Nuova musica hjælp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Whois
    Grøn bønne
    • Oct 2020
    • 20

    Nuova musica hjælp

    Hej
    Jeg er helt ny i det her kaffe nørderi og troede egentligt jeg havde undersøgt alt med maskinen, og da jeg fandt en til en god pris købte jeg den. Men nu er jeg i tvivl om en masse ting.

    Slukker man helt for maskinen bag på hver gang eller kan man lade den stå i standby? Og i såfald skal man så stadig lade Steameren stå tændt indtil der kommer damp?
    Og hvordan piller man filteret ud af portafilteret uden at smadre sine fingre fuldstændig?
    Kan man se hvor mange gr. Kaffe der ca skal i filtret?
  • kildsgaard
    Grøn bønne
    • Apr 2019
    • 30

    #2
    Slukker man helt for maskinen bag på hver gang eller kan man lade den stå i standby?
    - Den lader man bare stå i standby. De fleste af os, har en kontakt der er sluttet til WiFi (f.eks. denne: https://www.pricerunner.dk/pl/1577-4...menlign-Priser eller andre tilsvarende). Så kan du sætte schedule op så den er varm om morgenen og/eller klar når man kommer hjem fra arbejde.

    Og i såfald skal man så stadig lade Steameren stå tændt indtil der kommer damp?
    - Hvis du mener åbnet for steamarmen, så nej. Kedlen inde bagved varmer op til et punkt hvor der dannes tryk, som giver damp. Afhængig af modellen så vil der være et display/manometer hvor du kan se antal bar.

    Og hvordan piller man filteret ud af portafilteret uden at smadre sine fingre fuldstændig?
    - Du piller det kun ud når du en gang i mellem skal rengøre. I det daglige der banker du bare kaffen ud og skyller med varmt vand til der løber klart vand igennem.

    Kan man se hvor mange gr. Kaffe der ca skal i filtret?
    - På nogle filtre står der hvor mange gram den er beregnet til, men typisk kan man gå +/- 1 gram. Almindeligvis er det nok 18 gram der skal i filteret.

    Comment

    • Whois
      Grøn bønne
      • Oct 2020
      • 20

      #3
      Oprindeligt indsendt af kildsgaard Se indlæg
      Slukker man helt for maskinen bag på hver gang eller kan man lade den stå i standby?
      - Den lader man bare stå i standby. De fleste af os, har en kontakt der er sluttet til WiFi (f.eks. denne: https://www.pricerunner.dk/pl/1577-4...menlign-Priser eller andre tilsvarende). Så kan du sætte schedule op så den er varm om morgenen og/eller klar når man kommer hjem fra arbejde.

      Og i såfald skal man så stadig lade Steameren stå tændt indtil der kommer damp?
      - Hvis du mener åbnet for steamarmen, så nej. Kedlen inde bagved varmer op til et punkt hvor der dannes tryk, som giver damp. Afhængig af modellen så vil der være et display/manometer hvor du kan se antal bar.

      Og hvordan piller man filteret ud af portafilteret uden at smadre sine fingre fuldstændig?
      - Du piller det kun ud når du en gang i mellem skal rengøre. I det daglige der banker du bare kaffen ud og skyller med varmt vand til der løber klart vand igennem.

      Kan man se hvor mange gr. Kaffe der ca skal i filtret?
      - På nogle filtre står der hvor mange gram den er beregnet til, men typisk kan man gå +/- 1 gram. Almindeligvis er det nok 18 gram der skal i filteret.
      Det var netop en wifi kontakt jeg havde i tankerne, men der står på toppen af min maskine.
      Noget i stil med : maskinen har en sikkerheds mekanisme der gør at den fylder boileren i 90 sekunder - Hver gang maskinen har været slukket helt skal steam wand være åben indtil der kommer damp?
      Så jeg kan ikke bare tænde min maskine og gå en tur med hunden også er den klar når jeg er hjemme?

      Comment

      • TurBo
        Mellemristet
        • May 2014
        • 285

        #4
        det kan nok ikke give svar på, men prøv at søge på din maskine, på Youtube
        der er også mange gode kanaler man kan lære meget af, i forhold til at brygge osv.

        Sendt fra min SM-A505FN med Tapatalk
        Bo-- :-)
        Izzo Alex Duetto mk1
        Mahlkoenig Vario home

        Comment

        • Whois
          Grøn bønne
          • Oct 2020
          • 20

          #5
          Jeg har fundet svar.
          Kan ikke huske hvad ventilen hedder lige nu men det er ikke nødvendigt at åbne steameren når man tænder for maskinen.

          Comment

          • Joe_Black
            Coffeeholic
            • Feb 2012
            • 1424

            #6
            Oprindeligt indsendt af Whois Se indlæg
            Jeg har fundet svar.
            Kan ikke huske hvad ventilen hedder lige nu men det er ikke nødvendigt at åbne steameren når man tænder for maskinen.
            Det hedder en vakuumbreaker :-)
            Wega MiniNova
            Mahlkönig K30
            Moccamaster
            Santos #4
            AeroPress
            Bodum Vakuum Brygger

            Comment

            • Whois
              Grøn bønne
              • Oct 2020
              • 20

              #7
              Præcis det var det den hed!
              Må nok indrømme at jeg ikke er helt tilfreds med min ny indkøbte maskine.

              Jeg har fået skiftet to relæer i den fordi den var utæt.
              Nu er jeg begyndt at tabe damp tryk når jeg steamer. Har lidt svært ved at gennemskue om det er mig der er for krævende i forhold til min maskine. Men synes bare den burde kunne følge med til en gæst eller to.

              Comment

              Working...
              X