Ecm synchronika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Saltoft
    Grøn bønne
    • Oct 2020
    • 8

    Ecm synchronika

    Hej,

    Jeg har en Ecm synchronika, som har haft dryppet nedenunder i et stykke tid, mens maskinen starter op. Udover det har der været mindre tryk på steam’en. Jeg ved ikke noget om, hvordan sådan en fungerer, men jeg besluttede alligevel at åbne for at se, om jeg kunne lokalisere problemet. Jeg kan med det samme se, at den drypper fordi der sidder 3 silikone slanger, som ser ud til at skulle mødes, men det gør de ikke. De sidder alle 3 løst. Er der nogen som kan fortælle mig, hvor jeg kan få fat i nye slanger? Jeg kan umiddelbart ikke finde ud af, hvor de forhandles. Er der andet jeg skal være opmærksom på, som skal skiftes, når jeg nu er i gang?

    /Søren
  • Hegnet
    Mørkristet
    • Sep 2017
    • 387

    #2
    Mangler du simpelthen et t-stykke til at forbinde de 3 slanger? Det er lettere at gennemskue dit problem, hvis du tager et foto og deler her.
    DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
    MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
    Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
    Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

    Comment

    • Saltoft
      Grøn bønne
      • Oct 2020
      • 8

      #3
      Click image for larger version

Name:	IMG_1925.jpg
Views:	1
Size:	34,2 KB
ID:	231877

      Comment

      • Hegnet
        Mørkristet
        • Sep 2017
        • 387

        #4
        Yes, du mangler bare et nyt t-stykke som vist på tidligere foto. Jeg vil gætte på størrelsen 6 mm, men mål selv efter. De kan fås mange steder, også på eBay. Jeg har selv købt her, og de er fremme efter nogle arbejdsdage:
        Each joiner has a ridged effect to ensure a tight secure fit with your Silicone or Rubber hoses. DESIGN FEATURES: Barbed ends for secure hose installation. Tubing Fittings, Pipe Connectors. Pipe / Hose routing retainers you can find >> here
        DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
        MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
        Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
        Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

        Comment

        • Saltoft
          Grøn bønne
          • Oct 2020
          • 8

          #5
          Ok, jeg kan se, man også kan få det hos kaffemekka og silikone slanger også. Så langt så godt. Ved du så også, om det har indvirkning på hvordan maskinen steamer? Det virker for mig som om, at det er restvand fra steamer og boiler tank, som bliver ført ned i drypbakken, og at det derfor ikke er årsagen til, at jeg oplever nedsat steam effekt?

          Comment

          • Hegnet
            Mørkristet
            • Sep 2017
            • 387

            #6
            Oprindeligt indsendt af Saltoft Se indlæg
            Ok, jeg kan se, man også kan få det hos kaffemekka og silikone slanger også. Så langt så godt. Ved du så også, om det har indvirkning på hvordan maskinen steamer? Det virker for mig som om, at det er restvand fra steamer og boiler tank, som bliver ført ned i drypbakken, og at det derfor ikke er årsagen til, at jeg oplever nedsat steam effekt?
            Det har intet med steam power at gøre. Silikone-slangerne (hvor jeg i øvrigt bestemt ville genbruge de eksisterende i maskinen, med mindre de har skader) leder ganske rigtigt overskydende vand til drypbakke. Der er tale om ekspansionsventil fra brygkedel og antivac-ventil på dampkedel. I begge tilfælde lavt tryk og flow.

            Jeg ville kontrollere tryk i dampkedlen på manometer.
            DC Mini: EX4plus hydraulics, 2.0 bar steam @ 1800 W, insulated boiler, switch + SSR, Aurelia WBC tip, tall feet
            MK K30 ES: EK11b, OLED display, firmware update, black foil
            Sælges: OLED displays -> Mahlkönig K30, LM GS/3, K30 Twin
            Firmware: Mahlkönig K30 og K30 Twin

            Comment

            Working...
            X