Izzo Vivi mk 1 overtryksventil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • bentpoulsen
    Grøn bønne
    • Jan 2018
    • 20

    Izzo Vivi mk 1 overtryksventil

    Min opv hvæser og kondens drypper ud forneden. Allerhelst ville jeg købe en ny, så mit første spørgsmål er, om nogen ligger inde med én ekstra. Hvis ikke så er jeg i tvivl om gevindstørrelse og hvilket tryk, ventilen skal udløse ved
  • Hegnet
    Mørkristet
    • Sep 2017
    • 387

    #2
    Har du set det fine tilbud, som du modtog fra ivhansen på den anden tråd, hvor du for nyligt efterspurgte en sikkerhedsventil?
    DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
    MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
    Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
    Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

    Comment

    • bentpoulsen
      Grøn bønne
      • Jan 2018
      • 20

      #3
      Ja, og jeg tog glad imod. Det viste sig bare, at det ikke var en overtryksventil men et ‘spjæld’, han havde

      Comment

      • Hegnet
        Mørkristet
        • Sep 2017
        • 387

        #4
        Hej Bent,

        Normalt er "OPV" reserveret til en komponent med en anden funktion på bryg-siden. Jeg antager, at du mener en sikkerhedsventil på dampdelen. Har du prøvet at kigge her:


        Det tog 5 min at finde diagrammet på kaffemekkas hjemmeside. :-) Her er sikkerhedsventilen tydeligt angivet som: FE 1172 VALVOLA SICUR. T.1,9 BAR-O 3/8''. Der er altså tale om en 3/8", som udløser ved 1,9 bar. Et tip: sikkerhedsventiler med 1,8 bar og 3/8" er mere almindelige og kan sikkert bruges i stedet for.
        DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
        MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
        Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
        Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

        Comment

        • bentpoulsen
          Grøn bønne
          • Jan 2018
          • 20

          #5
          Hej Hegnet
          Du har selvfølgelig ret i, at jeg mener sikkerhedsventil. Og jeg har skam også kigget på reservedelsdiagrammet. Grunden til at jeg bliver i tvivl er, at Kaffemekka anbefalede en 1/4”-Ascasoventil (som jeg ikke kunne se grænseværdien på).
          Men på samme diagram er der en del (en omformer fra 3/8 til 1/4”?) som ikke er specificeret - og så er Kaffemekkas anbefaling måske god nok.
          Jeg er bare lidt forvirret og vil rigtig gerne have en second opinion. Håber det er ok.

          Comment

          • Hegnet
            Mørkristet
            • Sep 2017
            • 387

            #6
            Izzo Vivi mk 1 overtryksventil

            Det lyder fornuftigt med en second opinion, Bent, men i sager som disse er egen-indsatsen (efter min mening) oftest den sikreste vej og bedste investering. Idet der nogle gange findes flere udgaver af samme maskine, ville jeg hverken stole blindt på diagram, kaffemekka eller andre, f.eks her på forum, med mindre at du ved, at der er tale om en tvillingemaskine. Det er mit indtryk, at det tekniske know-how er faldet en lille smule hos kaffemekka over de sidste år.

            Jeg ville kontrollere, om diagrammet passer med din faktiske maskine. Ifølge dette ville du dog klart skulle bruge en 3/8”. Trykket på diagrammet passer også, hvis der er tale om din maskine.

            I din maskine kan gevind måske anes, selv i monteret tilstand, og oftest er udlæser-trykket stanset ind i ventilen, f.eks “T 1.8”.
            DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
            MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
            Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
            Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

            Comment

            • bentpoulsen
              Grøn bønne
              • Jan 2018
              • 20

              #7
              Efter at have målt gevindet (efter bedste evne) købte jeg denne https://www.kaffemekka.dk/shop/1840-...til-18-bar-14/ - altså ventil med 1/4”-gevind og udløserværdi på 1,8. Det - og en stump gevindtape - fiksede problemet

              Comment

              Working...
              X