Ascaso Steel Duo, PID retrofit?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tore
    Grøn bønne
    • Sep 2020
    • 4

    Ascaso Steel Duo, PID retrofit?

    Hej :-)

    Jeg købte for nyligt en brugt Ascaso Steel Duo for ikke ret mange penge. Jeg er super glad for maskinen, der er en klar upgrade over min gamle maskine. Jeg har kigget lidt på mulighederne for at retrofitte en PID controller, og har skrevet lidt frem og tilbage med Auber i USA. De har et PID kit med pre-infusion som kan bruges. Kittet kommer til at koste omkring 1600 kr inkl. fragt. Spørgsmålet er om det er den bedste/billigste måde, at opgradere min Steel Duo, eller om det overhovedet er besværet værd?

    Er der nogen der har erfaringer, eller holdninger til projektet? :-)
  • kildsgaard
    Grøn bønne
    • Apr 2019
    • 30

    #2
    Ved ikke om denne PID kan bruges, men tænker de løser den samme opgave:
    Meet meCoffee and meBarista: a lovely couple. Together they provide you with optimal control of your espresso-machine: Precise PID temperature control Optional dimming of the boiler instead of interval switching Pressure control & profiling Preinfusion Wake-up and shutdown timer All configured through your tablet or phone ( Android or iOS / iPhone / iPad ) ...


    koster vel ca. halvdelen af den auber fra USA

    Comment

    • Kvaksalver
      Stamgæst
      • Jul 2012
      • 802

      #3
      Ellers er det bare at finde én af de utallige tråde herinde, hvor nogen har moddet deres Silvia med en PID. Det er ikke ret besværligt og kan vel holdes under 100,- hvis man ser sig godt for på eBay eller Alibaba...
      Bezzera Strega
      Nuova Simonelli MDJ | Mythos knive

      Comment

      • Tore
        Grøn bønne
        • Sep 2020
        • 4

        #4
        Oprindeligt indsendt af kildsgaard Se indlæg
        Ved ikke om denne PID kan bruges, men tænker de løser den samme opgave:
        Meet meCoffee and meBarista: a lovely couple. Together they provide you with optimal control of your espresso-machine: Precise PID temperature control Optional dimming of the boiler instead of interval switching Pressure control & profiling Preinfusion Wake-up and shutdown timer All configured through your tablet or phone ( Android or iOS / iPhone / iPad ) ...


        koster vel ca. halvdelen af den auber fra USA
        Har skrevet til dem for ca. 1 uge siden, de har ikke svaret. Men tak :-)

        Comment

        • Tore
          Grøn bønne
          • Sep 2020
          • 4

          #5
          Oprindeligt indsendt af Kvaksalver Se indlæg
          Ellers er det bare at finde én af de utallige tråde herinde, hvor nogen har moddet deres Silvia med en PID. Det er ikke ret besværligt og kan vel holdes under 100,- hvis man ser sig godt for på eBay eller Alibaba...
          Super, var faktisk allerede lidt igang efter at have snakket med en arduino-nørd. Kigger også herinde, så. Tak :-)

          Comment

          Working...
          X