Vand til espressomaskinen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KuntaKaffe
    Grøn bønne
    • Jan 2021
    • 38

    Vand til espressomaskinen

    Jeg overvejer at finde en anden løsning at slæbe kildevand med hjem.

    Men når jeg søger både her i forummet og på producenternes hjemmeside, så bliver jeg kun forvirret. Eller får kun mangefulde oplysninger.

    Min ønsker/krav/forudsætninger:

    - det er vand til min espressomaskine
    - dvs. det skal først og fremmest rense vandet for kalk, men gerne noget a la ‘BWT AQA drink MP400 Magnesium‘ hvor der tilføjes magnesium
    - jeg vil beholde min nuværende almindelige vandhane, som er en ‘almindelig’ varm/kold-vandhane
    - det er ikke afgørende at det skal komme ud af vandhanen. Hvis der pga. lavere tryk skal være en aftapningshane, så er det også fint
    - skal monteres under vasken, hvor der er begrænset plads. Så intet stort anlæg som udgangspunkt
  • KuntaKaffe
    Grøn bønne
    • Jan 2021
    • 38

    #2
    Nå. Det ligner at Brita C150 er min løsning. Nogle der har erfaring med den?

    Comment

    • KuntaKaffe
      Grøn bønne
      • Jan 2021
      • 38

      #3
      Fandt denne tråd.


      Der kan jeg se den findes i to versioner. En Quell ST og en Finest. I deres eget materiale anbefaler de begge løsninger til espresso, men ifølge tråden, så er Finest markant bedre. Priserne er de samme, så hvorfor skulle man ikke vælge Finest, som tyder på at være den bedste? Dog kan Finest ikke ligge ned, hvilket dog er underordnet for mig.
      Jeg kan ikke rigtig gennemskue forskellen på de to. Er det fordi Finest har noget ion-bytning?

      Skal man være opmærksom på at den skal bruges i København, hvor jeg har en dH på 18?
      Skal man være opmærksom på filterhovedet og hvordan det skal indstilles (udover den tabel Brita anviser med)?
      I tabellerne ser det ud som man på Quell kan variere bypass (typisk 0-30%), men på Finest er det 0%.
      BRITA Professional Filter products – all filters, accessoires and spare parts for your BRITA Professional Filter solution. Login to your account & buy now!

      Comment

      • Ole_K
        Grøn bønne
        • Nov 2020
        • 7

        #4
        Jeg har købt et Brita Finest C150 med filterhoved hos Kristanskaffe og et par forskruvninger og slanger hos billigvvs.

        Det virker fint og stod mig alt i alt i omkring 1000Kr.

        Filteret skal skiftes en gang om året eller ved et forbrug på 600liter, men det når man nok ikke op på med espresso.

        Smagen af vandet er lidt ferskt eller bjergkildeagtigt, men sammen med espresso er det fint med mig.

        Comment

        • KuntaKaffe
          Grøn bønne
          • Jan 2021
          • 38

          #5
          Og hvilket filterhoved har du? Og hvilken bypass står den på?

          Comment

          • Ole_K
            Grøn bønne
            • Nov 2020
            • 7

            #6
            Finest har 0% bypass, så det er det filterhoved, jeg har købt.

            Comment

            • KuntaKaffe
              Grøn bønne
              • Jan 2021
              • 38

              #7
              Oprindeligt indsendt af Ole_K Se indlæg
              Finest har 0% bypass, så det er det filterhoved, jeg har købt.
              Super. Jeg har bestilt en C150 Finest og et 0% bypass hovede


              Sent from my iPhone using Tapatalk

              Comment

              Working...
              X