Vand destillator

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • EmilMR
    Lysristet
    • Feb 2018
    • 123

    Vand destillator

    Jeg har længe brugt BWT Bestprotect vand, men synes smagen af kaffen bliver kedelig og har ofte svært ved percipere noget, som minder om florale og frugtige noter.
    Jeg kigger derfor efter en vand destillator, hvortil jeg kan tilføje mineraler - måske de færdigpakkede fra TWW i starten - tror I det vil ændre min smagsoplevelse?

    Har I erfaringer med nogle brugbare vand destillatorer til hjemmebrug? Har kig på denne fra WaterPure:
    By far the BEST Water Purification System available. British company MWP offer Stainless Steel water distiller. # LIKE & SHARE #
    Wilfa Uniform m/ SSP knive
    Comandante
    Behmor 2020SR
    Cafelat Robot

    Tidligere: Londinium R, Profitec Pro 600, La Pavoni, NS Oscar 1, Rancilio Silvia, Niche Zero, NS MDJ 75 mm, Obel Mito 64 mm.
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #2
    Man Kunne også prøve at smide et "BWT besttaste X kulfilter" efter det BWT Bestprotect filter eller hvad man nu har fra BTW, til 338 kr for filteret alene
    Besttaste X har en kapacitet på 10.000 liter


    Besttaste filtret til kaffemaskiner fjerner uønsket smag, lugt, klor og partikler fra vandet.


    Sjovt det er ca 3 gange så dyrt hos coffeehit ;-) https://coffeehit.co.uk/products/bwt...0cold%20drinks.


    Det kunne også være du har valgt et forkert filter fra BTW

    BWT bestprotect
    Bestprotect vandfiltre yder kalk- og korrosionsbeskyttelse, så du undgår rust i kaffemaskiner og dampovne.


    BWT bestmax PREMIUM
    Bestmax PREMIUM vandfiltre anvendes til effektiv kalkbeskyttelse i kaffe og espressomaskiner samtidig med, at filtret tilføjer magnesium til vandet.
    Last edited by Jack; 21. October 2020, 13:08.
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    • Freund
      Lysristet
      • Dec 2018
      • 125

      #3
      Hej Emil

      Se tråden her

      Comment

      • EmilMR
        Lysristet
        • Feb 2018
        • 123

        #4
        Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
        Man Kunne også prøve at smide et "BWT besttaste X kulfilter" efter det BWT Bestprotect filter eller hvad man nu har fra BTW, til 338 kr for filteret alene
        Besttaste X har en kapacitet på 10.000 liter


        Besttaste filtret til kaffemaskiner fjerner uønsket smag, lugt, klor og partikler fra vandet.


        Sjovt det er ca 3 gange så dyrt hos coffeehit ;-) https://coffeehit.co.uk/products/bwt...0cold%20drinks.


        Det kunne også være du har valgt et forkert filter fra BTW

        BWT bestprotect
        Bestprotect vandfiltre yder kalk- og korrosionsbeskyttelse, så du undgår rust i kaffemaskiner og dampovne.


        BWT bestmax PREMIUM
        Bestmax PREMIUM vandfiltre anvendes til effektiv kalkbeskyttelse i kaffe og espressomaskiner samtidig med, at filtret tilføjer magnesium til vandet.
        https://shop.bwt.dk/webshop/bwt-vand...-xl-vandfilter
        Tak for svar. Jeg har også kigget lidt på BWT premium filteret - ville være en lettere løsning, når jeg allerede har installationen klar. Er dog i tvivl om, hvorvidt løsningen er ligeså god som en destillator og tilsætning af TWW. Gad vide om der er lavet test heraf? Tråden vedr. test af BWT filtre her på Ebar går godt i spænd med min oplevelse af BestProtect.
        Wilfa Uniform m/ SSP knive
        Comandante
        Behmor 2020SR
        Cafelat Robot

        Tidligere: Londinium R, Profitec Pro 600, La Pavoni, NS Oscar 1, Rancilio Silvia, Niche Zero, NS MDJ 75 mm, Obel Mito 64 mm.

