Manglende tryk/varme på Izzo Vivi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Torp
    Grøn bønne
    • Oct 2020
    • 1

    Manglende tryk/varme på Izzo Vivi

    Hej alle.
    Jeg har en ældre Izzo Vivi (uden PID), fra 2009. Den har kørt upåklageligt, indtil for nyligt.
    Trykket i kedlen var faldet til ca 0.9 bar, så jeg justerede pressostaten op til 1.2, og alt kørte som det skulle.
    Et par dage senere står den på 2 - 2.1 bar, og skyder kun damp ud af varmtvandsudtaget som jeg ellers sjældent bruger.
    Dagen efter, inden jeg vil justere pressostaten lidt ned igen, kan jeg ikke få maskinen til at varme ordentligt op.

    Efterfølgende har jeg skiftet pressostaten efter anbefaling, og renset vakumbreakeren.

    Den vil stadig ikke varme ordentligt. Efter 40 minutter, hvor varmelegemet ikke har slået fra endnu, får jeg kun 40 grader varmt vand ud af bryghovedet, og intet tryk på kedlen. Når jeg tænder, tager den fint vand ind og begynder at varme, men den kommer ikke over de ca 40 grader.

    Er der nogen der har oplevet noget i samme dur, eller har et bud på hvor fejlen kan være?
  • Husfar
    Stamgæst
    • Apr 2012
    • 769

    #2
    Hej Torp,
    Umiddelbar hjælp til dig er, at du desværre sat dit indlæg ind i gruppen for manuelle maskiner.
    Dvs. at vi herinde bare hælder vand på bønner - og lægger lidt pres på, indtil noget drikkeligt fremkommer...

    Du kunne med held henvende dig til elektronikeksperterne ovre hos


    Mvh og held med maskineriet
    Fluid-o-tech og vægtstang

    Comment

    Working...
    X