Ny dual boiler Silvia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gunde
    Espresso
    • Mar 2008
    • 689

    Ny dual boiler Silvia

    Der er kommet ny Rancilio Sliva med dual boiler og PID.

    Prisen er heller ikke helt dårlig. https://www.kaffemekka.dk/shop/3230-...waAmySEALw_wcB

    Jeg bliver helt nostalgisk efter min gamle Silvia.
    Mvh Morten

    --------------------
    Lelit Bianca
    Mazzer Major Electronic
    Mahlkönig Vario
    Hario V60
    Hario 3 kops Siphon
    Hario Skerton
  • Jack
    Master Brewer
    • Feb 2016
    • 2575

    #2
    Jeg syntes det er ret vild den koster 3x prisen ekstra, for en PID og en steam kedel på 1 itter
    men ellers ser den nu fin ud
    Last edited by Jack; 2. September 2020, 12:07.
    Pictures (or it didn't happen)

    Comment

    • Jens_Muff
      Master Brewer
      • Sep 2011
      • 2615

      #3
      Jeg er ikke så imponeret over prisen. Den skal vel gerne næsten ned og konkurrere lidt med Oscar II, som man kan købe for under 6k. Måske vil man godt lige give en sjat mere for at få temp-styring og 2 kedler, men ikke dobbelt pris. Ingen af maskinerne er pæne.
      - La Pavoni
      - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
      - Aillio Bullet R1
      - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

      Comment

      • Gunde
        Espresso
        • Mar 2008
        • 689

        #4
        Nej I har ret. Prisen er måske pebret. Jeg tænker nok bare standardpris for db med pid er omkring 15.000 kg, men det er nok bare mig.
        Mvh Morten

        --------------------
        Lelit Bianca
        Mazzer Major Electronic
        Mahlkönig Vario
        Hario V60
        Hario 3 kops Siphon
        Hario Skerton

        Comment

        • malling
          Master Brewer
          • Apr 2011
          • 4545

          #5
          Ny dual boiler Silvia

          12.000kr for en lille DB er pebret, de små plejer at gå for 8-10.500kr. En Lelit og Profitec ligger begge i det leje.

          En større E61 starter omk. 15-16.000kr

          Jeg er med på det er dyrt at lave et nyt produkt og måske svært at tjene det store på en ny maskine i konkurrenternes leje. Men det der er samtidigt at skyde sig selv lidt i foden.
          Last edited by malling; 3. September 2020, 15:40.
          A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


          Comment

          • Jens_Muff
            Master Brewer
            • Sep 2011
            • 2615

            #6
            Jeg synes i øvrigt, der er en evigt kedelig tendens til misbrug af før- og nu-priser.

            Reglen er, at en pris skal være gældende i 6 uger, før man kan bruge den som en normalpris. Tilbudsprisen må kun fremstå som et tilbud i 14 dage. Herefter den bliver den nye normalpris, hvis ikke man går tilbage til den gamle. Har maskinen overhovedet været på deres hjemmeside i 6 uger?

            Mit gæt er, at den aldrig kommer til at koste 14.225 kr. som den "normalt" koster. (Hvis Kaffemekka læser med, er de velkomne til at korrekse mig, hvis min antagelse er forkert - og i så fald beklager jeg anklagen ) RigtigKaffe, som er den anden forhandler har sjovt nok præcis samme tilbud. Før 14.225,- nu 11.999.

            - La Pavoni
            - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
            - Aillio Bullet R1
            - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

            Comment

            • Jack
              Master Brewer
              • Feb 2016
              • 2575

              #7
              Oprindeligt indsendt af Jens_Muff Se indlæg
              Jeg synes i øvrigt, der er en evigt kedelig tendens til misbrug af før- og nu-priser.

              Reglen er, at en pris skal være gældende i 6 uger, før man kan bruge den som en normalpris. Tilbudsprisen må kun fremstå som et tilbud i 14 dage. Herefter den bliver den nye normalpris, hvis ikke man går tilbage til den gamle. Har maskinen overhovedet været på deres hjemmeside i 6 uger?