        Comment

        • EmilMR
          Lysristet
          • Feb 2018
          • 123

          #5
          Oprindeligt indsendt af Freund Se indlæg
          Hej - tak for svar. Tænker du, at et RO anlæg er at foretrække?
          Wilfa Uniform m/ SSP knive
          Comandante
          Behmor 2020SR
          Cafelat Robot

          Tidligere: Londinium R, Profitec Pro 600, La Pavoni, NS Oscar 1, Rancilio Silvia, Niche Zero, NS MDJ 75 mm, Obel Mito 64 mm.

          Comment

          • Freund
            Lysristet
            • Dec 2018
            • 125

            #6
            Jeg har ikke erfaring med BWT, så det kan jeg ikke sige noget om [emoji16]
            Last edited by Freund; 21. October 2020, 16:51. Årsag: Rettelse af produkt

            Comment

            • Sinobi
              Mellemristet
              • Mar 2018
              • 188

              #7
              Jeg brugte BestMax Premium tidligere. Nu bruger jeg BestProtect. Smagen var lidt bedre med Premium, men det var bestemt ikke nat og dag til forskel. Med Premium tærede temperatur sensoren i min espressomaskine i stykker på 4 måneder. Efter 2 udskiftninger af sensoren, skiftede jeg til BestProtect og har nu kørt i et og ethalvt år uden problemer. Jeg må så bare leve med den lidt mere kedelige smag.
              Mazzer Major m. arduino timer mod, Fieldgrind
              Izzo Alex Duetto IV+, VST 20gr, DIY 3D designet Grind Distribution Tool, IMS Tamper
              Handpresso, 3D designet Handpresso funnel og tampertool
              Hario V60 kobber, Brewista Artisan Digital Elkeddel
              KitchenAid Cold Brew koldbrygger
              Brewista Smart Scale v2.0
              DIY Fluidbed 300 gr. rister

              Comment

              • Jack
                Master Brewer
                • Feb 2016
                • 2575

                #8
                Oprindeligt indsendt af Sinobi Se indlæg
                Jeg brugte BestMax Premium tidligere. Nu bruger jeg BestProtect. Smagen var lidt bedre med Premium, men det var bestemt ikke nat og dag til forskel. Med Premium tærede temperatur sensoren i min espressomaskine i stykker på 4 måneder. Efter 2 udskiftninger af sensoren, skiftede jeg til BestProtect og har nu kørt i et og ethalvt år uden problemer. Jeg må så bare leve med den lidt mere kedelige smag.
                Hvad med det BestTaste efter filteret? Det er jo billigt og holder længe https://shop.bwt.dk/webshop/alle-pro...te-x-kulfilter
                Pictures (or it didn't happen)

                Comment

                • EmilMR
                  Lysristet
                  • Feb 2018
                  • 123

                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                  Hvad med det BestTaste efter filteret? Det er jo billigt og holder længe https://shop.bwt.dk/webshop/alle-pro...te-x-kulfilter
                  Men så vidt jeg forstår tilføjer den som sådan ikke noget til smagen - den fjerner vel hovedsageligt uønsket smag fra vandet. Er det ikke korrekt? Mit problem er, at jeg oplever vandet fra BestProtect meget fladt og kedeligt - kan det skyldes for få mineraler / ikke optimal balance af mineraler i vandet?
                  Wilfa Uniform m/ SSP knive
                  Comandante
                  Behmor 2020SR
                  Cafelat Robot

                  Tidligere: Londinium R, Profitec Pro 600, La Pavoni, NS Oscar 1, Rancilio Silvia, Niche Zero, NS MDJ 75 mm, Obel Mito 64 mm.

                  Comment

                  • Jack
                    Master Brewer
                    • Feb 2016
                    • 2575

                    #10
                    Oprindeligt indsendt af EmilMR Se indlæg
                    Men så vidt jeg forstår tilføjer den som sådan ikke noget til smagen - den fjerner vel hovedsageligt uønsket smag fra vandet. Er det ikke korrekt? Mit problem er, at jeg oplever vandet fra BestProtect meget fladt og kedeligt - kan det skyldes for få mineraler / ikke optimal balance af mineraler i vandet?
                    Jeg har intet kenskab til BTW, men syntes der ser interessant ud, men det virker ikke det her er nogen som har erfaringer med det, mon ikke btw ville kunne svare mere præcist på det
                    Pictures (or it didn't happen)

                    Comment

                    Working...
                    X