Skrummel (2-grp maskine, kværn, evt. tilbehør mm købes)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • thojoe
    Grøn bønne
    • Jan 2021
    • 6

    [Købes] Skrummel (2-grp maskine, kværn, evt. tilbehør mm købes)

    Mojn kaffe-elskere!

    Er der nogen der har et godt tilbud til mig eller har set et på DBA eller andre steder?

    Jeg mangler følgende:

    1) En solid espressomaskine (tænker brugt 2-grp-maskine med tilbehør). Har masser af plads så "skrumler" er ok! Ekstern tilslutning af afløb, stærkstrøm mm. er intet problem. (Jeg skal primært bruge den til en lille privat - ikke kommerciel - festival og til lignende mindre events hvor der skal kvalitetskaffe i koppen. Det vil sige at maskinen ikke skal køre non-stop men intensivt et par gange om året.

    2) En kværn (tænker brugt - evt. noget hvor jeg skal skifte knive, rense og køre)

    Mit budget for ovenstående er ikke kæmpestort - umiddelbart tænker jeg 6000-7000 kr. men lad mig høre hvad I har! Hvis det helt rigtige tilbud kommer så er det muligt at jeg kan give mere...

    3) Min Gene-cafe Rister er brændt sammen så jeg skal have en ny men tænker dog at købe en fra ny. (Hvis nogen vil overbevise mig om at jeg skal noget andet en Gene Cafe så er jeg lutter øre) [Er der nogen der tilfældigvis har alt hvad jeg mangler (eller arbejder et sted hvor man har) så er et samlet tilbud meget velkomment]

    På forhånd tak til alle jer som gør jeg den ulejlighed at svare :-)
    mvh
    Thomas
    Last edited by thojoe; 23. January 2021, 17:34.
  • Joe_Black
    Coffeeholic
    • Feb 2012
    • 1424

    #2
    Er det et renoverings projekt eller plug and play du leder efter?
    Wega MiniNova
    Mahlkönig K30
    Moccamaster
    Santos #4
    AeroPress
    Bodum Vakuum Brygger

    Comment

    • thojoe
      Grøn bønne
      • Jan 2021
      • 6

      #3
      Kære Joe_Black
      Tak for dit spørgsmål!
      Det er plug&play jeg leder efter. Det er ok at skulle skifte kniv i en kværn men ellers plug&play.
      mvh
      Thomas

      Comment

      • Joe_Black
        Coffeeholic
        • Feb 2012
        • 1424

        #4
        Hej Thomas.

        Det bliver svært at finde en renoveret maskine til den pris og min erfaring er at "virkede ved nedtagning" ikke er en garanti for at den virker.
        Jeg har en Lafaimac 2 grp stående du kan købe for 2000 og en hjemme moddet kværn til 1500.
        Skrumlet er et jeg repparerede og servicerede for en kunde der endte med at købe i 1 grp af mig i stedet hvor jeg tog den anden i bytte.
        Den virker og du kan bryggge på den når du kommer for at hente den.
        Den er helt i rustfri med E61 grupper. Manuel bryg, tænd for at brygge og stop selv når der er brygget færdig. Ingen volumetrisk dosering.
        Kværnen virker, skal dog nok have nye knive. Lafaimac kan brygge kaffe der matcher de helt dyre maskiner og hvis du vælger så billig en maskine er der råd til en ny Remidag kværn, det er nok min anbefaling.
        Så er du godt bryggende.
        Billede fra nettet så du kan se modellen.
        Click image for larger version

Name:	La-Faimac-2-group-Espresso-Cappuccino-Machine.jpg
Views:	1
Size:	31,1 KB
ID:	231922
        Wega MiniNova
        Mahlkönig K30
        Moccamaster
        Santos #4
        AeroPress
        Bodum Vakuum Brygger

        Comment

        • thojoe
          Grøn bønne
          • Jan 2021
          • 6

          #5
          Kære Joe
          Tak fordi du skrev og tak for dit fine tilbud!
          Jeg har hørt rigtig godt om dig og de ting du laver (fra Kristian som roser dig big-time!)
          Pt. har jeg fået et tilbud på en Asteria Perla 2-grp. til 3500 kr. som umiddelbart set velholdt ud. Den har vist stået på Hellerup Park Hotel (og jeg kan returnere den til sælger hvis jeg er utilfreds efter afprøvning hjemme). Sælger har også en Simonelli mdj-kværn som jeg vist kan købe med billigt. Jeg prøver lige at se om det går an - og eller så vil jeg sikkert være så fræk at kontakte dig igen og høre om du stadig har dette tilbud eller et andet.
          Jeg har også fået tilbudt en Rancilio Classe 10 4 grp USB fra 2009 til billig penge men det tror jeg bliver lige lovligt voldsom et projekt for mig - selvom det er en voldsomt fed Mercedes af et skrummel.

          Endnu engang tak fordi du skrev!

          med venlig hilsen
          Thomas J

          Comment

          • Joe_Black
            Coffeeholic
            • Feb 2012
            • 1424

            #6
            Det lyder da også som et fedt projekt til en god pris.
            Wega MiniNova
            Mahlkönig K30
            Moccamaster
            Santos #4
            AeroPress
            Bodum Vakuum Brygger

            Comment

            • thojoe
              Grøn bønne
              • Jan 2021
              • 6

              #7
              Tak - ja! Spændende hvad det bliver til. Den er kommet hjem og weekenden står på udforskning af maskinen. Det viser sig den er ret ny - 2016.
              mvh
              Thomas

              Comment

              Working...
              X