KitchenAid Espressomaskine

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Sbjaerre
    Grøn bønne
    • Dec 2020
    • 3

    KitchenAid Espressomaskine

    Hej,

    Jeg har, på grund af designet, købt en brugt Kitchenaid Espressomaskine og vil gerne opdatere den med en bedre steamarm, men hvilken passer bedst?
    Har læst at det muligvis er "Rancilio Silva V2 Steam Wand" der passer bedst, men er det den bedste og hvor køber jeg den?

    Hvad kan jeg ellers opdatere/fin tune maskinen med?

    Mvh Simon
  • Yoshi
    Lysristet
    • Jul 2018
    • 146

    #2
    Tror ikke der er mange herinde som har erfaring med en kitchen aid espressomaskine. Tænker at den nok ikke har meget tryk ved steaming, så tror du skal passe på med at købe steam tip med mange huller, da trykket bare fiser ud af tanken med det samme. Vil gætte på at et huls steam tip er bedst. Men vil tro at en kitchen aid i det hele taget er svær at lave vel steamet mælk med uanset steam arm og tip.

    Comment

    • JohanS
      Lysristet
      • Dec 2016
      • 70

      #3
      Noget af maskinen kommer ihvertfald fra Gaggia, kan jeg huske at have læst på et tidspunkt. Så noget af den er en Gaggia Classic, men den er vist sat op som dual boiler. Det er altid en god idé med en ny gruppepakning.
      Ved ikke med sikkerhed hvor armen kan købes - men prøv måske Kaffemekka?
      The quintessential expression of coffee is espresso.
      – Ernesto Illy


      Oscar I - Alessi Sapper moccakande - Moccamaster - Aeropress - Mahlkönig Vario

      Comment

      • Coffee makes the world go
        Master Brewer
        • Jan 2010
        • 5082

        #4
        Hvis der er den jeg tænker på, så har den to gagagia kedler, men den ene bruges kun til steam
        PÅ den originale enkelt kedel, er tricket at tømme lidt vand ud af kedlen, tænde for steam, og begynde at steame INDEN den er slukker forvarmelegmet, så er der vild power på, så meget at en alm kande kan være for lille
        http://coffeesnobs.com.au/avatars/Us...drew_James.jpg

        Comment

        • Joe_Black
          Coffeeholic
          • Feb 2012
          • 1424

          #5
          Jeg har aldrig kigget på et PI diagram over KA maskinen, men jeg tror du med fordel kan montere en OPV for at holde trykket nede, (med mindre den er født med det)
          På den elektriske side bør den nok have en PID regulator for at styre temperaturen :-)

          KnB
          Wega MiniNova
          Mahlkönig K30
          Moccamaster
          Santos #4
          AeroPress
          Bodum Vakuum Brygger

          Comment

          • Sbjaerre
            Grøn bønne
            • Dec 2020
            • 3

            #6
            @Yoshi: Hvis man søger i forummet gennem tiden, så ser det ud til at der er nogle der har lidt erfaring med KA-maskinen.

            @JohanS: Grupperpakninng? Hvor kan den købes? Kaffemekka har ikke erfaring med KA-maskinen, så de ved ikke hvilken arm der passer..

            @Coffee makes the world go: Man skal vel altid sørge for at tømme vand ud, inden man steamer?

            @Joe_Black: Er der ikke en OPV på alle maskiner? Går ud fra at det er en "Over Pressure Valve"..
            Jeg ved ikke hvad PI diagram og PID er?

            Comment

            • Joe_Black
              Coffeeholic
              • Feb 2012
              • 1424

              #7
              Simonelli oscar 1 & 2 er begge født uden OPV, PI diagram er en tegning over rør og komponenter. Der kan vi se om der er opv.
              PID er en avanceret termostat, den der er standart på de fleste mindre maskiner tænder ved 90 grader og slukker ved 100, men tager du en silvia så svinger boiler temperaturen mellem 87 og 122 grader,,,
              Med PID kan du få den til at ligge inden for 1/10 del grad.
              Wega MiniNova
              Mahlkönig K30
              Moccamaster
              Santos #4
              AeroPress
              Bodum Vakuum Brygger

              Comment

              • Joe_Black
                Coffeeholic
                • Feb 2012
                • 1424

                #8
                Der er vist OPV i den.
                Wega MiniNova
                Mahlkönig K30
                Moccamaster
                Santos #4
                AeroPress
                Bodum Vakuum Brygger

                Comment

                • Sbjaerre
                  Grøn bønne
                  • Dec 2020
                  • 3

                  #9
                  Beklager det sene svar, men jeg får ikke beskeder om svar på indlæg..

                  Tak for videoen! Jeg har læst at man kan justere OPV'en nede fra, men der er en gummistuds i min maskine, som gør at man ikke bare lige kan få en 5mm unbrakonøgle op i..

                  Comment

                  • Ullum
                    Mørkristet
                    • Sep 2013
                    • 401

                    #10
                    [QUOTE=Sbjaerre;148494]Beklager det sene svar, men jeg får ikke beskeder om svar på indlæg..

                    Skal du sætte op inde i besked værktøj
                    Mvh ullum

                    Comment

                    Working...
                    X