1666.jpg
Views:	1
Size:	43,8 KB
ID:	240895Click image for larger version

Name:	IMG_1667.jpg
Views:	1
Size:	57,5 KB
ID:	240896Click image for larger version

Name:	IMG_1668.jpg
Views:	1
Size:	48,7 KB
ID:	240897

    hilsen esben
    Lelit PL162T - Baratza Sette 270W - Eureka Mignon Istantaneo - Brewista Vægt - BestMax Premium
  • joak0068
    Lysristet
    • Mar 2016
    • 98

    #2
    Jeg oplevede at min Sette 270W heller ikke reagerede på strøm. Jeg fandt dog på nettet, at en af de to spoler som sidder på powerboardet kan have løsnet sig, da de ikke er limet på og derved går lodningen i stykker.

    Jeg læste det ved at fixe lodningen på den ene spole med en loddekolbe.
    Siden da har jeg dog skiftet powerboard, da en modstand brændte af ��
    Izzo Alex Duetto II
    Eureka Mignon XL
    Feldgrind
    Aillio Bullet R1

    Comment

    • Esbndk1Esbn
      Lysristet
      • Apr 2015
      • 57

      #3
      Ja på coffee snobs, jeg læste den godt, men umiddelbart ser mine fine ud. Jeg kunne ikke se at der var noget galt. Har uploadet billeder på reddit for at se om nogen kunne fortælle mig hvordan jeg måler continuity på dem
      Lelit PL162T - Baratza Sette 270W - Eureka Mignon Istantaneo - Brewista Vægt - BestMax Premium

      Comment

      • aspedersen
        Master Brewer
        • Jan 2014
        • 1555

        #4
        Jeg kan se ud fra nr. 3 billede at det hvide stik til venstre muligvis ikke sidder ordentlig fast til powerboardet.....?
        /Anders

        La Spaziale Mini Vivaldi, Ekstremt moddet Compak K6, Gyro Super mølle 1960/70'erne...under renovering, Hjemmelavet Miniovn Rister
        https://www.instagram.com/anders_s_pedersen/
        https://www.youtube.com/channel/UCY_...sGAQA0v5B8FqNg

        Comment

        • aspedersen
          Master Brewer
          • Jan 2014
          • 1555

          #5
          Og billede nr.4, ser det ud til at der mangler en forbindelse mellem de to lodninger hvor der står F2...? Men ved ikke om det er meninger mht. forskellen mellem diverse modeller...
          /Anders

          La Spaziale Mini Vivaldi, Ekstremt moddet Compak K6, Gyro Super mølle 1960/70'erne...under renovering, Hjemmelavet Miniovn Rister
          https://www.instagram.com/anders_s_pedersen/
          https://www.youtube.com/channel/UCY_...sGAQA0v5B8FqNg

          Comment

          • Esbndk1Esbn
            Lysristet
            • Apr 2015
            • 57

            #6
            Godt set, men jeg tjekkede lige den anden side og der forbindelse på bagsiden, åbenbart en forskel på ældre revisions. Det ses lidt utydeligt på billede 3. Jeg har lukket kabinettet igen, men tjekker imorgen om der forskel hvis jeg trykker stikket længere ned. Men super og tak for at i gider tage tid til at hjælpe : )

            Håber at de nye PCB fixer problemet, men det ville stadig være fedt at finde ud af hvad problemet er.
            Lelit PL162T - Baratza Sette 270W - Eureka Mignon Istantaneo - Brewista Vægt - BestMax Premium

            Comment

            • aspedersen
              Master Brewer
              • Jan 2014
              • 1555

              #7
              Hvis du vil ofre en tur-retur porto til Odense, vil jeg da gerne ta et nærmere kig på den, inden du begynder at skifte delene ud.
              /Anders

              La Spaziale Mini Vivaldi, Ekstremt moddet Compak K6, Gyro Super mølle 1960/70'erne...under renovering, Hjemmelavet Miniovn Rister
              https://www.instagram.com/anders_s_pedersen/
              https://www.youtube.com/channel/UCY_...sGAQA0v5B8FqNg

              Comment

              • Esbndk1Esbn
                Lysristet
                • Apr 2015
                • 57

                #8
                Wow... Det vil jeg super gerne : ) Jeg har jo set hvad du kan. Skal jeg vente til jeg har delene, eller bare sende den til dig og så selv skifte PCB hvis det viser sig at den er død.
                Lelit PL162T - Baratza Sette 270W - Eureka Mignon Istantaneo - Brewista Vægt - BestMax Premium

                Comment

                • Esbndk1Esbn
                  Lysristet
                  • Apr 2015
                  • 57

                  #9
                  Nu virker den igen
                  Anders tog den under luppen og fixede den. Jeg havde købt reservedele og han brugte kun det nye power board.
                  Nu kværner den til 0.2g præcision og jeg kunne ikke være gladere. Det er et fedt forum, altid hjælp at hente.
                  Lelit PL162T - Baratza Sette 270W - Eureka Mignon Istantaneo - Brewista Vægt - BestMax Premium

                  Comment

                  Working...
                  X