Side 3 af 3 FørsteFørste 123
Viser resultater 21 til 27 af 27

Emne: Den svære opgradering

Master Brewer Jack's avatar
    Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af Henrikaa Se indlæg
    Bare køb noget med PID... Så er det et parameter mindre at tænke på i bryggeprocessen. Om det er en den ene eller anden komstruktion er mindre vigtigt imo.
    Så du mener ikke det er salgs gas med pid på en HX? her tror jeg faktisk jeg ville foretrække en god pressostat istedet, men mindre klik lydende var generende fra relæet
    Senest redigeret af Jack : 3 dage siden kl. 23:02
    Pictures (or it didn't happen)

Lysristet
    Registreringsdato
    Oct 2008
    Sted
    Århus C
    Citer Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
    Så du mener ikke det er salgs gas med pid på en HX? her tror jeg faktisk jeg ville foretrække en god pressostat istedet, men mindre klik lydende var generende fra relæet
    De her prøver at besvare spørgsmålet.
    Med pid er det muligt at regulere bryggetemp indirekte. Umiddelbart kan man justere ret præcist ved at justere damptemperaturen som er den pid'en regulerer.

https://www.google.com/url?sa=t&sour...ofP9OKhq2ZgS8i

Hvor stor indflydelse det har på steamingen når man justerer temperaturen ved jeg så ikke.
    - Rancilio Silvia
    - Rancilio Rocky

Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Citer Oprindeligt indsendt af Stener1000 Se indlæg
    De her prøver at besvare spørgsmålet.
    Med pid er det muligt at regulere bryggetemp indirekte. Umiddelbart kan man justere ret præcist ved at justere damptemperaturen som er den pid'en regulerer.

https://www.google.com/url?sa=t&sour...ofP9OKhq2ZgS8i
    God video, måske er det bedre med pid på en HX, (selv om jeg syntes det virker ulogisk) men du slipper ikke for at flushe med en hx, vil stadig mene i 2020 (hvor vi snakker om at brygge ved 92, 93 eller 94 grader har betydning) er det en halv løsning, hvis man napper en dyr hx maskine, er det en billiger Oscar til 5k er det mere rimeligt, men helt ærligt er det ca 3k der er til forskel på for eks en Izzo HX og en Izzo Alex duetto med to kedler.. men har i lyst til at købe HX når man er så tæt på, skal i da være velkommen.. jeg har kommet med my 10 cents

Hvor stor indflydelse det har på steamingen når man justerer temperaturen ved jeg så ikke.
    Det kan du regne ud med en formel her fra (men du skal vide hvor hvor meget din kedel er fyldt) https://www.efunda.com/materials/wat...t_wetsteam.cfm

Er kedlen helt fyldt som en bryg kedel kan du regne det ud her https://www.efunda.com/materials/wat...mtable_sat.cfm
    Senest redigeret af Jack : 2 dage siden kl. 22:35

Lysristet
    Registreringsdato
    Oct 2008
    Sted
    Århus C
    Citer Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
    God video, måske er det bedre med pid på en HX, (selv om jeg syntes det virker ulogisk) men du slipper ikke for at flushe med en hx, vil stadig mene i 2020 (hvor vi snakker om at brygge ved 92, 93 eller 94 grader har betydning) er det en halv løsning, hvis man napper en dyr hx maskine, er det en billiger Oscar til 5k er det mere rimeligt, men helt ærligt er det ca 3k der er til forskel på for eks en Izzo HX og en Izzo Alex duetto med to kedler.. men har i lyst til at købe HX når man er så tæt på, skal i da være velkommen.. jeg har kommet med my 10 cents

Det kan du regne ud med en formel her fra (men du skal vide hvor hvor meget din kedel er fyldt) https://www.efunda.com/materials/wat...t_wetsteam.cfm

Er kedlen helt fyldt som en bryg kedel kan du regne det ud her https://www.efunda.com/materials/wat...mtable_sat.cfm
    Jeps det er jeg med på. Og tak. Synes bare videoen giver et svar på om pid rent faktisk giver en smule mening i hx. Og konklusionen er vel at man med pid kan ændre bryggetemperatuen ganske liniært ved at ændre temp i dampkedlen.

Når det er sagt, så er jeg faktisk ved at overveje (efter din feedback) om jeg skal gå hele vejen og gå efter alex duetto. Det ser ud til man kan få en trofast ven for livet i den, når jeg læser på diverse fora.
    Så må jeg bare lige vente lidt endnu
    - Rancilio Silvia
    - Rancilio Rocky

5. De følgende brugere har takket Stener1000 for denne post:

Jack (2 dage siden)

Registreringsdato
    Feb 2016
    Sted
    Aalborg / Kwun Tong
    Jeps det er jeg med på. Og tak. Synes bare videoen giver et svar på om pid rent faktisk giver en smule mening i hx. Og konklusionen er vel at man med pid kan ændre bryggetemperatuen ganske liniært ved at ændre temp i dampkedlen.

Når det er sagt, så er jeg faktisk ved at overveje (efter din feedback) om jeg skal gå hele vejen og gå efter alex duetto. Det ser ud til man kan få en trofast ven for livet i den, når jeg læser på diverse fora.
    Det var en fin video :-)

en tanke.. hvis start budgettet er vigtigt og man starter med for eks en oscar II til 5k + opv (lad os sætte opv monteringen højt 1k men 10 tommelfingre, og det halve hvis man selv har evner) vil den kunne sælges med mindre tab efter et pat år.. 3500/4000 går de normalt for ok hurtigt til, så er du igang med ny maskine og Niche Zero til lige omkring de 10k

Grøn bønne Truelsen's avatar
    Registreringsdato
    Sep 2008
    Sted
    Risskov

Der er en Dalla Corte Super Mini dual boiler til salg her inde lige nu.
    På nær det lidt alternative 54mm hoved er jeg super glad for min.
    Havde en Vbm Domobar Jr. (hx) før og før den Silvia så jeg har prøvet hele rejsen ;-)

Mvh. Anders

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk
    DC Supermini
    Super Jolly
    Gene

Lysristet
    Registreringsdato
    Oct 2008
    Sted
    Århus C
    Citer Oprindeligt indsendt af Truelsen Se indlæg
    Der er en Dalla Corte Super Mini dual boiler til salg her inde lige nu.
    På nær det lidt alternative 54mm hoved er jeg super glad for min.
    Havde en Vbm Domobar Jr. (hx) før og før den Silvia så jeg har prøvet hele rejsen ;-)

Mvh. Anders

Sendt fra min AC2003 med Tapatalk
    OK, tak for tippet. Kender ikke Della Corte maskinerne, men det kan Google jo råde bod på 😊
    - Rancilio Silvia
    - Rancilio Rocky

Regler for indlæg

• Du kan ikke starte nye emner
  • Du kan ikke skrive svar
  • Du kan ikke tilføje vedhæftninger
  • Du kan ikke redigere dine indlæg
  •