Oscar II OPV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jesper_
    Grøn bønne
    • Jan 2021
    • 3

    Oscar II OPV

    Hej

    Jeg har for et par måneder siden købt en Oscar II, og har nu også købt OPV til den ved Elektro's. Og planen er at jeg selv skal installere det, da det ikke ser super svært ud. Jeg skal have købt noget LOXEAL 55-03. Og jeg går ud fra at gevindlimen skal sidde noget tid, inden jeg skal have finindstillet trykket, eller kan man bare gøre det med det samtidigt med at man har sat det hele i?

    Maskinen skal vel også være kold når man går i gang. Ellers noget jeg skal være opmærksom på? Noget tryk som der skal gøres noget ved?

    Mvh Jesper
  • Joe_Black
    Coffeeholic
    • Feb 2012
    • 1424

    #2
    Hej Jesper, velkommen til E-bar og tillykke med din espressomaskine.
    Jeg bruger ikke flydende pakning når jeg monterer OPV kit. Det letteste er at bruge teflon tape, kan købes i JemOgFix for 10 kr
    Rids gevindet så tapen (der intet med almindelig tape har aat gøre, ingen klister) kan sidde fast.
    Så "ruller"du det på samme vej som du skruer komponenten på.
    Der skal en del på, 10-14 omgange.
    Det fikse er at det ikke skal tørre og er let at adskille hvis det bliver nødvendigt.
    Knæk og bræk
    Wega MiniNova
    Mahlkönig K30
    Moccamaster
    Santos #4
    AeroPress
    Bodum Vakuum Brygger

    Comment

    • EspressoNewb
      Lysristet
      • Nov 2018
      • 51

      #3
      Hej

      Jeg har læst flere steder at teflon tape ikke er velegnet ved vibrationer, så jeg ville hellere benytte loxeal.

      Den er fuld hærdet efter 3-6 timer og funktions hærdet efter 1-3 timer.

      Tror jeg ventede 1 time sidst jeg brugte det og så tændte jeg dyret, uden nogen problemer.

      Mvh


      Sent from my iPhone using Tapatalk

      Comment

      • EspressoNewb
        Lysristet
        • Nov 2018
        • 51

        #4
        Dog tror jeg ikke vibrationerne fra pumpen, er nok til at rokke samlingerne løse.

        Det skal dog nævnes at der er en risiko for, at tape river sig løs og kan sætte sig i systemet, hvis samlingen ikke er pakket korrekt.


        Sent from my iPhone using Tapatalk

        Comment

        • Joe_Black
          Coffeeholic
          • Feb 2012
          • 1424

          #5
          Just trying to help :-)
          Du løser det bare på din måde
          Wega MiniNova
          Mahlkönig K30
          Moccamaster
          Santos #4
          AeroPress
          Bodum Vakuum Brygger

          Comment

          • Jesper_
            Grøn bønne
            • Jan 2021
            • 3

            #6
            Hej Joe_Black

            Tak for dit råd, den tager jeg med i overvejelsen. For den er jo lidt anderledes end gevindlimen

            Comment

            • Jesper_
              Grøn bønne
              • Jan 2021
              • 3

              #7
              Hej EspressoNewb

              Mange tak for din hjælp. Jeg hælder også mest til den metode som Elektro bruger med Loxeal. Og det er vel også rimeligt nemt at skilles det ad igen, hvis det skulle bliver nødvendigt.. Jeg er ikke særlig god til at lave ting selv, og har da også ødelagt en del førhen, men den video som jeg har set inde ved Elektro, den ser altså ikke særligt besværligt ud. Så jeg giver det et forsøg

              Comment

              Working...
              X