Rocket Cellini Evo 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaffenv
    Grøn bønne
    • Nov 2019
    • 25

    [Solgt] Rocket Cellini Evo 2


    Min første kærlighed og jeg skal skilles. Jeg har kastet min kærlighed på en ny model, så nu må en anden holde dam(p)en oppe under min elskede Rocket Cellini evo 2 (‘14).

    Maskinen er virkelig en stabil og gedigen espresseomaskine. Blankpoleret rustfrit stål i herligt design. Det klassiske 4 kg. tunge E-61 gruppehoved i forkromet messing er sikret en høj temperaturstabilitet med Termo-Syphon-systemet, der cirkulerer vand rundt i bryghovedet. Professionel Sirai pressostat med 0.035° C tolerance og rotationspumpe for mindre støj – mere præcision.

    - Isoleret HX kedel for høj på 1.8L for temperaturstabilitet og energibesparelse.
    - Manometer med kedeltryk & andet med pumpetryk m/sort bagrund.
    - Kan kobles til fast vand / afløb via knap ved tanken. Gør eks afkalkning herlig enkelt.
    - Stor varmeflade til kopper
    - Varmtvandsudtag & stærk steampower.
    - 2,5 liters vandtank
    - Rotationspumpe med mulighed for enkel justering af pumpetryk (skrue under maskinen tilgængelig uden at skille den ad).
    - Driptray med enkel tilslutning til afløb.
    - (BxDxH) 30 x 42.5 x 39 cm

    Maskinen er fra ‘14. Jeg har haft den 1.5 år. I den tid har den kørt bwt filtreret vand konstant, været afkalket 3 gange (ved køb og så hver 6 mdr.), backflushet regelmæssigt uden Cafize (med ca 1x måned).

    Jeg har skiftet følgende:
    - Vakuum breaker til en nyere model. Det vigtigste sikkerhedsudstyr på sådan en maskine.
    - diffuser.
    - gruppepakning.
    - renset og smurt mushroom.

    Der medfølger ud over selve maskinen alt dette:
    - 1 IMS shower screen (ubrugt)
    - 3 nye gruppepakninger
    - IMS Precision dobbelt shot filterkurv. Derudover de originale kurve (tripple, dobbelt, single)
    - Blindfilter til back flush
    - Portafiltere: 1 dobbelt, 1 enkelt-tud, 1 bundløse.
    -1 Torr tamper med afrikansk sorttræs håndtag og konisk bånd.
    - Slanger og tilbehør for connect til afløb.
    - Drop box concept art basic
    - rocket tamper måtte med patina
    - diffuser (i indpakning)
    - Nyt bryghoved & brygventil (nyt, værdi 599,-)
    - CD med manual fra rocket

    Det eneste du selv skal sørge for er en kværn, en kop og nogle bønner. Så er du igang.

    Eneste minus: Konen har smidt æsken med kvitteringen ud (“Men det var jo bare en æske?!?” -.-). Jeg er sikker på det er en ‘15, men better safe og 14 (jeg kan simpelthen ikke finde EAN / stregkode uden på - skiller den ad i weekenden for at finde det rette år).

    Prisen er 6500,-. Jeg tænker det er skarpt for en flot, velserviceret maskine med mængder af tilbehør & reservedele. Maskinen står i København NV i covid19 frit hjem




    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Last edited by Kaffenv; 28. November 2020, 19:47.
  • Joe76
    Grøn bønne
    • Nov 2018
    • 17

    #2
    Den ser spændene ud, hvornår vil jeg kunne komme og se den ?

    Comment

    • Kaffenv
      Grøn bønne
      • Nov 2019
      • 25

      #3
      Hvornår passer det dig - lørdag er en fin mulighed for mig


      Sent from my iPhone using Tapatalk

      Comment

      • Joe76
        Grøn bønne
        • Nov 2018
        • 17

        #4
        Lad os aftale det, du kan evt skrive en sms til mig, så vi kan kommunikere der i stedet for 31473859

        Comment

        • Kaffenv
          Grøn bønne
          • Nov 2019
          • 25

          #5
          Solgt dd til Joe76. Nu klar til næste maskine [emoji4]


          Sent from my iPhone using Tapatalk

          Comment

          Working...
          X