Ny kværn til filterkaffe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • malling
    Master Brewer
    • Apr 2011
    • 4545

    #16
    Ny kværn til filterkaffe?

    Oprindeligt indsendt af Yoshi Se indlæg
    Ja, de kunne da lyde som om at det kunne hjælpe at fjerne pindene. Lyder da også lidt irriterende at skulle rense hopperen så ofte. Har hørt at Niche Zero skulle have tendens til det samme når man bruger RDT.
    Jeg har ikke problemet uden RDT, med opstår problemet

    Eksperimenterede med RDT og det ser ud til at kræve en lidt voldsommere RDT end det jeg normalt har brugt på andre kværn. Men så virker det også! Og ja giver problemer med de ikke glider ned i kværnkammeret alle sammen.
    Last edited by malling; 9. February 2021, 06:34.
    A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


    Comment

    • Truelsen
      Lysristet
      • Sep 2008
      • 79

      #17
      Samme erfaring herfra, Niche Zero er ikke designet til RDT :-/

      Sendt fra min AC2003 med Tapatalk
      DC Super Mini
      Niche Zero
      Bullet R1

      Comment

      • Yoshi
        Lysristet
        • Jul 2018
        • 146

        #18
        Jeg havde egentlig udelukket at bibeholde min nuværende kværn, en ombygget La San Marco SM97 med 84mm flade knive, da der ikke var lavet SSP til den. Har prøvet at undersøge om multipurpose/filter SSP knivene til Mazzer ZM og Major passer. Har desværre ikke kunne finde dokumentation for det. De er 83mm og de ligner utrolig meget hinanden i skruehul placering, indre og ydre diameter. Jeg har lagt mine knive ovenpå et billede af dem og det ligner det at de passer perfekt. Så jeg har faktisk bestilt et sæt af dem og aftalt med sælger at jeg kan sende retur hvis de ikke passer.
        Retensionen er højere end hvad jeg helst ville have, men det kan jeg godt leve med. Regner tilgengæld med at få en god opgradering i kværningskvaliteten til filter, da der er std. espressoknive i nu. Har tidligere undersøgt alignment og den var rigtig god. Tænker at kværningen også bliver bedre med 83mm knive kontra 64 eller 58mm som var alternativet.

        Comment

        • Yoshi
          Lysristet
          • Jul 2018
          • 146

          #19
          Lige en opdatering herfra. SSP knivene passede i min kværn så det var fantastisk. Glæder mig til at få testet dem ordenligt af. Lige nu har jeg kun bønner som jeg kom til at riste lidt for meget til min smag. Jeg skal lige have ristet noget der er en anelse lysere, før jeg forhåbentlig føler jeg for mere ud af koppen. Jeg har kun drukket to kopper indtil videre med de nye knive. Jeg synes bestemt der er forskel i smagen fra før, men det smager bare stadig for brændt til min smag, så det kan jeg ikke konkluderer meget ud fra.

          Hvis nogen har fundet et sted man kan købe en ordentlig "blæsebælg" som man kan få til at passe (ala det der er på Ceado's single dosere) hører jeg det meget gerne. Gider ikke en grim løsning eller sådan en "pustessprøjte", som man også kan få.

          Her er lige et par billeder af knivene monteret

          Click image for larger version

Name:	2021-02-16 15.48.55.jpg
Views:	1
Size:	44,1 KB
ID:	231945Click image for larger version

Name:	2021-02-16 16.03.08.jpg
Views:	1
Size:	46,7 KB
ID:	231946

          Comment

          Working...
          X