              Mit gæt er, at den aldrig kommer til at koste 14.225 kr. som den "normalt" koster. (Hvis Kaffemekka læser med, er de velkomne til at korrekse mig, hvis min antagelse er forkert - og i så fald beklager jeg anklagen ) RigtigKaffe, som er den anden forhandler har sjovt nok præcis samme tilbud. Før 14.225,- nu 11.999.

              https://www.forbrugerombudsmanden.dk...tilbudspriser/
              Jeg ignorer altid deres før priser ;-) kaffemekka og rigtigkaffe skulle måske ha brugt intro pris i stedet (hvis det så er lovligt)
              Last edited by Jack; 4. September 2020, 11:22.
              Pictures (or it didn't happen)

              Comment

              • Jens_Muff
                Master Brewer
                • Sep 2011
                • 2615

                #8
                Oprindeligt indsendt af Jack Se indlæg
                Jeg ignorer altid deres før priser ;-) kaffemekka og rigtigkaffe skulle måske ha brugt intro pris i stedet (hvis det så er lovligt)
                snakker vi hvidevare skiftes de store forhandlere til at ha samme vare på tilbud, så tilbudsprisen næsten altid er normal prisen hvis man ser sig for evt via div prissammenligningssider
                hehe, ja det kunne de måske godt. Men hvis de de ikke herefter hæver prisen, vil det jo være vildledende.

                Og nej.. Man kan ikke bruge tilbudspriser til noget som helst - og hvis de skiftes i modsætning til altid at have varerne på tilbud er de oven i købet nogle af de flinke drenge i klassen, hvilket ikke siger så lidt. Nettet er umiddelbart værst.
                - La Pavoni
                - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
                - Aillio Bullet R1
                - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

                Comment

                • malling
                  Master Brewer
                  • Apr 2011
                  • 4545

                  #9
                  Ny dual boiler Silvia

                  Tror egentligt blot Danskerne/forbruger skal lære at der ikke er noget sådan som et tilbud. En vare koster det markedet/udgifterne/loven diktere.

                  Så når noget kommer på “tilbud” eller BF så er det fordi varen ikke er mere værd, normalpris er ofte blot en overpris som man generelt aldrig skal købe til medmindre varen er helt sprit ny. Det er det samme med tøj hvor folk tror de spare penge på udsalg, men realiteten er at det tøj der ikke sælges faktisk er intet værd, det der ikke sælges smides nemlig ud eller bliver sendt tilbage til fabrikken til genanvendelse (alt efter hvor miljøansvarlig de er) så man køber grundlæggende noget der er værdiløst.

                  Kig på pricerunner der kan man se prisen et års penge tilbage... Den laveste pris er varens ca. Værdi. Er den ikke på denne pris pt. Kan man altid få den til den pris via forhandling.
                  Last edited by malling; 4. September 2020, 12:48.
                  A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                  Comment

                  • Jens_Muff
                    Master Brewer
                    • Sep 2011
                    • 2615

                    #10
                    Oprindeligt indsendt af malling Se indlæg
                    Tror egentligt blot Danskerne/forbruger skal lære at der ikke er noget sådan som et tilbud. En vare koster det markedet/udgifterne/loven diktere.

                    Så når noget kommer på “tilbud” eller BF så er det fordi varen ikke er mere værd, normalpris er ofte blot en overpris som man generelt aldrig skal købe til medmindre varen er helt sprit ny. Det er det samme med tøj hvor folk tror de spare penge på udsalg, men realiteten er at det tøj der ikke sælges faktisk er intet værd, det der ikke sælges smides nemlig ud eller bliver sendt tilbage til fabrikken til genanvendelse (alt efter hvor miljøansvarlig de er) så man køber grundlæggende noget der er værdiløst.

                    Kig på pricerunner der kan man se prisen et års penge tilbage... Den laveste pris er varens ca. Værdi. Er den ikke på denne pris pt. Kan man altid få den til den pris via forhandling.
                    Tja.. Jeg synes godt med rimelighed man kan bede erhvervsdrivende om ikke at vildlede i deres markedsføring. Det er ikke så svært.
                    - La Pavoni
                    - Mahlkönig K30 Vario og Mahlkönig Guatemala
                    - Aillio Bullet R1
                    - Tjek i øvrigt Bønneklubben ud på Facebook

                    Comment

                    • Stener1000
                      Lysristet
                      • Oct 2008
                      • 85

                      #11
                      Lige lidt jeg angav i en anden post der aldrig rigtig kom feedback på:

                      Reelt rammer silvia pro måske præsis det segment der ser efter en hx maskine i izzo/rocket/musica prisklassen. Der får man en dual boiler med dobbelt pid og vist også præinfusion til samme pris. Der er (hvad jeg lige ved) en del tusind lapper fra en silvia pro og op til den næste pid dual boiler maskine som eksempelvis izzo alex pro.

                      Så for samme pris som vibiemme junior, izzo alex, izzo vivi osv får mman en pid dual boiler.

                      Jeg går ud fra at pid reguleringen i silvia pro kompenserer for den mindre bryggeboiler, med mindre man brygger espressoshots ud i vildskab. Det virker jo på den gamle silvia kan jeg forstå.

                      Comment

                      • Jack
                        Master Brewer
                        • Feb 2016
                        • 2575

                        #12
                        Pictures (or it didn't happen)

                        Comment

                        • malling
                          Master Brewer
                          • Apr 2011
                          • 4545

                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Stener1000 Se indlæg
                          Lige lidt jeg angav i en anden post der aldrig rigtig kom feedback på:

                          Reelt rammer silvia pro måske præsis det segment der ser efter en hx maskine i izzo/rocket/musica prisklassen. Der får man en dual boiler med dobbelt pid og vist også præinfusion til samme pris. Der er (hvad jeg lige ved) en del tusind lapper fra en silvia pro og op til den næste pid dual boiler maskine som eksempelvis izzo alex pro.

                          Så for samme pris som vibiemme junior, izzo alex, izzo vivi osv får mman en pid dual boiler.

                          Jeg går ud fra at pid reguleringen i silvia pro kompenserer for den mindre bryggeboiler, med mindre man brygger espressoshots ud i vildskab. Det virker jo på den gamle silvia kan jeg forstå.
                          Det eksistere allerede bare til færre penge, men det er nok det de går efter.
                          A perfectly brewed cup of filter coffee is more delicious than espresso


                          Comment

                          • Stener1000
                            Lysristet
                            • Oct 2008
                            • 85

                            #14
                            Ja jeg kan godt se der er en profitec Pro 300 med pid og dual boiler. Der går for under 10k.
                            Byggekvaliteten kender jeg ikke men den har fået relativt gode reviews.

                            Men ja det ligner jo så næsten silvia pro prøver at ligge sig i det segment. Ellers er der lidt langt op til de næste dual boiler pid løsninger hvad jeg lige kan se. De er til 14-16k, og kan ikke helt se hvad man får ekstra i features udover design og måske mere rustfri. Men vist også større boiler.

                            Mon ikke silvia pro på sigt ligger sig i profitec Pro 300 prisleje.

                            Comment

                            • Jack
                              Master Brewer
                              • Feb 2016
                              • 2575

                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Stener1000 Se indlæg
                              Ja jeg kan godt se der er en profitec Pro 300 med pid og dual boiler. Der går for under 10k.
                              Byggekvaliteten kender jeg ikke men den har fået relativt gode reviews.

                              Men ja det ligner jo så næsten silvia pro prøver at ligge sig i det segment. Ellers er der lidt langt op til de næste dual boiler pid løsninger hvad jeg lige kan se. De er til 14-16k, og kan ikke helt se hvad man får ekstra i features udover design og måske mere rustfri. Men vist også større boiler.

                              Mon ikke silvia pro på sigt ligger sig i profitec Pro 300 prisleje.
                              profitec Pro 300 er fin hvis pladsen er trang, men du skal være opmærksom på steam kedlen er mindre kraftig (0,75L) men det går nok med tålmodighed
                              napper du en Dual boiler som Izzo Duetto eller måske en Lelit Bianca https://kaffeagenterne.dk/lelit-bianca-pl162t.html eller ligende maskiner, ligger du på toppen af hjemme maskinerne med e61 (altså uden mængde automatik) næste step vil jeg mene du skal op i La Marzocco GS3 klassen, hvor prisen ligger under skyerne, men jeg ville altid hellere vælge en profitec Pro 300 over deres profitec Pro 500 som er en HX, nu kommer jeg med indput til maskier.. det har du jo ikke spurgt efter beklager ;-)
                              Last edited by Jack; 13. September 2020, 21:28.
                              Pictures (or it didn't happen)

                              Comment

                              Working...
                              X